Έσοδα τριμήνου που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών εμφάνισε η Airbnb , καθώς οι ταξιδιώτες επέλεξαν τις ενοικιάσεις κατοικιών κατά τη διάρκεια των διακοπών λόγω της αύξησης των κρουσμάτων της πανδημίας.

Ωστόσο, η εταιρεία δεν ανακοίνωσε οικονομικές προβλέψεις και εμφανίστηκε επιφυλακτική για το 2021.

Ανακοινώνοντας τα οικονομικά της στοιχεία για πρώτη φορά ως εισηγμένη εταιρεία, η Airbnb εμφάνισε πωλήσεις 859 εκατ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2020, μειωμένα κατά 22% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι αναλυτές είχαν κάνει προβλέψεις για έσοδα 739,7 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το bloomberg.

Οι κρατήσεις για διανυκτερεύσεις και εμπειρίες, μια μέτρηση που αντιπροσωπεύει τον συνολικό αριθμό διαμονών επισκεπτών και τουριστικών δραστηριοτήτων που έχουν κάνει κράτηση μέσω της πλατφόρμας, μειώθηκαν κατά 39% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, στα 46,3 εκατομμύρια, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο. Η ακαθάριστη τιμή κρατήσεων μειώθηκε κατά 31% στα 5,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πανδημία συνεχίζει να σφυροκοπά τον ταξιδιωτικό κλάδο μετά από την αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του χειμώνα που σημειώθηκαν νέα lockdowns και περιορισμοί. Η Airbnb ήταν από τις εταιρείες που επλήγησαν περισσότερο λόγω του κορονοϊού και καθυστέρησε την υλοποίηση της αρχικής δημόσιας προσφοράς για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, καθώς τα ταξίδια σταμάτησαν πριν από ένα χρόνο.

Μέχρι τον Απρίλιο, οι κρατήσεις δωματίων και οι δραστηριότητες είχαν μειωθεί κατά 72%. Η Airbnb ακολούθησε την πολιτική επιστροφής χρημάτων και διέθεσε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για ακυρώσεις.

Ωστόσο, η εταιρεία είχε καλύτερη πορεία από τους ανταγωνιστές της, καθώς οι ταξιδιώτες εκμεταλλεύτηκαν τις νέες συνθήκες της εξ αποστάσεως εργασίας, πραγματοποιώντας οδικά ταξίδια σε κοντινά ορεινά χωριά ή παραλιακές πόλεις, ενώ συχνά οι διαμονές τους είχαν μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Οι εργασίες της Airbnb άρχισαν να σταθεροποιούνται το φθινόπωρο και πραγματοποίησε με επιτυχία την IPO της στο τέλος του 2020.

Η μετοχή της έχει αυξηθεί από τότε κατά 165%, με την αποτίμηση της εταιρείας να ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια, υψηλότερη από τις αντίστοιχες των Expedia Group και της Booking Holdings.

Ωστόσο, οι ζημιές της επιχείρησης στο τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν σε 3,9 δισ. δολάρια έναντι απωλειών 351,5 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο του 2019. Οι αναλυτές είχαν προβλέχει ζημιές 3,2 δισ. δολαρίων. Οι απώλειες ανά μετοχή ανήλθαν στα 11,24 δολάρια.

Οικοδεσπότες σε μόλις 10 λεπτά

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρεία Brian Chesky δήλωσε ότι ελπίζει πως η διανομή των εμβολίων θα οδηγήσει σε μια έκρηξη ταξιδιών μετά την πανδημία, η οποία θα συνεχίσει να ευνοεί την πλατφόρμα έναντι των παραδοσιακών ξενοδοχείων.

Η επιστροφή στα ταξίδια πιθανότατα θα συνοδεύεται από παρατεταμένες διαμονές, καθώς «τώρα στον κόσμο του zoom, οι άνθρωποι μπορούν να εργαστούν από το σπίτι και συνειδητοποιούν ότι μπορούν να εργαστούν από οποιοδήποτε σπίτι», είπε.

Σε μια τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, ο Chesky δήλωσε ότι η Airbnb επενδύει στην εξυπηρέτηση πελατών. “Η εταιρεία σχεδιάζει να απλοποιήσει τις εμπειρίες των χρηστών διευκολύνοντας την κράτηση διαμονής και την καταχώριση του σπιτιού σας στην πλατφόρμα. Η Airbnb έχει ως στόχο να βοηθήσει τους χρήστες να γίνουν οικοδεσπότες σε μόλις 10 λεπτά. Οι επισκέπτες δεν θα ταξιδεύουν μόνο μέσω της Airbnb, αλλά θα ζουν μέσω της Airbnb”, είπε στην κλήση.

Οι αναλυτές είναι επίσης αισιόδοξοι. «Μόλις ένα εμβόλιο διανεμηθεί ευρέως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη (προβλέπουμε μέχρι το καλοκαίρι), τα έσοδα θα επανέλθουν, με τις μηνιαίες κρατήσεις να ξεπερνούν τα προηγούμενα ανώτατα επίπεδα μέχρι το τέλος του έτους”, έγραψε ο αναλυτής της CFRA, Angelo Zino. Παράλληλα εκτίμησε ότι οι κρατήσεις της Airbnb θα υπερδιπλασιαστούν τον Απρίλιο.

Στο σύνολο του 2020, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 3,4 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 30% σε σχέση με το 2019.

Η Airbnb αναμένει περιφερειακή ανάκαμψη των ταξιδιών φέτος. Η εταιρεία δαπάνησε 630 εκατομμύρια δολάρια για πωλήσεις και μάρκετινγκ το τέταρτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 44% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τον Ιανουάριο, η εταιρεία δημοσίευσε μια έκθεση που προβλέπει τις ταξιδιωτικές τάσεις για το 2021, λέγοντας ότι οι άνθρωποι θα επικεντρωθούν σε αγροτικούς προορισμούς και όχι σε πολυσύχναστα τουριστικά σημεία.

Στην έκθεση, η Airbnb δήλωσε ότι τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν πως το 54% των ερωτηθέντων αναμένουν να ταξιδέψουν φέτος.

Η εταιρεία ερευνών Morningstar προβλέπει επίσης ανάκαμψη των ταξιδιών στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 και μια πλήρη ανάκαμψη έως το 2023.

Η Airbnb στο Nasdaq: Άντλησε 3,5 δισ. δολάρια από την δημόσια προσφορά

Oι «business» της AirBnB σε αριθμούς: Μια ξέφρενη πορεία-«Κοντράρει» τον Όμιλο Marriott

Airbnb: Με 146 δολάρια το ντεμπούτο της στον Nasdaq

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση