ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία επιδιώκει να αποκτήσει ισχυρή παρουσία σε όλες τις γειτονικές χώρες μέσα από νέες συνεργασίες με εισαγωγείς και αντιπροσώπους.
Με την ολοκλήρωση επενδυτικού πλάνου ύψους 17 εκ ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό και την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τ.μ. η εταιρεία αύξησε την παραγωγικότητά της κατά 50% με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας στα χαρτικά ανέβηκε στους 350 τόνους την ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% ενώ στα απορρυπαντικά έφτασε τους 250 τόνους, αυξημένη κατά 40%. Η νέα παραγωγική δυνατότητα ενίσχυσε σημαντικά και την εξαγωγική δραστηριότητα της Ευρωχαρτικής, που μέσα στο έτος ολοκλήρωσης της επένδυσης πέτυχε αύξηση της τάξης του 60% στις εξαγωγές της.
Ως δεύτερη γενιά στα ηνία της εταιρείας, ποιο είναι το όραμά σας και ποιοι οι στόχοι σας ;
Όραμά μας είναι η κατάκτηση ηγετικής θέσης στον τομέα χαρτικών & απορρυπαντικών εξασφαλίζοντας κερδοφόρο & υγιή ανάπτυξη, με στόχο να ικανοποιούμε απόλυτα τις ανάγκες των πελατών μας με ποιοτικά, ασφαλή, οικονομικά και προσιτά προϊόντα.
Επιδιώκουμε να διπλασιάσουμε το μέγεθος μας (κύκλος εργασιών 2019 / 52.7 εκ. ευρώ) και να διεκδικήσουμε ακόμα μεγαλύτερα μερίδια τα επόμενα έτη, με την ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά καινοτόμων, ποιοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων που θα αποτελούν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό.
Ως δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, προωθούμε μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα, επενδύοντας στην Έρευνα και την Ανάπτυξη νέων προϊόντων, στον σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και στην εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας.
Η νέα καμπάνια της εταιρείας εξέπληξε, και δείχνει ότι κάτι αλλάζει στην εταιρεία και το προϊόν σας. Σηματοδοτεί πράγματι μια αλλαγή;
Η σειρά προϊόντων Endless Earth αποτελεί πρόταση αλλαγής στις αγοραστικές μας συνήθειες, και στόχο έχει να ωθήσει τον καταναλωτή να συμβάλει στη μείωση χρήσης του πλαστικού. Με τη διαδικασία της καθημερινής ανακύκλωσης, ο καθένας μας χωριστά μπορεί να βάλει τη δική του πινελιά ώστε να παραμείνει ο πλανήτης μας όσο πιο «πράσινος» γίνεται. «Μας αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι» είναι το βασικό μήνυμα της καμπάνιας, ευαισθητοποιώντας και παρακινώντας τους καταναλωτές να αλλάξουν συνήθειες. Η υιοθέτηση μιας περιβαλλοντικής πολιτικής με όσο το δυνατό λιγότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για το επόμενο διάστημα. Η δημιουργία σύγχρονων προϊόντων με περιβαλλοντικό προσανατολισμό έχουν ήδη ξεκινήσει μέσα από συνεργασίες που σηματοδοτούν πράγματι μια αλλαγή. Καινοτομία, Ποιότητα και Πράσινη Επιχειρηματικότητα είναι οι βασικές αρχές που πρεσβεύει η Ευρωχαρτική όσο αναφορά την προϊοντική της στρατηγική. Η εταιρεία προσβλέπει στην αντικατάσταση των υλικών συσκευασίας σε κατηγορίες προϊόντων όπως η χαρτοπετσέτα, τα απορρυπαντικά και τα μαλακτικά ρούχων.
