ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες ώρες, η ΣΕΠ Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε στους πελάτες της ότι δεν θα προχωρήσει φέτος σε αυξήσεις στο εγχώριο φορτίο, παρά το γεγονός ότι είχε το δικαίωμα σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει.
Αιτία, η στήριξη της ελληνικής οικονομίας την περίοδο της πανδημίας, και αυτό παρά το γεγονός ότι η συνολική κίνηση (εγχώριου και διαμετακομιστικού φορτίου) ήταν μειωμένη την περσινή χρονιά, όπως και τα κέρδη. Σημειώνεται ότι σε ανάλογη κίνηση αναμένεται να προβεί και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά για τον προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται.
Είναι «κοινό μυστικό», ότι τα τιμολόγια του εγχώριου φορτίου, είναι αυτά που βάζουν «το κερασάκι στη τούρτα» για την κερδοφορία των λιμανιών, αφού το διαμετακομιστικό είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό φορτίο και υπόκειται σε συμφωνίες ανάμεσα στις εταιρείες Liners και στα λιμάνια. Αν και αυτή τη περίοδο, ο ανταγωνισμός στο διαμετακομιστικό δεν φαίνεται να υπάρχει, αφού όλα τα λιμάνια δουλεύουν, με τις μηχανές πρόσω ολοταχώς.
Η εικόνα
Ένα από τα τρία πιο σημαντικά λιμάνια, για την κερδοφορία του ομίλου της Cosco ports ήταν ο Πειραιάς την περασμένη χρονιά, παρά την πτώση των κερδών του εξαιτίας κυρίως της πανδημίας του COVID – 19.
«Η διατήρηση της κερδοφορίας του ομίλου από την διαχείριση των terminals τα οποία ελέγχει πλειοψηφικά, προήλθε κατά την περσινή χρονιά από τα τέρμιναλ του Πειραιά, το Guangzhou, αλλά και το Xiamen στη Κίνα», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ετήσια έκθεσή του ο κινεζικός όμιλος.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που μειώθηκε κατά 5,1%, αλλά και οι υψηλές αποσβέσεις από τις επενδύσεις έριξαν τα κέρδη του Σ.ΕΜΠΟ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα 19,45 εκατ. δολάρια, έναντι 28,65 εκατ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας πτώση κατά 32,1%.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην έκθεση το κόστος λειτουργίας διαμορφώθηκε στα 202,4 εκατ. δολάρια, λόγω των αποσβέσεων στις επενδύσεις που έγιναν στον προβλήτα ΙΙΙ και οι οποίες ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2019.
Η συνολική εικόνα
Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο, η COSCO SHIPPING Ports το τέταρτο τρίμηνο του 2020 να αυξήσει την διακίνηση teu κατά 3,5% στα 32,73 εκατ. έναντι 31,61 εκατ. TEU το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, κυρίως λόγω της αύξησης της παραγωγής του Pearl River Delta, αλλά και στα terminal που ελέγχει εκτός Κίνας. Η συνολική απόδοση του ομίλου για όλο το έτος παρέμεινε σταθερή στα 123,82 εκατ, TEU το 2020 έναντι 123,78 εκατ. TEU το 2019.
Προοπτικές
Αν και η παγκόσμια μακροοικονομική κατάσταση αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις αφού οι χώρες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα που προκαλείται από την επιδημία COVID-19, η Cosco πέτυχε να βελτιώσει τόσο της απόδοση όσο και τα κέρδη της στο τέταρτο τρίμηνο του 2020. Για το 2021,η COSCO σημειώνει ότι θα εξακολουθήσει να αυξάνει την παρουσία της παγκοσμίως, με νέες επενδύσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Cosco: Σχέδια παγκόσμιας επέκτασης του δικτύου λιμένων της εν μέσω πανδημίας
ΟΛΠ: Ένα νέο σύγχρονο Πάρκο για τον Δήμο Πειραιά
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηδάκης για ελληνοτουρκικά: Άδικο για την πορεία της χώρας να υπερισχύσουν κάποια υπερεγώ – Τι είπε για Καραμανλή
- Μηνάς Δήμος: Επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των επιμελητηρίων – Εκδήλωση για το μέλλον του ΕΒΕΑ
- Αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ: Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Δίκη Σπαρτιατών: Ξανά απών ο Βασίλης Στίγκας από το δικαστήριο