ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία πoυ διαχειρίζεται τον στόλο containerships του ναυτιλιακού ομίλου Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη, κατάφερε και έκλεισε την προηγούμενη χρονιά με αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στο πρώτο μήνα του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα η Capital Maritime Partners είδε τα έσοδά της, σε όλη της διάρκεια του 2020 να φτάνουν τα 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, όταν και η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν αντιμετώπιζε τα «απόνερα» που δημιούργησε η πανδημία. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε την αγορά τριών containerships χωρητικότητας 5.100 teu το καθένα. Πρόκειται για τα αδελφά πλοία «Seattle Express», «Long Beach Express» και «Fos Express», ναυπήγησης 2008 στα ναυπηγεία της Hanjin Heavy Industries στη Νότιας Κορέα. Μία επένδυση που έφτασε τα 40,5 εκατ. δολάρια. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία ναυλομένα για περίοδο πέντε ετών στην Hapag-Lloyd, έναντι 12.300 δολαρίων την ημέρα, ενώ έχουν περάσει το special survey, είναι εξοπλισμένα με συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος, αλλά και σύστημα alternative maritime power.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Jerry Καλογηράτου, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την προσθήκη των τριών πλοίων, στο στόλο της εταιρείας, κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας για αγορές πλοίων, που προσφέρουν μακροπρόθεσμη εισροή εσόδων.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις θετικές εξελίξεις στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επικεντρωνόμαστε στην αύξηση των ταμειακών ροών της εταιρείας στην ναύλωση των πλοίων που ολοκληρώνεται η ναύλωση τους, ενώ επιδιώκουμε και άλλες αγορές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η αγορά
Μετά από μια απότομη πτώση των ναύλων στα containerships κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020, η αγορά σημείωσε έντονη ανάκαμψη σε όλα τα μεγέθη κατά το τρίτο τρίμηνο, η οποία επιταχύνθηκε περαιτέρω κατά το τέταρτο τρίμηνο, καθώς η προσφορά πλοίων περιορίστηκε, ενώ η ζήτηση αντίθετα αυξήθηκε.
Η αυξημένη ζήτηση προήλθε από την ταχύτερη,. από την αναμενόμενη, οικονομική ανάκαμψη. Ωστόσο η προσφορά πλοίων επηρεάστηκε από τις επιπτώσεις που έφερε αλυσίδα εφοδιασμού η πανδημία, μεταξύ των οποίων και η συμφόρηση στα λιμάνια. Οι αναλυτές αναμένουν η αύξηση της ζήτησης για το 2021 να φτάσει το 5,7%.