Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 δισ. δολαρίων τρέχει αυτή την περίοδο η Capital ­Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Ειδικότερα η εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος βρίσκεται μόνιμα στην ετήσια λίστα των Lloyd’s List, με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, σε παραγγελίες για έξι μεγάλα containerships μεταφορικής δυνατότητας 13.000 teu το καθένα, σε δύο ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.

Τα πλοία τα οποία αναμένεται να παραδοθούν από τα μέσα του 2022 μέχρι και τις αρχές του 2023, κοστίζουν περίπου 110 εκατ. δολάρια το καθένα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα υπό παραγγελία containerships έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του θαλάσσιου εμπορίου της Νοτίου Αμερικής, ενώ θα πληρούν και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (φάση 3).

Επίσης ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος έχει υπό παραγγελία ακόμα τέσσερα containerships αξίας περίπου 400 εκατ. δολαρίων συνολικά.

Παράλληλα η private εταιρεία του κ. Μαρινάκη, έχει σε εξέλιξη και ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα για επτά LNG carriers. Ήδη έχει παραλάβει τα δύο εξ αυτών και αναμένει την παράδοση των υπόλοιπων πέντε, αξίας περίπου 1 δισ. δολαρίων, μέσα στη χρονιά.

Αγορές

Ταυτόχρονα η εταιρεία προχώρησε στην αγορά έξι containerships χωρητικότητας 3.750 teu το καθένα από την second hand αγορά, και πιο συγκεκριμένα από την Rickmers Reederei, ενώ ένα μήνα πριν, η  Capital Maritime, είχε πουλήσει τρία containerships μεταφορικής ικανότητας 5.100 teu το καθένα στην εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Capital Product Partners, συμφερόντων και αυτή του κ. Μαρινάκη.

H Capital Maritime έχει επίσης στο στόλο της και 43 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 5,06 εκατ. dwt.

Η αγορά

Στην spot αγορά οι τιμές των LNG Carriers έχουν φτάσει ύψη κερδίζοντας μέσα στο 2021 συμβόλαια ακόμα και για 320.000 δολάρια την ημέρα. Σύμφωνα με τις αναλύσεις το υγροποιημένο φυσικό αέριο, έχει υψηλή ζήτηση στην Ασία, με τους ναύλους σε αυτά τα routes να ξεπερνούν τα 100.000 δολάρια την ημέρα, ενώ η έλλειψη ελεύθερης χωρητικότητας από ΗΠΑ προς Ευρώπη, οδήγησε την spot αγορά στα 320.000 δολάρια την ημέρα.

Η έλλειψη ελεύθερου tonnage είναι μια σύνηθες κατάσταση στα LNG Carriers αφού η μεγάλη πλειοψηφία αυτών είναι κλεισμένη με μακροχρόνια συμβόλαια, πριν ακόμα πέσουν στη θάλασσα.  Πολύ καλή είναι η αγορά και στα containerships, κάτι που αντικατοπτρίζεται και τις τιμές των νέων ναυπηγήσεων που αυξάνονται διαρκώς. Τις τιμές έχει αυξήσει και η έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα οι τιμές spot να φτάνουν ακόμα και άνω των 4.000 δολαρίων ανά κιβώτιο, για τις διαδρομές Ασίας-Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης:

Capital Maritime Partners: Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών το 2020 για την εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη

Νέο LNG carrier για την Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη

mononews100: Οι 10+2 μεγάλοι πρωταγωνιστές της ελληνικής ναυτιλίας τη χρονιά που πέρασε