Μεσαίο οικογενειακό ή SUV με δυνατότητες εκτός δρόμου; Δοκιμάζουμε το Active X και αναφέρουμε.

Αν έχεις στο μυαλό σου την εικόνα ενός συμβατικού Focus, αντικρίζοντας αυτό το λευκό, δύο όγκων αμάξωμα, το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι ότι κάποιος του έβαλε ελαστικά υψηλού προφίλ. Κοιτάζοντας πιο προσεκτικά, αντιλαμβάνεσαι πως τα αυξημένου προφίλ ελαστικά, συνοδεύονται από μαύρα προστατευτικά πλαστικά στις πλαϊνές ποδιές, στους θόλους των τροχών και ράγες οροφής. Αν είσαι πιο παρατηρητικός,  ίσως καταλάβεις και το επιπλέον ύψος της ανάρτησης.

Ανοίγοντας την πόρτα, διακρίνεις τα ανοξείδωτα καλύμματα στα μαρσπιέ και στο σκουρόχρωμο εσωτερικό της οροφής. Άρα καταλαβαίνεις ότι κανείς δεν έβαλε λάθος ελαστικά σε αυτό το Hatchback. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3’’ εντυπωσιάζει πίσω από το τιμόνι και τα χρώματά του μεταβάλλονται ανάλογα με την χαρτογράφηση. Τα ποιοτικά μαλακά υλικά, η εύχρηστη οθόνη 8’’ στο κέντρο του ταμπλό και το φιλικό στη χρήση λογισμικό SYNC 3 συνθέτουν μια εικόνα ευχάριστη τόσο για τον περιστασιακό όσο και για το μόνιμο χρήστη.

Το Active Χ είναι η suv/crossover υβριδική εκδοχή του Focus. Καταρχάς διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα οδικής συμπεριφοράς του πετυχημένου μοντέλου της Ford:  Πολύ καλή ποιότητα κύλησης, οδηγοκεντρική συμπεριφορά, θέση οδήγησης με καλή ορατότητα, καλή ηχομόνωση με ελαχιστοποίηση των εξωτερικών θορύβων, «σφιχτή» αίσθηση ανάρτησης, πλήρης απουσία εσωτερικών θορύβων/τριγμών. Η αυξημένη κατά 3cm απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τα ελαστικά υψηλού προφίλ 215/55/17, δεν επηρεάζουν αισθητά την οδηγική συμπεριφορά του Focus αλλά προσφέρουν  επιπλέον απορροφητικότητα στις κακοτεχνίες του «καλοσυντηρημένου» οδικού δικτύου. Προφανώς δεν στρίβει σαν SΤ αλλά δεν υστερεί κι όλας: Τουναντίον επιδεικνύει αξιόλογo κράτημα στις στροφές  παρά την ελαφώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Τα γνωστά, πολύ καλής ποιότητας υλικά του εσωτερικού, αφήνουν γενικά μία αίσθηση αρκετά κοντά σε αυτό που αποκαλείται premium κατηγορία.

Η θέση οδήγησης είναι ευχάριστη χάρη στην απρόσκοπτη ορατότητα και στο φαρδύ άνετο κάθισμα, ενδεικτικό του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι πίσω επιβαίνοντες έχουν ικανοποιητικό χώρο, ακόμη και στη μέση καθώς το τούνελ μετάδοσης είναι πολύ χαμηλό. Πατώντας το κουμπί έναυσης του κινητήρα ξεχωρίζει ο ήχος του 3κυλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.0lt/155PS που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Αν θελήσεις διαφορετικό πρόγραμμα οδήγησης πέρα από το προεπιλεγμένο normal, είναι διαθέσιμα τα συνήθη από τα υπόλοιπα Focus: Eco, Sport, αλλά και επιπλέον δύο: Slippery, Trail.

To Active X έχει δυο επιπλέον προγράμματα χαρτογράφησης: Slippery, Trail

Το Slippery βελτιστοποιεί τη λειτουργεία των ESC, Traction Control ώστε να βελτιώνεται η πρόσφυση σε γλιστερά τερέν (όχι δεν υποκαθιστά τις αλυσίδες χιονιού). Το Trail συντονίζει Traction Control, ABS και πάτημα του γκαζιού διατηρώντας την ορμή των τροχών ώστε να μετριάζονται σπινιαρίσματα και κολλήματα σε σαθρά ή πετρώδη εδάφη (όχι δεν υποκαθιστά την τετρακίνηση).

