Παράταση και με την «βούλα» της κυβέρνησης πήραν οι χειμερινές εκπτώσεις έως και το τέλος Μαρτίου.

Μια εξέλιξη που ικανοποιεί το λιανεμπόριο, αφού ενδυναμώνει με πρόσθετα «όπλα» την προσπάθεια για την διάθεση του συσσωρευμένου αποθέματος και τόνωσης της ασθενικής ζήτησης. Παράγοντες της αγοράς ωστόσο αναφέρουν πως η παράταση των εκπτώσεων κινδυνεύει να αποδειχθεί «κενό γράμμα» εάν τα εμπορικά καταστήματα παραμείνουν κλειστά και οι αγορές γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά ή μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών.

Ούτε το «click away», επισημαίνουν, είναι ικανό να «σώσει την παρτίδα» και να δώσει τις απαραίτητες ανάσες ρευστότητας που έχουν ανάγκη οι χειμαζόμενες από την πανδημία επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.

Κάτι που όπως λένε, φάνηκε ξεκάθαρα στα προηγούμενα lockdown, όταν το συγκεκριμένο μέτρο αποδείχθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις αναποτελεσματικό.

Η παράταση των εκπτώσεων, υποστηρίζουν, πρέπει να συνδυαστεί με την πλήρη επαναλειτουργία της αγοράς, με αυστηρή τήρηση των μέτρων ασφαλείας και όριο στον αριθμό των ατόμων, αλλά χωρίς τους περιορισμούς που θέτουν οι υβριδικοί μέθοδοι αγορών «click away» (παράδοση εκτός) και «click inside» (αγορές εντός καταστήματος κατόπιν ραντεβού), ώστε να δημιουργηθεί ένα θετικό μομέντουμ για την αναζωπύρωση της κατανάλωσης ενόψει και των εορτών του Πάσχα.

Μια καταναλωτική περίοδος που σύμφωνα με στελέχη του λιανεμπορίου δεν πρέπει να χαθεί από ένα βιαστικό άνοιγμα της αγοράς. «Σαφέστατα και θέλουμε να ανοίξουμε, όμως εάν είναι να κλείσουμε ξανά μέσα στο δυο εβδομάδες και να χάσουμε το Πάσχα, όπου παραδοσιακά υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, τότε καλύτερα να μείνουμε κλειστοί…», υπογραμμίζει εμφατικά στέλεχος του λιανεμπορίου. Χαρακτηρίζει μάλιστα την πιθανότητα να «χαθεί» η περίοδος του Πάσχα καταστροφική, τονίζοντας πως θα επιδεινωθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Κάτι που επεσήμανε και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο διαδικτυακό συνέδριο της συνομοσπονδίας, με τίτλο «Ευκαιρίες και Στρατηγικές στη νέα κανονικότητα». «Η μεγάλη αγωνία του εμπορικού κόσμου σήμερα είναι η περίοδος του Πάσχα. Δεν θέλουμε να υπάρξει ένα δεύτερο χαμένο Πάσχα. Ο στόχος της κυβέρνησης πρέπει να είναι το ασφαλές άνοιγμα της αγοράς, ώστε να λειτουργήσει το εμπόριο τον Απρίλιο…», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης

Καρανίκας (ΕΣΕΕ): Ο εμπορικός κόσμος δεν θέλει ακόμα ένα χαμένο Πάσχα

Λιανεμπόριο: Η αγωνία για το στοκ και ο κίνδυνος να χαθεί… το Πάσχα

Ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο: Η πανδημία αλλάζει ριζικά την διαδικασία αγορών-Τι θέλουν οι καταναλωτές