Με αφορμή την κακοκαιρία που πλήττει τη χώρα, υπενθυμίζουμε τα βασικά για όσους αντιμετωπίζουν, βροχή, ομίχλη, χαμηλή ορατότητα.
Οι μεικτές καιρικές συνθήκες είναι ένα δύσκολο πεδίο για τον οδηγό: Ολισθητότητα, κακοτεχνίες, χαμηλή ορατότητα, λάθη, πλημμελή συντήρηση οχήματος, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθιστούν απαιτητική την οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε ως οδηγοί με την προϋπόθεση ότι ως ιδιοκτήτες/χρήστες έχουμε ένα άρτια συντηρημένο αυτοκίνητο με καλά λάστιχα, επαρκές σύστημα αερισμού, καινούργιους υαλοκαθαριστήρες, κ.α.
– Φροντίζουμε να έχουμε απρόσκοπτη ορατότητα, με χρήση του αερισμού στα τζάμια, χρήση υαλοκαθαριστήρων κ.α.
– Τα τζάμια ξεθολώνουν πιο γρήγορα με χρήση κλιματισμού.
– Διατηρούμε μεγάλες αποστάσεις και χαμηλή ταχύτητα.
– Σε κάθε περίπτωση σε δρόμο με λιμνάζοντα νερά δεν ξεπερνάμε τα 70-80km/h καθώς πιο πάνω κινδυνεύουμε με υδρολίσθηση (οι αυλακώσεις του ελαστικού δεν προλαβαίνουν να απάγουν το νερό και το αυτοκίνητο βρίσκεται ακυβέρνητο να πλανάρει πάνω στο νερό, χωρίς καμία τριβή, άρα χωρίς τιμόνι ή δυνατότητα πέδησης).
Όταν ταξιδεύουμε με έντονη βροχή, δε ξεπερνάμε τα 70 -80 km/h υπό το φόβο της υδρολίσθησης.
– Προβλέπουμε τυχόν λάθος ενέργειες άλλων οδηγών και φροντίζουμε με τους κατάλληλους χειρισμούς να μην βρεθούμε στο λάθος σημείο, την κρίσιμη στιγμή.
– Σε ομίχλη στεκόμαστε στο μέσο της λωρίδας μας, μειώνουμε πολύ την ταχύτητά μας, ακολουθούμε την άσπρη γραμμή.
– Δεν προσπαθούμε ποτέ (!) να διασχίσουμε λιμνάζοντα ή τρεχούμενα νερά ακόμη κι αν γνωρίζουμε το σημείο. Είναι επικίνδυνο να παρασυρθούμε ή να πέσουμε σε λακκούβα που άνοιξαν τα νερά της βροχής.
– Δεν περνάμε ποτέ από σαθρό έδαφος, χείμαρρο ή από παραθαλάσσιο δρόμο που τον χτυπούν με ένταση τα κύματα.
– Αν χρειαστεί να φρενάρουμε και το αυτοκίνητό μας έχει ABS πατάμε με όλη τη δύναμη το φρένο και διατηρούμε την πίεση μέχρι να σταματήσει. Δεν μειώνουμε την πίεση στο φρένο νιώθοντας το τρέμουλο στο πεντάλ, είναι φυσιολογική λειτουργία του συστήματος που μειώνει την πίεση, εξασφαλίζοντας κύλιση, άρα τριβή/πρόσφυση/πέδηση. Μπορούμε να διορθώσουμε την πορεία μας με το τιμόνι. Προσοχή μην πέσει κάποιος πίσω μας, που θα αιφνιδιαστεί από το δυνατό φρενάρισμα.
– Έχουμε χαμηλά τη μουσική ώστε να ακούμε όλους τους θορύβους απ’ έξω.
– Νύχτα υπό βροχή η αντανάκλαση των φώτων στα νερά μπορεί να μας κρύψει μια καινούργια λακκούβα, ή μια άλλη παγίδα του οδοστρώματος. Οπότε πάμε πιο αργά και είμαστε προσηλωμένοι μόνο εμπρός.
Υπό ομίχλη: Αργά, στο μέσο της οδού με αναμμένα τα φώτα ομίχλης
– Όταν δεν υπάρχει κάποιος γύρω μας, πατάμε μια το φρένο για να πάρουμε μια αίσθηση των διαθέσιμων επιπέδων πρόσφυσης.
– Αν χρειαστεί να σταματήσουμε το κάνουμε πάντα σε ασφαλές σημείο και όχι εκεί που μας βολεύει, παρεμποδίζοντας τους άλλους.
– Χίλιες φορές καλύτερα να βραχούμε παρά να ρισκάρουμε σταματώντας πάνω στο ρεύμα κυκλοφορίας.
– Αν σταματήσουμε λόγω ανάγκης φροντίζουμε να οριοθετήσουμε το όχημά μας τοποθετώντας πιο μακριά το τρίγωνο ώστε να έχουν οι άλλοι οδηγοί περιθώριο αντίδρασης.
– Στις στροφές στρίβουμε με χαμηλή ταχύτητα και ήπιες κινήσεις. Φρενάρουμε με τους τροχούς ευθεία και αφού μειώσουμε αρκετά την ταχύτητα, αφήνουμε το φρένο, κοιτάμε προς τη διεύθυνση που θέλουμε να πάμε και αρχίζουμε να στρίβουμε το τιμόνι, κοιτώντας όχι εμπρός, αλλά προς τα εκεί που θέλουμε να πάμε.
– Δεν κινούμαστε αναίτια αργά στραγγαλίζοντας την κυκλοφορία και εκνευρίζοντας όλους του άλλους γύρω μας.
– Σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας σιγουρευόμαστε ότι είμαστε ορατοί από τους άλλους χρησιμοποιώντας τα φώτα ομίχλης.
– Σε έντονη ομίχλη χρησιμοποιούμε τα φώτα πορείας γιατί τα μεγάλα προκαλούν αντανακλάσεις και μας τυφλώνουν.
– Απαιτείται όλη η προσοχή μας στην οδήγηση, ξεχνάμε το κινητό ή τις αντιπαραθέσεις, έντονες ομιλίες ενόσω οδηγούμε.
– Καλό είναι να αποφύγουμε τη μετακίνηση σε τέτοιες συνθήκες εφόσον μπορούμε.
– Αν δεν μπορούμε ας ντυθούμε κατάλληλα υπολογίζοντας ότι μπορεί να υποχρεωθούμε να βγούμε από το αυτοκίνητο.
– Καλό είναι να έχουμε αρκετά καύσιμα στο τεπόζιτο, ή ρεύμα στην μπαταρία σε περίπτωση που μια δύσκολη κατάσταση μας υποχρεώσει να μείνουμε αρκετή ώρα στο δρόμο.
Διαβάστε επίσης:
Toyota RAV4 Hybrid: Ο Τσακ Νόρις των SUV!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο
- Πεντάγωνο: Η Κίνα έχει αυξήσει το πυρηνικό της οπλοστάσιο κατά 20%