Ο Πάμπλο Πικάσο ενθουσιάστηκε με τη Marie-Thérèse Walter όταν τα βλέμματά τους συναντήθηκαν στη Γκαλερί Lafayette το 1927. Πέντε χρόνια αργότερα, απεικόνισε το γυμνό σώμα της, με το ένα χέρι να στηρίζει το κεφάλι της και το άλλο να πλαισιώνει το στήθος της.

Το Femme nue couchée au collier (Marie-Thérèse) (Ιουνίος 1932) αναμένεται να φτάσει μεταξύ 9 εκατ. και 15 εκατ. λιρών ( $12,4 εκατομμύρια και $20,7 εκατομμύρια) στη δημοπρασία του Christie’s στις 23 Μαρτίου στο Λονδίνο.

Ο εντυπωσιακός γυμνός πίνακας θα συνοδεύεται από το πορτραίτο της συζύγου του καλλιτέχνη, το Femme assise dans un fauteuil noir (Jacqueline Picasso) (1962), το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί μεταξύ 6 εκατ. και 9 εκατ. λιρών ($8,3 εκατομμύρια και $12,4 εκατομμύρια). Το πορτρέτο της συζύγου του Πικάσο σηματοδοτεί ένα άλλο σημαντικό στιλιστικό ορόσημο στην καριέρα του καλλιτέχνη.

Christie's London
Femme assise dans un fauteuil noir

 

Σε αντίθεση με τον πίνακα της ερωμένης του, η Ζακλίν Πικάσο κάθεται όρθια,  πλήρως ντυμένη, με τα χέρια της να στηρίζονται σε μια πολυθρόνα, κοιτάζοντας απευθείας τον θεατή.

Η έμπνευση της που άσκησε η Walter ως ερωμένη και μούσα είναι καθοριστικής σημασίας για την εκτίμηση του αντίκτυπου του έργου του Πικάσο το 1932. Υιοθετώντας ένα ατρόμητο στιλ που γεννήθηκε από το πάθος του για την ερωμένη του, οι πίνακές του αντικατόπτριζαν το μέγεθος και την αγριότητα της σχέσης τους, γεμάτη με απεριόριστη, αρμονική στοργή.