Πραγματοποιείτε κάποιες δράσεις στο πλαίσιο των κριτηρίων ESG; Πώς τα εφαρμόζετε στην εταιρεία σας και ποιους στόχους έχετε βάλει;
Όπως ανέφερα προηγουμένως, έχουμε προσανατολιστεί στη βιωσιμότητα και αποσκοπούμε στην ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις μας είναι προσεκτικά σχεδιασμένες ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος έκλυσης ρύπων (υγρών, στερεών ή αέριων) στον περιβάλλοντα χώρο. Κλειστά κυκλώματα μεταφοράς υγρών, φίλτρα συγκράτησης σκόνης, ανακύκλωση όλων των περισσευούμενων ή εκτός προδιαγραφών υλών, προσεκτική φύλαξη των πρώτων υλών είναι μερικές από τις πρακτικές μας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Στην παραγωγή των απορρυπαντικών προϊόντων χρησιμοποιούμε πρώτες ύλες συμβατές με τις τελευταίες νόρμες περί βιοδιασπασιμότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παράγουμε οικολογικά προϊόντα χάρτου και είμαστε μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ανακύκλωσης. Επενδύουμε στην Έρευνα και την Ανάπτυξη ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε εναλλακτικές μεθόδους παραγωγής προϊόντων όπου είναι εφικτό. Είμαστε πιστοποιημένοι κατά το πρότυπο FSC®, διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα μας προέρχονται από ελεγχόμενες δασικές πρώτες ύλες με τη διαχείρισή τους να έχει ακολουθήσει μια νόμιμη και υπεύθυνη διαδικασία.
Η εταιρεία, από το έτος ίδρυσής της έως και σήμερα συμμετέχει ενεργά σε δράσεις ΕΚΕ, υποστηρίζοντας ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και οργανισμούς, όπως νοσοκομεία, εκκλησίες, σχολεία, ορφανοτροφεία μέσω δωρεών και χορηγιών. Στόχος μας μέσα στη χρονιά είναι και η ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων της Ευρωχαρτικής σε δράσεις για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των συνανθρώπων μας με διάφορους τρόπους. Εδώ να σημειώσουμε την ουσιαστική συμμετοχή της εταιρείας στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ μας, για την προώθηση του σύγχρονου επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας και την ανάδειξη της Ελληνικότητας.
Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ στο το ανεκτίμητο κεφάλαιο της Ευρωχαρτικής που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους της. Επενδύουμε στην εξέλιξή του ανθρώπινου δυναμικού μας διαρκώς μέσα από οργανωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωσή τους. Πρεσβεύουμε μια ανθρωποκεντρική πολιτική διοίκησης με αποτέλεσμα ο μέσος όρος παραμονής των εργαζομένων στη εταιρεία να υπολογίζεται στα 15 έτη.
Πoια είναι η πορεία των οικονομικών μεγεθών σας τα τελευταία χρόνια; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για φέτος;
Η Ευρωχαρτική παρουσιάζει μια διαρκή αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια, με κερδοφορία υπερδιπλάσια του 2019. Παρακάτω η πορεία της εταιρείας σε ετήσια βάση κατά την προηγούμενη πενταετία.
ΕΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ)
2016 13,87%
2017 -4,13%
2018 3,35%
2019 12,65%
2020 8,24%
Βασικοί μας στόχοι για τη νέα χρονιά είναι η σημαντική αύξηση των μεριδίου μας στην αγορά μέσα από τη διείσδυσή μας σε νέα κανάλια πώλησης καθώς και η αύξηση του τζίρου μας κατά 10%. Ο εκσυγχρονισμός του Management Team, η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια καθώς και η τοποθέτηση των ανθρώπων μας σε θέσεις κατάλληλες με τις δεξιότητές τους, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην ενίσχυση των παραγωγικών δυνατοτήτων τους και στη δημιουργική τους διάθεση, είναι στις προτεραιότητές μας για το νέο έτος. Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αποτελούν επίσης βασικές επιδιώξεις μας για την επόμενη πενταετία.
Έχετε υλοποιήσει κάποιο επενδυτικό πρόγραμμα, ή σχεδιάζετε επενδύσεις;
Από το 2001 μέχρι και το 2007, η εταιρεία προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 ήταν μια χρονιά-σταθμός για την Ευρωχαρτική με την ολοκλήρωση επενδυτικού πλάνου ύψους 17εκ € σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό και την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τ.μ.