Αφού λύθηκε η απορία του αν πρόκειται για Focus, προκύπτει αμέσως η επόμενη : Το Active X είναι μόνο ένα ψηλωμένο Focus; Πιθανά να μπορούσαμε να το περιγράψουμε έτσι, αλλά πρακτικά, πρόκειται για μία λύση «όλα σε ένα» : Οικονομία στην καθημερινή χρήση (σημαντική σε σχέση με το 1.5lt που αντικαθιστά), ευελιξία στο αστικό περιβάλλον, ξεκούραστη μετακίνηση εκτός πόλης, sportive συμπεριφορά, δυνατότητες κίνησης εκτός αυτοκινητόδρομου, premium αύρα, χώροι οικογενειακού και εμφάνιση Crossover.  Άρα δεν μιλάμε για ένα ψηλό Focus αλλά για όλα τα Ford σε ένα; Όχι… Δεν υπάρχει πουθενά το Μustang!

 

EcoBoost Hybrid mHEV – BISG

Αυτό που ίσως έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον πέρα από την active εμφάνιση του X, είναι η λειτουργία του υβριδικού συνόλου. Η συνεργασία του θερμικού κινητήρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι υποδειγματική.

Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι η επάρκεια ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές καθώς ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει σταθερά 50nm ροπής σ’ αυτό το πολύ κρίσιμο σημείο. Το τράβηγμα του κινητήρα σε προτρέπει να πας όλο και γρηγορότερα αφήνοντας την αίσθηση πως δεν έχεις να κάνεις με ένα «βαρετό»μοτέρ. Ο ήχος του από την άλλη δεν σου επιτρέπει να παραβλέψεις  πως πρόκειται για έναν τρικίλυνδρο χιλιάρη κινητήρα. Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της δοκιμής μας ίσως δεν είναι ο τέλειος partner για το EcoBoost Hybrid mHev. Πιστεύω πως  το αυτόματο θα ταίριαζε απόλυτα, δεν προσφέρεται όμως!

Αξιοσημείωτη είναι η διακριτική λειτουργία του start/stop. Σπάνια θα σε προβληματίσει σβήνοντας άκαιρα ή καθυστερώντας να ξεκινήσει. Στη διάρκεια της δοκιμής δεν το απενεργοποιήσαμε καθόλου, ούτε σε αστική ούτε σε ημιαστική διαδρομή. Αποτέλεσμα η διατήρηση της κατανάλωσης σε μεσαία επίπεδα ακόμα και σε πίεση. Είδαμε κατανάλωση 6lt/100km χωρίς προσοχή. Σε συνθήκες ήπιας αστικής οδήγησης, με χαρτογράφηση Εco είδαμε 5.2lt/100km. Σίγουρα, με λίγη παραπάνω αβρότητα στις αλλαγές ταχυτήτων, μπορεί να κατεβεί πιο κάτω.

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Active X είναι επαρκής με αυτόματο κλιματισμό, εύκολη πρόσβαση χωρίς κλειδί, φιμέ τζάμια πίσω και άλλα. Η τιμή στα 23.945 ευρώ, το καθιστά ανταγωνιστικό. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα KIA XCeed, Citroen C4 Crossover και Tipo Cross ως προτάσεις του ανταγωνισμού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Focus 1.0 EcoBoost Hybrid mHEV Active X

Κινητήρας: 999 cc

Ισχύς: 155 PS/ 6000 rpm

Ροπή: 23,8kgm/2.500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,5 sec

Τελική ταχύτητα: 207 km/h

Μέση κατανάλωση (5,7 lt/100 km) δοκιμής

Εκπομπές CO2: 119 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.397 x 1.825 x 1.502 mm

Μεταξόνιο: 2700 mm

Βάρος: 1269 kg

Χώρος αποσκευών:341 lt

Τιμή: 23.945 ευρώ