Ανατροπή στον τρόπο κατανομής των πωλήσεων της Jumbo έφερε η πανδημία, «γέρνοντας την πλάστιγγα» -έστω και συγκυριακά- υπέρ του εξωτερικού.

Τα καταστήματα σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο κατέγραψαν εντυπωσιακές επιδόσεις τον Μάρτιο, βοηθώντας τον όμιλο του Απόστολου Βακάκη να περιορίσει τη… χασούρα από την πολύμηνη απραξία των φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα. Τα οποία –υπό φυσιολογικές συνθήκες- συνεισφέρουν πάνω από το 70% του συνολικού τζίρου.

Έτσι, για το πρώτο τρίμηνο του 2021, το «κοντέρ» έγραψε απώλειες εσόδων μόλις 11% έναντι απωλειών 19% το πρώτο δίμηνο. Μάλιστα, μετά και την επανεκκίνηση του εμπορίου στην χώρα μας από την 5η Απριλίου, ο πολύπειρος επιχειρηματίας μπορεί να ελπίζει σε ταχεία ανάκαμψη και σε όσο το δυνατόν γρηγορότερη κάλυψη της τεράστιας ζημιάς που προκάλεσε η υγειονομική κρίση στον ισολογισμό του ομίλου (μόνο πέρυσι οι απώλειες εσόδων ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ!). Εφ’ όσον βέβαια, το λιανεμπόριο παραμείνει ανοιχτό…

Η πασχαλινή περίοδος γεννά πρόσθετες προσδοκίες για αναθέρμανση της ζήτησης, αφού συγκαταλέγεται στις καλύτερες καταναλωτικές περιόδους για την αλυσίδα. Ερώτημα αποτελεί εάν ο Βακάκης αποφασίσει να ενεργοποιήσει ξανά το διαφημιστικό πρόγραμμα, το οποίο έκοψε «μαχαίρι» λίγο μετά την επιβολή του δεύτερου lockdown τον περασμένο Νοέμβριο. Τη στιγμή που τα καταστήματα έχουν ανεβάσει και πάλι τα ρολά τους (αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα λειτουργούν 43 από τα 52 καταστήματα της αλυσίδας).

Οι διαφημιστικές καμπάνιες της εταιρείας Jumbo ειδικά αυτές του Πάσχα έκαναν αίσθηση και αποτελούσαν θέμα συζήτησης στις παρέες. Ποιος μπορεί να ξεχάσει εκείνη, στην οποία πρωταγωνιστούσε η λαϊκή αοιδό Κατερίνα Στανίση ή, πιο πρόσφατα, ο γνωστός τραγουδιστής και ψάλτης Πέτρος Γαϊτάνος… που άφησαν εποχή.

Στο μεταξύ, ο «Mr Jumbo», όπως συχνά αποκαλείται, προετοιμάζεται ήδη για την «επόμενη μέρα», θέτοντας σε εφαρμογή το επενδυτικό πλάνο για την ενδυνάμωση των αποθηκευτικών υποδομών του ομίλου, ένα πλάνο που είχε προς στιγμήν παγώσει λόγω πανδημίας. Πρόκειται για επενδύσεις που εντάσσονται στη στρατηγική του «day delivery», η οποία στοχεύει στην τροφοδοσία των καταστημάτων μέσα σε 24 ώρες, από τη στιγμή που θα διαπιστωθεί η σχετική ανάγκη.

Η αρχή έγινε στη Ρουμανία, ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδεται στη συγκεκριμένη αγορά λόγω της δυναμικής που αναπτύσσει η αλυσίδα. Συγκεκριμένα, δρομολογείται η κατασκευή αποθήκης άνω των 75.000 τ.μ στην περιοχή Popesti – Leordeni σε ακίνητο που απέκτησε από τον όμιλο της Alpha Bank, με την συνολική επένδυση να αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωσή της τοποθετείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Διαβάστε επίσης:

Jumbo: Αυξημένες οι πωλήσεις για τον Μάρτιο – Βελτιωμένα τα μεγέθη του διμήνου

Jumbo: Πού θα βάλει τα 77,1 εκατ. ο Βακάκης; Όλα τα σενάρια και τα «στοιχήματα»

Απόστολoς Βακάκης: Πούλησε JUMΒO και πήρε 77,175 εκατ. ευρώ