ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ένας σκληρός πόλεμος συμφερόντων, με θύματα τους ναυτικούς, εξελίσσεται τον τελευταίο χρόνο, στο παρασκήνιο των επιπτώσεων που έχει επιφέρει η πανδημία του κορονοιού.
«Θύτες» ορισμένοι ναυλωτές πλοίων, οι οποίοι βρίσκουν ολοένα και πιο εξελιγμένους τρόπους να αποφύγουν τις αλλαγές πληρωμάτων, που είναι μια πολύ δύσκολη, περίπλοκη χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία εν μέσω Covid-19, με αποτέλεσμα μέχρι και περισσότεροι από 400.000 ναυτικοί να έχουν παραμείνει, στο αποκορύφωμα της κρίσης, εγκλωβισμένοι στα πλοία.
Ένα ζήτημα που αντιμετώπισε η ναυτιλία από την πρώτη μέρα της πανδημίας, και το οποίο συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αν και η κατάσταση έχει βελτιωθεί.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του Πόλυς Β. Χατζηιωάννου διευθύνοντος συμβούλου της Safe Bulkers, ο οποίος στο πλαίσιο συνεδρίου της Capital Link αποκάλυψε ότι είχε φτάσει σε σημείο να απειλήσει charterers ότι θα διακόψει την συνεργασία τους, εφόσον δεν επιτρέψουν να γίνουν οι προβλεπόμενες αλλαγές στα πληρώματα των πλοίων. «Προσπάθησαν να επιβάλλουν ρήτρες που απαγόρευαν την αλλαγή πληρωμάτων», είπε ο κ Χατζηιωάννου.
Περιγράφοντας την πραγματική εικόνα, πίσω από τις κλειστές πόρτες των γραφείων χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα, σημειώνοντας ότι όταν η αγορά είναι χαμηλά και οι πλοιοκτήτες «αιμορραγούν, μας πατάνε στον λαιμό και προσπαθούν να επιβάλουν απάνθρωπες καταστάσεις».
«Φανταστείτε έναν πλοιοκτήτη, με 50 πλοία ο οποίος πρέπει να διαπραγματεύτε κάθε φορά και να εξηγεί στους ναυλωτές ότι οι αλλαγές πληρωμάτων πρέπει να γίνουν για ανθρωπιστικούς λόγους.»
Συμπλήρωσε ωστόσο ότι αυτό δεν αφορά όλους, τους charterers και ότι ορισμένα από τα μεγαλύτερα brand του χώρου είχαν σωστή αντιμετώπιση της κατάστασης. Παρόλα αυτά χαρακτήρισε το πρώτο διάστημα της πανδημίας «ως χειρότερο» που θυμάται στη ναυτιλία, καθώς περνούσε το 80% του χρόνου του, για να πετύχει να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές πληρωμάτων στα πλοία του.
Σημειώνεται ότι στο αποκορύφωμα της κρίσης περισσότεροι από 400.000 ναυτικοί ήταν εγκλωβισμένοι σε πλοία, και είχαν αναγκαστεί να εργαστούν για διαστήματα ακόμα και πάνω από 20 μήνες, όταν ένα μπάργκο διαρκεί έξι μήνες.
«Τα πράγματα έχουν αλλάξει τους τελευταίους μήνες, αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος», δήλωσε από τη πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Guy Platten.
Στην αντεπίθεση πέρασε ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις μεταφορές, Stephen Cotton, ο οποίος ζήτησε να εντοπιστούν και να κατανομαστούν όσοι ναυλώνουν πλοία και δημιουργούν προσχώματα στις αλλαγές πληρωμάτων. «Πρέπει να πάμε στην κορυφή της αλυσίδας των πολυεθνικών ομίλων, και να τους βγάλουμε, αν μπορούμε να το αποδείξουμε, στο προσκήνιο», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ναυλωτές του κόσμου, όπως η η Shell, η BP, η Vitol, η Trafigura, η Rio Tinto, η Vale, η Glencore και η Cargill, υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Ποσειδώνα για την Ευημερία του Ναυτικού που δεσμεύεται να υποστηρίξει τις αλλαγές των πληρωμάτων των πλοίων. Από την πρωτοβουλία αυτή, μέχρι στιγμής, απουσιάζουν όμως charterers από την Μέση Ανατολή και την Ασία.
Μάλιστα αποκαλύφθηκε ότι το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο έχει προγραμματίσει συνάντηση σε ορισμένους από αυτούς τους ναυλωτές , προκειμένου να τους πείσει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, αφού σύμφωνα με το Επιμελητήριο αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη λάθος πλευρά της ιστορίας.
Πόλυς Χατζηιωάννου: Οι νέες κινήσεις ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers
Πόλυς Χατζηιωάννου: Η Safe Bulkers ενισχύει τον στόλο της
Πόλυς Χατζηιωάννου: Νέα παραγγελία πλοίου και πλάνο ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike