ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Και οι δύο συμφώνησαν ότι η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά είναι μια μεγάλη υπόθεση και για τις δύο χώρες.
«Το παράδειγμα της κινεζικής επένδυσης από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά υπογραμμίζει αυτή την προσέγγιση win-win, μιας επενδυτικής πρωτοβουλίας που είναι αμοιβαία ευεργετική και για τις δύο χώρες», ανέφερε ο πρωθυπουργός, για να συμπληρώσει ο κινέζος Πρόεδρος ότι: «Το λιμάνι του Πειραιά και η επένδυση της Cosco είναι ένα εμβληματικό έργο»,
Στη συνέχεια της κουβέντας ο κ. Xi Jinping ανέφερε ότι «Το λιμάνι έχει γίνει σημαντικός κόμβος για την ταχεία χερσαία και θαλάσσια σύνδεση Κίνας – Ευρώπης και για τη συνδεσιμότητα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης».
Τόνισε δε με σημασία πως η Κίνα είναι «έτοιμη να εργαστεί από κοινού με την Ελλάδα και άλλες πλευρές για την περαιτέρω προώθηση της συνεργασίας».
Ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε ήδη σημειώσει ότι: «οι επενδύσεις, το εμπόριο και οι διαπροσωπικοί δεσμοί συγκαταλέγονται στα πιο αποτελεσματικά μέσα σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του κόσμου μας την επομένη της πανδημίας. Πιστεύουμε ότι αυτό το εγχείρημα θα πρέπει να βασίζεται στη δικαιοσύνη, την εξωστρέφεια και την αμοιβαιότητα, σε συνδυασμό με την προσήλωση σε διεθνείς αρχές και αξίες».
Το ταξίδι στη Κίνα
Στην πραγματικότητα οι δύο άντρες αναγνωρίζουν την σημασία της συγκεκριμένης επένδυσης, ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για αμοιβαιότητα και ο κινέζος πρόεδρος για προώθηση της συνεργασίας. Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να προχωρήσουν, ίσως, ορισμένα ζητήματα που δεν παίζουν εδώ και 14 μήνες και δεν έχουν προχωρήσει ακόμα.
Τον Νοέμβριο του 2019 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πραγματοποιήσει επίσημο ταξίδι στη Κίνα. Στη διάρκεια του ταξιδιού του, αντιμετώπισε και το αίτημα των κινέζων να κατασκευάσουν έναν ακόμα προβλήτα για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, ώστε το μεγάλο λιμάνι της χώρας να γίνει το μεγαλύτερο της Ευρώπης. Στο αίτημα αυτό ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε απαντήσει όλα θα γίνουν με τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας και με σεβασμό στο περιβάλλον.
Επίσης είχε αναφέρει ότι, την τελευταία 15ετία, 1.000 ελληνόκτητα πλοία κατασκευάστηκαν στην Κίνα και πρότεινε τα κινεζικά ναυπηγεία να προμηθεύονται ναυτιλιακό εξοπλισμό και από Έλληνες κατασκευαστές.
Από τότε πέρασαν 14 μήνες αλλά από ουσία…μηδέν. Η Cosco πιέζει σε όλα τα μέτωπα προκειμένου να γίνει το έργο που ¨καίει» και τους κινέζους αλλά και τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, που βλέπουν ο Πειραιάς να τους αμφισβητεί τα πρωτεία, αλλά στην Ελλάδα δεν έχει δώσει τίποτα από τα μεγάλα ζητούμενα.
Ούτε με την τοπική κοινωνία, της περιοχής της Δραπετσώνας δεν φαίνεται να έχει και τις καλύτερες σχέσεις, αλλά ούτε και σε ιδιαίτερη συνεργασία με τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού δεν φαίνεται να έχει, ενώ και σε ότι αφορά τους επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευής, οι σχέσεις δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως οι καλύτερες.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η κινέζα πρέσβης στην Αθήνα, τον τελευταίο χρόνο έχει αναλάβει αρκετές πρωτοβουλίες προκειμένου να αμβλυνθούν οι όποιες διαφορές, χωρίς όμως, όπως φαίνεται κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Με την ελληνική πλευρά να περιμένει ακόμα την Κίνα να κάνει κάποια βήματα μπροστά.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