Ξηλώνεται σταδιακά η δομή των πρωταθλητών, ένα ακόμη κομβικό μέλος της ομάδας, κάνει ένα βήμα πίσω ή πάνω ότι προτιμάτε.

Ο Τζέιμς Άλισον αποχωρεί από τη θέση του τεχνικού διευθυντή των πρωταθλητών. Στη θέση του αναλαμβάνει ο Μικ Έλιοτ που βρίσκεται στην Mercedes, από το 2012 ως επικεφαλής αεροδυναμικής. Από το 2017 έφερε τον τίτλο του διευθυντή Τεχνολογίας. Η αλλαγή θα γίνει το καλοκαίρι και ο Άλισον που βρίσκεται στη Mercedes από το 2017, δε φεύγει από την εταιρεία. Παραμένει ως Chief Technical Officer (CTO) τίτλος που δημιουργήθηκε τώρα και ακόμη δεν έχει ξεκάθαρες αρμοδιότητες: «Θα βοηθήσει την ομάδα να ανταποκριθεί στις στρατηγικές προκλήσεις του σπορ, στη νέα εποχή» είναι η όσο πιο ασαφής γίνεται, περιγραφή. Στην πράξη ο Άλισον μένει τυπικά μέχρι να φύγει.

James Allison

Για όσους θυμούνται ο Άλισον πήγε στην Mercedes το 2017 προερχόμενος από την Ferrari. Συνάντησε εκεί τον εμβληματικό μηχανικό της Ιταλικής εταιρείας Άλντο Κόστα, ο οποίος είχε βρεθεί στη Mercedes από το 2012. Τότε τεχνικός διευθυντής στη Γερμανική εταιρεία ήταν ο Μπομπ Μπελ. Έφυγε το 2013 και ανέλαβε ο Κόστα. Όπως σήμερα έτσι και τότε η αλλαγή ήταν ευγενική και όχι άμεση. Σε όλες τις περιπτώσεις αναφέρονταν ο ρόλος του συμβούλου και η προσωπική ζωή του κάθε στελέχους.  Εδώ τώρα δημιουργήθηκε και ένας νέος ρόλος, καθώς υπάρχουν αρκετές πρακτικές δυσκολίες: Καταρχάς άλλο η ομάδα F1 και άλλο η εταιρεία. Η ομάδα έχει περιορισμούς προϋπολογισμού στα 145 εκ. δολάρια και σ’ αυτούς πλέον δεν είναι οι μισθοί του Έλιοτ και του Άλισον. Του Έλιοτ ως στελέχους ανάμεσα στα 5 που εξαιρούνται,. Τον Άλισον πλέον τον πληρώνει η εταιρεία Mercedes.

Από τα παλιά χρόνια τα συμβόλαια στελεχών τέτοιου βεληνεκούς περιλάμβαναν όρους εμπιστευτικότητας και ανταγωνιστικότητας με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια: Δεν μπορείς να δουλέψεις αλλού για 18 μήνες. Πλέον αυτό το διάστημα πληρώνεται υποχρεωτικά, εφόσον θέλεις να μη δουλέψει σε ανταγωνιστή σου το στέλεχος που φεύγει. Ο Άλισον έχει συνεργαστεί στενά με τον Μπρον σε Benetton, Ferrari και ανδρώθηκε στην Renault. Δε θα με εκπλήξει αν βρει επιτελικό ρόλο στη διοίκηση της F1, το επόμενο διάστημα όπως ο Στέφανο Ντομενικάλι σημερινός CEO.

Ο Έλιοτ με το Χάμιλτον στην αεροσήραγγα.

Το μονοετές συμβόλαιο του Χάμιλτον (λήγει σε 7 μήνες), η μείωση των μετοχών της Mercedes σε μειοψηφικό πακέτο (33%), η αποχώρηση του Άλισον, η αυξανόμενη εμπλοκή της ΙΝΕΟS, έχω την αίσθηση πως οι ψηφίδες συμπληρώνονται. Λέτε να ολοκληρώνεται σιγά σιγά ο κύκλος των πρωταθλημάτων για τους ασημί; Το έχω ξαναδεί να γίνεται με τους μπλε, με τους κόκκινους, αλλά και τους Ταύρους…