Η τελευταία επένδυση έφερε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή επιτυγχάνοντας αύξηση της παραγωγικότητας κατά 50% με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας στα χαρτικά ανέβηκε στους 350 τόνους την ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% ενώ στα απορρυπαντικά έφτασε τους 250 τόνους, αυξημένη κατά 40%. Η νέα παραγωγική δυνατότητα ενίσχυσε σημαντικά και την εξαγωγική δραστηριότητα της Ευρωχαρτικής, που μέσα στο έτος ολοκλήρωσης της επένδυσης πέτυχε αύξηση της τάξης του 60% στις εξαγωγές της σε εξειδικευμένα προϊόντα χάρτου υψηλής ποιότητας. Ταυτόχρονα, διαμόρφωσε και προϋποθέσεις για ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας, που σήμερα ξεπερνούν τις 240.
Με αυτές τις επενδύσεις μπορούμε πλέον να καλύπτουμε ακόμη περισσότερες ανάγκες της αγοράς καθώς και να προχωράμε δυναμικά στην υλοποίηση των στόχων μας για ακόμη πιο άμεση και γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών μας.
Ποια είναι η πορεία των εξαγωγών σας; Στοχεύετε και σε νέες αγορές;
Παρόλο που οι εξαγωγές σήμερα αποτελούν μόνο το 8% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, η Ευρωχαρτική διαθέτει σταθερές συνεργασίες που διατηρεί σε αρκετές χώρες της Ευρώπης αλλά και εκτός, με κύριο εξαγώγιμο προϊόν τα χάρτινα τραπεζομάντηλα, προϊόν που αποτελεί καινοτομία της Ευρωχαρτικής και για τα οποία δεν υπάρχει η δυνατότητα τοπικής παραγωγής με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση. Τα προϊόντα Endless διαθέτουν μια σταθερά αυξανόμενη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού όπως στην Κύπρο, την Αλβανία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Τουρκία και το Ισραήλ.
Επιδιώκουμε να αποκτήσουμε ισχυρή παρουσία σε όλες τις γειτονικές χώρες μέσα από νέες συνεργασίες με εισαγωγείς και αντιπροσώπους, έχοντας θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης με τρεις βασικούς στόχους:
- Τη διανομή των προϊόντων μας μέσω αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες
- Τη διεύρυνση της ζήτησης ειδικών προϊόντων σε μακρινές αγορές
- Την υποστήριξη των επώνυμων προϊόντων μας σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές αναπτύσσοντας μια δυνατή και με διάρκεια εμπορική παρουσία
Διαθέτοντας την απαραίτητη ευελιξία προσαρμογής των προϊόντων μας στις ανάγκες της κάθε χώρας, επενδύουμε με σταθερά βήματα και επεκτεινόμαστε σε ολοένα και περισσότερες χώρες του εξωτερικού.
Εκτός από χαρτί υγείας και κουζίνας τι άλλα προϊόντα παράγετε;
Παράγουμε και διακινούμε μια πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων, ευρύτερα γνωστά με το brand Endless: Υγρά απορρυπαντικά, μαλακτικά ρούχων, υγρά πιάτων και καθαριστικά κουζίνας, υγρά γενικού καθαρισμού και καθαριστικά μπάνιου, χλωροκαθαριστικά, υγρά τζαμιών, προϊόντα προσωπικής περιποίησης όπως μωρομάντηλα και μπατονέτες, κρεμοσάπουνα και αντισηπτικά, προϊόντα ακράτειας ενηλίκων και προϊόντα γενικής χρήσης όπως σκούπες, γάντια, αλουμινόχαρτο και άλλα προϊόντα για το σπίτι και την Επιχείρηση.
Επιπλέον, η Ευρωχαρτική, με την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει, παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) για την ελληνική και τη διεθνή αγορά, με αποτέλεσμα το 65% των πωλήσεων της εταιρείας να προέρχεται από το brand Endless, ενώ το υπόλοιπό 35% από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, χαρτιού και υγρού απορρυπαντικού.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛ.ΑΣ: Στην δημοσιότητα τα στοιχεία των 13 μελών σπείρας που λήστευε σπίτια στην Αττική
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν