ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο δείκτης ClarkSea, ένας σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των δεξαμενόπλοιων, των bulk carriers, των containeships και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου της Clarkson Research Services, διαμορφώθηκε στα 17.461 δολάρια ημερησίως κατά μέσο όρο το πρώτο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας την καλύτερη απόδοση από το 2008, πριν από την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Κατά το πρώτο τρίμηνο, ο δείκτης, που θεωρείται βαρόμετρο για τη ναυτιλία, επωφελήθηκε κατά κύριο λόγω από τα κέρδη των containerships και των μεσαίου μεγέθους bulkers.
Η ανάκαμψη του εμπορίου και η άνοδος της συμφόρησης στα λιμάνια και της αναταραχής στα logistics, οδήγησαν τον δείκτη ναύλωσης των boxships της Clarksons στο υψηλότερο επίπεδο από το 2005, ενώ στον τομέα του ξηρού φορτίου η επιστροφή του εμπορίου, ο αυξημένος όγκος των σιτηρών, οι ισχυρές κινεζικές εισαγωγές και η ενίσχυση της ζήτησης άνθρακα οδήγησαν τα μέσα τριμηνιαία κέρδη των bulker στο υψηλότερο επίπεδο για πάνω από μία δεκαετία.
«Η μακροοικονομική ώθηση από τα προγράμματα τόνωσης και την πρόοδο της διάθεσης των εμβολίων σε συνδυασμό με την δυνητική άνοδο της προοπτικής ορισμένων τομέων (ακόμη και των τάνκερ), μπορεί να στηρίξει περαιτέρω τον συγκεκριμένο δείκτη”, ανέφερε η Clarksons στο τελευταίο εβδομαδιαίο της report.
Ο δείκτης ClarkSea ξεκίνησε το δεύτερο τρίμηνο στα 20.759 δολάρια την ημέρα, αυξημένος κατά 36% από τις αρχές του έτους.
Σύμφωνα με την Clarksons Research βραχυπρόθεσμα η προοπτική της αγοράς των τάνκερ παραμένει δύσκολη, αν και η σταδιακή επιστροφή της παραγωγής πετρελαίου στα 2,15 εκατ. βαρέλια ημερησίως από τον OΠΕΚ + από τον Μάιο έως τον Ιούλιο, είναι πιθανό να της προσφέρουν στήριξη.
Η δυναμική στην αγορά των capesize bulker συνεχίστηκε, με τα μέσα κέρδη στην spot αγορά να αυξάνονται στο υψηλό έξι μηνών, στα 20.302 δολάρια ημερησίως, αν και τα ναύλα στους τομείς των panamax και handysize εξακολούθησαν να μειώνονται από τα πρόσφατα υψηλά που κατέγραψαν τον Μάρτιο.
Περαιτέρω κέρδη σημείωσαν τα ναύλα στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τον ελαφρώς βραδύτερο ρυθμό δραστηριότητας κατά τη διάρκεια του Πάσχα των Καθολικών, με την ισχυρή ζήτηση και την περιορισμένη προσφορά στα μεγαλύτερου μεγέθους containerships να οδηγεί τις τιμές υψηλότερα, ενώ ακολούθησαν βελτιώσεις και στις τιμές των πλοίων μικρότερων μεγεθών.
Διαβάστε ακόμα:
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές στρέφονται στα ναυπηγεία για νεότευκτα τάνκερ
Επιστρέφει στις ναυπηγήσεις η Ancora Investment Trust