Οργανωμένα κυκλώματα, που λειτουργούν εις βάρος ανυποψίαστων αγοραστών αυτοκινήτων και των νομίμων εμπόρων, εντόπισαν οι τελωνειακοί έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με τα στελέχη της να έχουν κινητοποιήσει τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.    

Πώς λειτουργούν

Οι έμποροι, που συμμετέχουν σε αυτά, δηλώνουν μικρότερη αξία πώλησης και διαφορετικά στοιχεία πωλητή ή αγοραστή, χωρίς να εμφανίζονται οι ίδιοι ή οι έμποροι του εξωτερικού, για τα οχήματα, που εισάγουν από χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος τους είναι να μην βεβαιωθεί ο σωστός ΦΠΑ και να αλλοιωθεί η προθεσμία πληρωμής του. Οι έλεγχοι από τα στελέχη των τελωνείων πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, τόσο στα τελωνεία, όσο και στις οδικές αρτηρίες. 

On line με την Ευρώπη

Μόλις από τους ελέγχους προκύψουν αμφιβολίες για τα στοιχεία, που έχουν δηλώσει οι έμποροι, οι τελωνειακοί στέλνουν αιτήματα Αμοιβαίας Διοικητικής  Συνδρομής στο κράτος μέλος, όπου έγινε η πώληση του οχήματος, για να διαπιστώσουν αν τηρήθηκαν οι νόμιμες προϋποθέσεις και αν είναι γνήσιες οι ενδείξεις και τα στοιχεία του τιμολογίου.

Αν από την απάντηση προκύψουν παρατυπίες ως προς το καθεστώς ΦΠΑ ή τη φορολογητέα αξία του οχήματος, βεβαιώνουν την προβλεπόμενη οφειλή ΦΠΑ μαζί με τα πρόστιμα.

Τα… λαβράκια   

Τι έχει βγάλει η συνεργασία των ελληνικών αρχών με τις ευρωπαϊκές; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 

Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, έχουν αποσταλεί 330 αιτήματα προς τις διοικήσεις των άλλων χωρών, καθένα από τα οποία αφορά σε πολλές περιπτώσεις.

Από τις μέχρι σήμερα απαντήσεις έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις σε 68 αιτήματα, που εμπλέκουν 59 ιδιώτες και 153 εμπόρους. 

Τα ποσά, που έχουν βεβαιωθεί, προσεγγίζουν τα 466.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Έλληνες εφοπλιστές: Πούλησαν πλοία συνολικής αξίας 1,1 δισ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο – Έμφαση στα bulkers

Ελλάκτωρ: Ο αιφνιδιασμός Μυλωνογιάννη και η απάντηση των εφοπλιστών