ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα LR1 και MR1.
-Το VLCC Maran Cygnus (306,300 DWT, κατασκευής 2001, Daewoo) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 23,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,59 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Emerald Stars (37,300 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 8,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,58 εκατ. δολάρια.
Bulker
Σε υψηλότερα επίπεδα διαμορφώθηκαν οι αξίες των φορτηγών πλοίων.
-Το Capesize United Breeze (181,300 DWT, κατασκευής 2012, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 28,50 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία του εκτιμάται στα 26,72 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize Tiger Liaoning (180,100 DWT, κατασκευής 2011, Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry Co Ltd) πουλήθηκε έναντι 21,02 εκατ. δολαρίων σε δημοπρασία. Η αξία του εκτιμάται στα 23,25 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize Cape Aria (176,300 DWT, κατασκευής 2005, Universal) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή στην τιμή των 16,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,59 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize Cape Providence (169,200 DWT, κατασκευής 2010, Daehan) πουλήθηκε στην Minerva Marine στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,68 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Yangze 16 (81,800 DWT, κατασκευής 2019, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκε στην Thenamaris στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 26,87 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Stella Dora (81,600 DWT, κατασκευής 2014, Jinling Shipyard Jiangsu) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Νότια Κορέα στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,69 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Global Venus (58,600 DWT, κατασκευής 2013, Kawasaki) πουλήθηκε έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,82 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Orchid Halo (56,200 DWT, κατασκευής 2012, Mitsui Tamano) πουλήθηκε έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 14,07 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Amber Beverly (53,200 DWT, κατασκευής 2011, Chengxi Shipyard) πουλήθηκε έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,39 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Basic Pioneer (37,200 DWT, κατασκευής 2011, Saiki) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,23 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker HTK Sunrise (29,800 DWT, κατασκευής 2006, Shikoku Dockyard) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 7,35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,19 εκατ. δολάρια.
Container
Άνοδο σημείωσαν οι αξίες και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Sub Panamax Irenes Reliance (2,824 TEU, κατασκευής 2005, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην RCL στην τιμή των 16,15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,33 εκατ. δολάρια.
-Τα Sub Panamaxes Laila και Lioba (2,702 TEU, κατασκευής 2008, HDW) πουλήθηκαν μαζί στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,61 εκατ. δολάρια.
-Το Sub Panamax St Island (2,553 TEU, κατασκευής 2010, Naikai Setoda) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Νότιο Κορέα στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 19,85 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Container Nordmargherita (1,730 TEU, κατασκευής 2018, Zhejian Ouhua)πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή, στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,65 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 2,37% και έκλεισε στις 225,48 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,23% και έκλεισε στις 275,39 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 2,76% και διαμορφώθηκε στις 8.873,96 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPGενισχύθηκε κατά 3,39% και διαμορφώθηκε στις 676,52 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike