Με σεβασμό στα προσθιοκίνητα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, η σειρά E αποτελεί τον πυρήνα φιλοσοφίας της μάρκας.

Είναι το διαχρονικό σύμβολο του προέδρου, του βουλευτή και του ταξιτζή στην Ελλάδα. Όχι άδικα καθώς σε όλες τις εκδόσεις, διαχρονικά η Mercedes E ήταν και παραμένει ένα αρχοντικό ταξιδιάρικο αμάξι με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, άφθονους χώρους και επιδόσεις στην περίπτωσή μας.

Στη σύγχρονη εκδοχή της διαθέτει δυο ψηφιακές οθόνες 12.3¨. Αυτή του πίνακα οργάνων που τη διαμορφώνεις όπως θέλεις την χειρίζεσαι από κουμπιά στο τιμόνι, η κεντρική είναι αφής, αλλά υπάρχει και touch pad εκεί που κάποτε ήταν ο μοχλός του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτός τώρα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ξέρω τι θυμίζει στους παλιούς, τα Peugeot 403 που είχαν το τότε χειροκίνητο κιβώτιο ακριβώς στην ίδια θέση. Ιδέες διαχρονικές που ανακυκλώνονται 70 χρόνια μετά.

Κοιτώντας απέξω την E Class δε σταμάτησε ποτέ να με γοητεύει το κλασσικό της σχήμα. Στην τελευταία της εκδοχή οι στρογγυλεμένες αεροδυναμικά γραμμές προσδίδουν μια αίσθηση τεχνολογίας, όπως και η οπή για την φόρτιση της μπαταρίας στον πίσω προφυλακτήρα.

Η E Class δοκιμής μας ήταν επαναφορτιζόμενη η έκδοση Ε300e. Διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 13.5kwh που έχει τοποθετηθεί πίσω από το πίσω κάθισμα και εισβάλει στο χώρο αποσκευών περιορίζοντάς τον στα 370lt, με ένα καθόλου πρακτικό σκαλοπάτι.

Η ηλεκτρική αυτονομία που είδαμε ήταν στα 45-50 km εντός πόλης. Ταξιδεύοντας έπεσε στα 40km, ενώ ένα βράδυ με -2 βαθμούς Κελσίου που χιόνιζε, τελείωσε στα 32km. Προφανώς η εξωτερική θερμοκρασία επηρεάζει στην αυτονομία της μπαταρίας όπως και τα φώτα το καλοριφέρ και οι υπόλοιπες καταναλώσεις.

Συνολικά η συνδυαστική κατανάλωση που καταγράψαμε αφήνοντας το υβριδικό σύστημα να διαχειριστεί με το βέλτιστο τρόπο, το ρεύμα και τη βενζίνη ήταν (4.7lt και 10.1kwh)100km. Ήτοι 9 ευρώ τα 100km για μια λιμουζίνα δυο τόνων με επιδόσεις supercar.

Πράγματι η Ε300e με συνδυαστική ισχύ 320PS δεν είναι ένα συνηθισμένο όχημα. Ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς πως έχει ροπή 700 Νm και την αντιπαραβάλλει με τα 750Nm που διαθέτει η E63AMG των 571PS αντιλαμβάνεται πως μιλάμε για ένα πολύ δυνατό όχημα. Δεν είναι όμως ίδια η αίσθηση.

Η Ε 300e έχει χάρη στον ηλεκτροκινητήρα (440nm) περίσσεια ροπής εκεί που πραγματικά χρειάζεται δηλαδή στις πολύ χαμηλές στροφές. Εκεί μάλιστα η ροπή αυτή είναι σταθερή!

Αξίζει να τονιστεί πως υπάρχουν αρκετές χαρτογραφήσεις: ECO, Comfort, Sport, Sport+ και η δυνατότητα να διαμορφώσεις τη δική σου Individual. Σημειώστε πως σε καμία επιλογή δεν διαταράσσεται η αρμονική κύλιση του αυτοκινήτου.

Κινούμενος ράθυμα, είναι σα να είσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου με δυο τάμπλετ μπροστά σου. Πατώντας σταδιακά το γκάζι τα km ανεβαίνουν και πολύ σύντομα χωρίς να το καταλάβεις η ταχύτητα φτάνει σε αντικοινωνικούς ρυθμούς χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι.

Όσοι είχατε E Class ξέρετε καλά πόσο σε ξεγελά και κρύβει τα km. Πας με 130km/h και αισθάνεσαι σα να πηγαίνεις με 70km/h. Η παραμετροποίηση του κιβωτίου 9G-Tronic μέσα στο οποίο βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας είναι τέτοια που οι αλλαγές δεν γίνονται αντιληπτές.

Στο ταξίδι με 9η στο κιβώτιο πραγματικά κινείσαι καταναλώνοντας ελάχιστη ενέργεια, με φοβερή ησυχία στην καμπίνα επιβατών τόσο που μετά τα 120km/h αρχίζεις να ακούς ανεπαίσθητα τον άνεμο.

Επαναλαμβάνω πως συνειδητά κάνουμε όλες τις δοκιμές σύννομα εντός των ορίων ταχύτητας που προβλέπει ο ΚΟΚ. Οπότε με μια ανοχή (ταχυμέτρου και ορίων) δεν ξεπερνάμε επουδενί τα 135-140km/h).

Δεν μπορώ λοιπόν να σας πως τι κάνει σε πιο υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο, δεν μπορώ επιβεβαιώσω την τελική των 250 km/h που ανακοινώνει η Mercedes, υποθέτω όμως ότι παραμένει εξίσου καλό.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε την σπορ ανάρτηση AMG, χωρίς να κοπανάει χάρη και στις ζάντες 18 ιντσών και χωρίς να γέρνει ιδιαίτερα.

Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο η Ε300e των 2 τόνων, αλλά πιστέψτε με στρίβει πιο γρήγορα από πολλά σπορ αυτοκίνητα, εκμεταλλευόμενη το μακρύ της μεταξόνιο, την κατανομή βάρους και το σετάρισμα της ανάρτησης.

Το τιμόνι έχει ιδανικό πάχος ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης του οδηγού και η πληροφορία που φτάνει στα χέρια του είναι επαρκής για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα σε δρόμο με στροφές. Ίδια εικόνα και στα προσπεράσματα που γίνονται αστραπιαία.

Οι επιταχύνσεις εν κινήσει της Ε300e είναι χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα καταιγιστικές. Φαντάζομαι αναρωτιέστε αν το αυτοκίνητο αλλάζει ρυθμό όντας ξεφόρτιστο. Το σύστημα αφήνει ένα 3% στη μπαταρία, που επαρκεί για ένα σβέλτο προσπέρασμα ενώ η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να φορτίσει λίγο παραπάνω την μπαταρία. Ενδεικτικό της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου ότι δεν απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά, κοινώς πάντες γιοκ.

Στο ταξίδι πας ξεκούραστος, χωρίς κανένα άγχος ή ένταση. Σ’ αυτό συμβάλλουν και τα φαρδιά άνετα καθίσματα, η ηχομόνωση, η καλή αεροδυναμική, η ανάρτηση, αλλά και οι άπλετοι χώροι στο εσωτερικό της ακόμη και για τους πίσω επιβαίνοντες. Την φόρτιζα κάθε βράδυ, περί των 5 ωρών σε οικιακή πρίζα 16Α και παρότι συμπλήρωσα 650km δεν χρειάστηκε ανεφοδιασμό σε καύσιμο.

Η Ε 300e είναι ένα ολοκληρωμένο όχημα με μόνο ανταγωνιστή την BMW 530e. Ανάμεσά τους οι διαφορές είναι μικρές και εναπόκειται περισσότερο στα προσωπικά «θέλω» η τελική επιλογή. Η BMW είναι λίγο πιο συμμετοχική στην οδήγηση, η Mercedes είναι πιο άνετη. Αμφότερες χωρίς ουσιαστικό ψεγάδι. Επιπλέον καλείσαι να αξιολογήσεις αν 110PS παραπάνω, 7 ευρώ /100km λιγότερα, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αρκετή ροπή επιπλέον και πιο αθόρυβη λειτουργία, αξίζουν 10χ. παραπάνω από τα 58χ. που ζητά η Mercedes για την Ε200.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.991 cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή: 350 Nm/1.600-4.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 122 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 440 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 320 PS
Συνδυαστική ροπή: 700 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.7 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 4.7 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 41 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.990 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.935/1.852/1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.939 mm
Χώρος αποσκευών: 370 lt
Τιμή: 68.620€

Το σκαλοπάτι που δημιουργεί η μπαταρία περιορίζει το χώρο φόρτωσης.

Διαβάστε επίσης:

Κάναμε σκι με CR-V (video)!

Το νέο λιοντάρι της Peugeot!

F1: Μπήκαν μέσα 386 εκατ. δολάρια το 2020!