ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Λάμπρος με 60 χρόνια διαρκούς παρουσίας στην ναυτιλιακής βιομηχανία, κυρίως στην κρουαζιέρα, εκφράζει τα συγχαρητήριά του, τόσο στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε, όσο και στον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη για την μεγάλη εκστρατεία προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Τονίζει όμως ότι πλέον «το βάρος της επιτυχίας εξαρτάται από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες οι οποίες θα κληθούν να προχωρήσουν στην πρόσληψη και ναυτολόγηση των νέων, έστω κι αν αυτοί δεν πληρούν τα προσόντα που απαιτούνται λόγω απειρίας».
«Είναι γεγονός ότι ο αριθμός των εν ενεργεία Ελλήνων ναυτικών, Αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων, έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια σε άκρως ανησυχητικά επίπεδα, κάτι που προβληματίζει τους ιθύνοντες των Υπουργείων και ιδιαίτερα την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με αποτέλεσμα να προετοιμάζει σχέδια ενημέρωσης των νέων σε πανελλαδικό επίπεδο σε μια προσπάθεια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα», αναφέρει μιλώντας στο mononews.gr ο κ. Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής της MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES, και εξηγεί ότι όλα αυτά: «βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που τέθηκε σε ισχύ πρόσφατα με πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και προβλέπει ότι τα υπό Ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία μπορούν να απασχολούν ως κατώτερο πλήρωμα Έλληνες ναυτικούς που θα αμοίβονται όχι βάσει της εν ισχύ Ελληνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αλλά με βάση τις διεθνείς συμβάσεις αποδοχών, όπως ισχύουν για όλα τα άλλα κράτη και είναι πλήρως αποδεκτές από την ITF και τους άλλους διεθνείς Οργανισμούς».
Ανοίγει ο δρόμος
Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Λάμπρο θα ανοίξει την πόρτα ενίσχυσης του ναυτεργατικού δυναμικού Ελλήνων σε κατώτερα πληρώματα, Ανθυποπλοιάρχους και Γ’ Μηχανικούς.
«Δυστυχώς, ο σημερινός αριθμός των εν ενεργεία Ελλήνων ναυτικών όλων των ειδικοτήτων είναι μεταξύ 15000-18000, εκ των οποίων περίπου το ¼ είναι άνεργοι, κυρίως των ειδικοτήτων κατωτέρω πληρωμάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά ενώ επισημαίνει ότι:
«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο βοηθάει ουσιαστικά στη μείωση των λειτουργικών εξόδων των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, ώστε με αυτόν τον τρόπο να καθίστανται ανταγωνιστικά σε σύγκριση με ποντοπόρα πλοία άλλων εθνικοτήτων. Διερωτόμεθα όμως γιατί να μην επεκταθεί η ισχύς του νομοθετικού πλαισίου και στα ακτοπλοϊκά πλοία, τα οποία όπως όλοι γνωρίζομε, φέρουν το βάρος της απασχόλησης ελληνικών πληρωμάτων με περίπου 4500-5000.
Αυτή η επέκταση, σίγουρα θα βοηθήσει οικονομικά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις τεράστιες ζημιές που έχει προξενήσει στον κλάδο η μάστιγα της πανδημίας, λαμβανομένου υπόψιν ότι η μισθοδοσία των ναυτικών αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών πλοίων».
Προσέλκυση
Σε ό,τι αφορά την εκστρατεία προσέλκυσης των νέων που προετοιμάζει η ΕΕΕ, αναφέρει ο κ. Λάμπρος ότι «ίσως θα ήταν μια σωστή ιδέα να συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ και της ΕΕΚΦΝ στην επιτροπή που θα συσταθεί γι’ αυτόν τον σκοπό.
Κατά την προσωπική μας άποψη, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην ΕΕΕ και ιδιαίτερα στον Πρόεδρό της κύριον Θεόδωρον Βενιάμη, για τις άοκνες, πολυετείς προσπάθειές του για την ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου και για την εκστρατεία προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Επίσης, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια και στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριον Πλακιωτάκη που είχε την πρωτοβουλία να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο».
Τώρα, «το βάρος της επιτυχίας εξαρτάται από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες οι οποίες θα κληθούν να προχωρήσουν στην πρόσληψη και ναυτολόγηση των νέων, έστω κι αν αυτοί δεν πληρούν τα προσόντα που απαιτούνται λόγω απειρίας». Και αυτό γιατί: «Σήμερα οι περισσότερες πλοιοκτήτριες εταιρείες αρνούνται να προσλάβουν νέους και ιδιαίτερα νέες με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι Έλληνες ναυτικοί να απογοητεύονται και να αναζητούν εργασίες εκτός της Ναυτιλίας, μεταφέροντας παράλληλα των απογοήτευσή τους για το ναυτικό επάγγελμα και στις νεότερες ηλικίες».
Κλείνοντας ο κ. Λάμπρος σημειώνει: «Η ευχή του κυρίου Βενιάμη είναι ότι αν όλα πάνε καλά, τα Ελληνικά και Ελληνόκτητα πλοία θα μπορέσουν να απορροφήσουν πάνω από 50000 νέους Έλληνες ναυτικούς. Ενώνομε και την δική μας ευχή και ίσως αξιωθούμε να επανέλθομε στα επίπεδα των δεκαετιών 1970/1980 με 70000 εν ενεργεία Έλληνες ναυτικούς».
Διαβάστε επίσης:
Κρίτων Λεντούδης: Νέες παραγγελίες ύψους 320 εκατ. δολαρίων στην αγορά LPG από την Evalend Shipping
Διπλωματική «κόντρα» Ελλάδας – Βρετανίας έφερε το Brexit για τα σκάφη αναψυχής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