ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια παιχνιδιών της Ευρώπης, θα προσπαθήσει να σταματήσει τη χρήση πλαστικής σακούλας στα κουτιά που περιέχουν τουβλάκια, πριν από την αρχική προθεσμία του 2025.
Πρόκειται για τμήμα ενός τεράστιου έργου που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, με στόχο την εξεύρεση βιώσιμων υλικών για τους σχεδόν 100.000 τόνους πλαστικών τούβλων που παράγει η Lego κάθε χρόνο.
Προς το παρόν, η μετάβαση σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες «πηγαίνει καλά παρόλο που βρισκόμαστε στο στάδιο της δοκιμής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Niels B. Christiansen, σε συνέντευξη. “Είναι μια μακρά διαδικασία με προσαρμογές σε πολλά μηχανήματα στα εργοστάσιά μας”, αλλά η Lego “βαδίζει καλά, και το λιγότερο που μπορεί να πει κάποιος είναι ότι είμαστε εντός προγραμματισμού”.
Η Lego θέλει τελικά να σταματήσει να χρησιμοποιεί πλαστικά με βάση το λάδι στα θρυλικά τουβλάκια που την έχουν καταστήσει σε μία από τις πιο γνωστές μάρκες στον κόσμο.
Η εταιρεία διαθέτει μια ομάδα 100 ατόμων που έχει αφιερωθεί στην ανάπτυξη των “πράσινων” παιχνιδιών της και πρέπει να εξασφαλίσει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν που μπορεί να βάλει στα ράφια των καταστημάτων, έως το 2030.
Μέχρι τότε, τα πολύχρωμα τουβλάκια της Lego θα κατασκευάζονται από βιώσιμα υλικά, όπως ζαχαροκάλαμο. Αλλά αυτή η μετάβαση είναι «πολύ, πολύ πιο περίπλοκη» από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας, εξήγησε ο Christianen.
Η εταιρεία διέθεσε 400 εκατομμύρια δολάρια για να γίνει πράσινη, αν και τα χρήματα δεν είναι αυτό που την ανησυχεί. «Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση και έχουμε μακροπρόθεσμα σχέδια”, δήλωσε ο Christianen.
Η οικογένεια Kirk Kristiansen που κατέχει τη Lego, μέσω του fund Kirkbi, το οποίο διαχειρίζεται περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει πρόεδρο τον Kjeld Kirk Kristiansen – τον εγγονό του ιδρυτή της εταιρείας – αναζητά βιώσιμες επιχειρήσεις, όπως η επένδυσή της το 2020 στην Quantafuel, που μετατρέπει σχεδόν όλα τα είδη πλαστικών σε πράσινα καύσιμα και χημικά.
Τα κριτήρια
«Πρέπει να αναπτύξουμε ένα προϊόν που να έχει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν τώρα τα τουβλάκια», δήλωσε ο Christianen. «Πρέπει να είναι ανθεκτικό και να διαρκεί πολλά, πολλά χρόνια. Πρέπει να είναι ασφαλές, ώστε να μην γίνεται αιχμηρό εάν σπάσει. Πρέπει να αντέχει σε διαφορετικές θερμοκρασίες, να είναι χημικά ασφαλές”.
Πέρυσι, όταν πολλές επιχειρήσεις κατέρρευσαν λόγω της πανδημίας, η Lego παρουσίασε ρεκόρ πωλήσεων και κερδών. Η εταιρεία λέει ότι αυτό το αποτέλεσμα αποτελεί την απόδειξη της «διαχρονικότητας» των παιχνιδιών της, καθώς διαθέτει στα ράφια προϊόντα για όλες τις ηλικίες.
Στο μεταξύ, η εταιρεία προσπαθεί να παραμείνει ελκυστική και στη νέα γενιά παιδιών, που μεγαλώνουν σε μεγάλο βαθμό με εικονικές μορφές ψυχαγωγίας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό που τα ξεχωρίζει από τις προηγούμενες γενιές, επισημαίνει ο Christianen.
«Τα σχόλια που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας είναι πολύ ξεκάθαρα» και «τα μικρότερα παιδιά ενδιαφέρονται για την πράσινη μετάβαση και τη βιωσιμότητα», είπε. “Είναι πολύ ενδιαφέρον να το δεις.”
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lego λέει ότι παίρνει προσωπικά «επιστολές και email από παιδιά» που ανησυχούν για το περιβάλλον. Μάλιστα, μερικά από τα παιδιά που έρχονται σε επαφή με τον Christianen έχουν προτάσεις για το πώς η Lego μπορεί να απομακρυνθεί από το πλαστικό, είπε.
Προς το παρόν, η Lego κατάφερε να κατασκευάσει 100 τουβλάκια από βιώσιμα υλικά, δήλωσε ο Christianen. “Κάνουμε πρόοδο και επενδύουμε πολλά”.
Διαβάστε ακόμα:
Οι σακούλες των Lego γίνονται χάρτινες έπειτα από επιστολές που έστειλαν παιδιά στην εταιρεία
Στα ύψη οι πωλήσεις των Lego την περίοδο του lockdown
Lego: Κέρδη-ρεκόρ ανακοίνωσε για το 2020 η εταιρία παιχνιδιών