Εντός του 2021 δημοπρατείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1′ Βόρειου Τομέα Αθηνών της ΝΔ, Γ. Κουμουτσάκου, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το έργο επέκτασης της Λ. Κύμης και της διασύνδεσής της, μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ (κόμβος Καλυφτάκη), θα αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα, θα είναι δημόσιο και δεν θα περιλαμβάνει διόδια.

Για να ξεπεράσουμε εμπόδια και καθυστερήσεις, αποφασίσαμε την απεμπλοκή της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Κάνουμε το έργο δημόσιο και “τρέχουμε” γρηγορότερα τα σχετικά ζητήματα είπε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι μελέτες ολοκληρώνονται στο επόμενο τρίμηνο, και περιλαμβάνουν την εκπόνηση όλων των στατικών μελετών, και των συμπληρωματικών μελετών όπως πχ οδοποιία, υδραυλικές, στατικές και ηλεκτρομηχανολογικές. Επίσης, πρόσθεσε, προχωράμε με ταχύτητα για το ζήτημα των απαλλοτριώσεων. “Επισήμως, από του βήματος της Βουλής λέμε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δημοπρατηθεί εντός του 2021”, είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Παράλληλα, ανέφερε ότι θα γίνει προσπάθεια χρηματοδότησης, με ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, και εάν δεν ενταχθεί εκεί, επειδή οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι τόσο μεγάλοι, δεν θα έχει πρόβλημα να ενταχθεί σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως η νέα Προγραμματική Περίοδος 2021-27. Εμείς “δεν μπήκαμε στον πειρασμό να ανακοινώνουμε φαραωνικά έργα, χωρίς να έχουμε πάρει το πράσινο φως για να τα χρηματοδοτήσουμε”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης είπε ότι είναι ένα έργο που θα καταλήγει, έπειτα από 3,8 χιλιόμετρα, στην Εθνική Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά, και θα υπάρχει μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων με ανοιχτή εκσκαφή.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής της ΝΔ Κουμουτσάκος είπε ότι η απάντηση δίδει προοπτική ελπίδας για μια περιοχή της Αθήνας, που ταλαιπωρείται κυκλοφοριακά. Σημειώνοντας μάλιστα τον δημόσιο χαρακτήρα του έργου, ρώτησε τον υπουργό εάν οι χρήστες του θα πληρώνουν διόδια. “Από τη στιγμή που θα είναι δημόσιο έργο, μήκους 3,8 χλμ, επιλέγουμε να μην βάλουμε διόδια, είπε ο κ. Καραμανλής που σημείωσε ότι εάν ήταν στην Αττική Οδό, ο παραχωρησιούχος θα έβαζε διόδια.

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο της πρώτης επίκαιρης ερώτησής του ως βουλευτής, ο κ. Κουμουτσάκος κάλεσε τις συναρμόδιες υπηρεσίες να κάνουν το δυνατό, για την ταχύτατη αποκατάσταση των βλαβών ηλεκτροδότησης, ύδρευσης και κυκλοφορίας στις πληγείσες, από τις πρόσφατες χιονοπτώσεις, περιοχές της Αττικής.

Κώστας Καραμανλής: «Καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους»

Κώστας Καραμανλής: Το πλάνο των έργων στη χώρα είναι άνω των 13 δισ. ευρώ

Κώστας Καραμανλής: Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεκινάει το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό