ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο δικαστής του Εμπορικού Δικαστηρίου Mark Pelling έκανε δεκτά τα επιχειρήματα της ισχυρής πλοιοκτήτριας και δύο εκ των εταιρειών της και απέρριψε μία σειρά κατηγοριών που είχε διατυπώσει ο Γ. Φράγκος εναντίον της.
Η Αγγελική Φράγκου επισήμανε μετά τη λήξη της δικαστικής διαμάχης: “Αυτή ήταν μια οικογενειακή τραγωδία και πραγματικά λυπάμαι που το ζήτημα έπρεπε να επιλυθεί στο δικαστήριο. Οι αποφάσεις του δικαστηρίου επί των θεμάτων και η απόφαση να μου επιδικάσει τα δικαστικά έξοδα ως αποζημίωση, υπογραμμίζουν τους αβάσιμους ισχυρισμούς που προκάλεσαν αυτή την υπόθεση. Ελπίδα μου είναι ότι ο χρόνος θα θεραπεύσει τις φθαρμένες σχέσεις και μπορούμε και πάλι να είμαστε οικογένεια».
Οι απόφαση του Pelling υπέρ της Φράγκου, καθώς και των εταιρειών Ferand Business και Maritime Enterprises Management, απορρίπτουν τους ισχυρισμούς στα εξώδικα που κατέθεσε ο αδελφός της στην Ελλάδα στα τέλη του 2019.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, η κ. Φράγκου χρωστούσε στην εταιρεία του First Line τέλη διαχείρισης πλοίων ύψους 1,18 εκατ. δολάρια. Παράλληλα την κατηγόρησε για απόκρυψη πληροφοριών που αφορούσαν μία εταιρεία την οποία ελέγχουν από κοινού τα δύο αδέλφια, και για τον διορισμό σε αυτήν ενός διευθυντή, χωρίς τη συγκατάθεση του.
Αν και η Φράγκου είναι πιο γνωστή ως επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Navios Maritime, η υπόθεση αφορά τις ιδιωτικές της επιχειρήσεις.
Κατηγορούμενοι ήταν επίσης η εταιρεία Maritime Investments Holding (MIH), στην οποία τα αδέλφια έχουν ίδια μερίδια, και η Kolen International, η οποία ανήκει στον Φράγκο.
Η MIH είναι εταιρεία χαρτοφυλακίου με ναυτιλιακές θυγατρικές και διαχειρίζεται bulkers, τα έσοδα από τα οποία μοιράζοντας οι δυο τους.
Ο Pelling διέταξε την Kolen International να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα των ΜΙΗ και της Φράγκου ως αποζημίωση.
Το πανάκριβο διαζύγιο, η συντήρηση της Ferrari και η βροχή από εξώδικα…
Η απόφαση του Pelling ρίχνει φως και σε πιο προσωπικές λεπτομέρειες πίσω από τη διαμάχη των δύο αδελφιών.
Ο Φράγκος, επισήμανε, έχει αντιμετωπίσει «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια» λόγω της «μακροχρόνιας ολέθριας δικαστικής διαμάχης» στην οποία έχει εμπλακεί στην Ελλάδα ως απόρροια του διαζυγίου του, η οποία κόστισε στον ίδιο 58,5 εκατ. δολάρια.
Όπως είπε ο Pelling, το διαζύγιο άφησε τον Φράγκο «ανίκανο να αντλήσει κεφάλαια για να συνεχίσει την επιχειρηματική καριέρα του», την οποία ξανάρχισε το 2007. Αυτήν που τον στήριζε οικονομικά από το 2012 περίπου και μέχρι να έρθει η ρήξη στη σχέση τους το 2019 ήταν η αδερφή του, όπως φαίνεται στην απόφαση.
Η οικονομική στήριξη που του προσέφερε η Φράγκου φαίνεται μάλιστα πως ήταν παραπάνω από γενναιόδωρη, αφού, σύμφωνα με την απόφαση, κάλυπτε ακόμη και τη συντήρηση της Ferrari του αδερφού της.
Η Αγγελική Φράγκου ήταν στο πλευρό του και όταν τα πλοία τα οποία ανήκαν στις εταιρείες του κατάσχονταν επειδή εκείνος δεν πλήρωνε τα χρέη του.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, στην κατάθεσή της η κ. Φράγκου είπε, μεταξύ άλλων: «Εκτός από τον στόλο [της MIH], ο Γιάννης είχε και άλλα πλοία που είτε του ανήκαν είτε εκμεταλλευόταν. Χρειαζόταν συνέχεια χρήματα για να καλύπτει τις υποχρεώσεις του, τόσο τις επιχειρηματικές όσο και τις προσωπικές».
«Έδινα σημαντική οικονομική βοήθεια στον Γιάννη από το 2012, αλλά αυτό που συνέβη από το 2017 μέχρι το 2019 ήταν άλλου μεγέθους, λόγω του όγκου των προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο Γιάννης», ανέφερε επίσης.
Η προσέγγιση πάλι που ακολουθούσε ο αδερφός της όταν ήθελε να ζητήσει χρήματα ήταν «να πιέζει και να παρενοχλεί σε σημείο που αναγκαζόσουν να υποχωρήσεις, επειδή ήταν πιο εύκολο να υποχωρήσεις από το να συνεχίσεις να αντιστέκεσαι», είπε η κα. Φράγκου.
Ο Γιάννης Φράγκος έκανε δε το βήμα να κινηθεί νομικά στην Ελλάδα μετά την απόφαση της αδελφής του να ζητήσει από τον οικονομικό σύμβουλο και μέλος του ΔΣ της MIH, Σέλντον Γκόλντμαν, να συνεργαστεί με τον Άσλεϊ Κατζ, ειδικό σε θέματα αναδιάρθρωσης, εταίρο του αμερικανικού δικηγορικού γραφείου Fried Frank στο Λονδίνο, το 2019.
Ο Φράγκος είπε ότι θα συναντιόταν με τον Κατζ και τους υπόλοιπους συμβούλους της Φράγκου, αλλά όχι με τον Γκόλντμαν.
«Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να απαντήσει ο κ. Γκόλντμαν χωρίς καμία διάθεση συμβιβασμού», επισήμανε ο Pelling.
Εν συνεχεία, ο Γκόλντμαν, με email του το οποίο μνημονεύεται στην απόφαση, πρότεινε στον κ. Φράγκο να συναντηθεί με τον ίδιο και τον Κατζ στο Λονδίνο, λέγοντάς του ότι δεν επρόκειτο να γίνει καμία άλλη πληρωμή μέχρι να γίνει η συνάντηση και να υπάρξουν προτάσεις για την επίλυση της κατάστασης.
«Παρακαλούμε σημειώστε ότι εάν δεν παραβρεθείτε στη συνάντηση, το ρίσκο είναι δικό σας», ανέφερε στο email ο Γκόλντμαν, προσθέτοντας: «Η πελάτης μου έχει το δικαίωμα να λάβει τα αναγκαία και ενδεδειγμένα μέτρα που ενδέχεται να τις συστήσουν για την προστασία των συμφερόντων της».
Σύμφωνα με το Tradewinds, ο κ. Φράγκος κατέθεσε τις πέντε εξώδικες πράξεις του τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του 2019.
Γιάννης Φράγκος: Τίτλοι τέλους για τις δύο ναυτιλιακές του εφοπλιστή
Αγγελική Φράγκου: Η Navios Logistics βάζει πλώρη για το αμερικανικό χρηματιστήριο
12 Έλληνες εφοπλιστές στις πιο ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλίας το 2020
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq
- Αριστείδης Πίττας: Η EuroDry ενισχύει τον στόλο της με δύο σύγχρονα ultramax
- Θεοδωρικάκος, ενόψει Black Friday: Ελέγχονται πάνω από 100 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων – Αφορούν πάνω από 10.000 κωδικούς»
- Ερώτηση στη Βουλή για την αύξηση 10% στα δημοτικά τέλη στο Δήμο Αθηναίων