ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
«Στην εποχή που έρχεται, την μετά COVID εποχή, η ανάκαμψη της οικονομίας μας, η ανάταξη της κοινωνίας μας, η ίδια η ζωή μας, συνδέεται άμεσα με αυτό που έχουμε ονομάσει Green Deal και την πολιτική που έχουμε υιοθετήσει για το περιβάλλον», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην ομιλία στη Διαδικτυακή Συζήτηση του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων (Ι.ΔΙ.Σ.) του Παντείου Πανεπιστημίου με θέμα: European Green Deal και Ελλάδα.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η χώρα μας, γρήγορα, θα κληθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος και ο στόχος για την οικονομία μας θα είναι ένας: Ανάπτυξη. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι για να μπει η οικονομία σε υγιείς βάσεις, είναι αναγκαίο να επενδύσουμε στους παραγωγικούς τομείς, που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία.
«Τα έργα – βασικό μας αντικείμενο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – έχουν κατ’ εξοχήν αυτό το χαρακτηριστικό. Μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ της χώρας και να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής. Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων», σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε επίσης, ότι τα έργα αυτά έχουν και μια ισχυρή περιβαλλοντική διάσταση, γεγονός που αποτελεί απαράβατη αρχή και σχεδιάζονται και υλοποιούνται, όχι μόνο για την ενίσχυση της οικονομίας αλλά και αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Προκειμένου να επιτευχθεί το Green Deal, εξήγησε, η κυβέρνηση έχει πάρει σημαντικές και δραστικές αποφάσεις στο δρόμο της πράσινης ανάπτυξης: «Κλείνουν όλα τα εργοστάσια λιγνίτη μέχρι το 2028, εκτός από ένα, καινούργιο που ολοκληρώνεται το 2023 και κινούμαστε ταχύτερα προς του φυσικό αέριο και τις ΑΠΕ. Επίσης επιταχύνουμε την παραγωγή και διανομή βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων για τις μεταφορές, αφού με βάση τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τον Δεκέμβριο του 2020, στόχος είναι η μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 και επίτευξη μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050».
«Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησή μας» – Οι 4 άξονες του σχεδίου
Ο κ. Καραμανλής, στη συνέχεια τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, αφού σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος, μείωση της ηχορύπανσης, χαμηλότερο κόστος για τις μετακινήσεις, περισσότερη ασφάλεια και καλύτερη ποιότητα ζωής στην καθημερινότητά μας.
Μάλιστα, σημείωσε τους 4 άξονες πάνω στους οποίους αναπτύσσεται το ολοκληρωμένο σχέδιο:
Πρώτον: Ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων μας
· Δίνουμε πλέον σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων.
· Κίνητρα δίνουμε και για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
· Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση.
· Από τα 1300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία που θα προμηθευτούμε για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Τα υπόλοιπα 500 θα είναι βέβαια και αυτά φιλικά προς το περιβάλλον, όλα EURO VI, είτε υβριδικά, είτε συμπιεσμένου φυσικού αερίου.
Δεύτερον: Οι υποδομές για εύκολη φόρτιση
«Φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα φτάσουμε στους 25.000 φορτιστές», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Τρίτον: Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Τέταρτον: Προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή
Εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
«Θέλουμε πολύ γρήγορα η ηλεκτροκίνηση να γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος που θέτουμε για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα που βιώνουμε στο παρόν», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και τόνισε: «Στο πλαίσιο αυτό ψηφίστηκε στη Βουλή ένα άλλο νομοσχέδιό μας το οποίο αφορούσε τα λεγόμενα ΣΒΑΚ, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δηλαδή. Ένα ακόμα πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της».
Διαβάστε επίσης:
ΕΕ: Η Τουρκία να μην απαγορεύσει το φιλοκουρδικό κόμμα
Αποζημίωση στελεχών ΕΔ και ΣΞ: Τι απάντησε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στη Βουλή
Επιτροπή Βουλής: Δεκτή κατά πλειοψηφία η κύρωση της σύμβασης για τη Διανομή του Ελληνικού
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα