ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο εμπορικός κόσμος δεν κρύβει πως ανυπομονεί για την επανεκκίνηση ύστερα από δυο και πλέον μήνες αναστολής λειτουργίας και δηλώνει πανέτοιμος να υποδεχθεί το καταναλωτικό κοινό, με επάρκεια προϊόντων και «γενναίες» προσφορές, οι οποίες υπερβαίνουν σε πολλές κατηγορίες το 50% και φθάνουν μέχρι και το 70%.
Προσφορές που «τρέχουν» ήδη στο διαδίκτυο όσες επιχειρήσεις διαθέτουν ηλεκτρονική παρουσία, αφού οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν από την περασμένη εβδομάδα. «Πρόκειται για πρωτοφανή επίπεδα προσφορών λόγω της πρωτοφανούς κατάστασης που ζούμε», σημειώνει σκωπτικά έμπειρο στέλεχος του λιανεμπορίου. Ο ίδιος επισημαίνει πως υπάρχει μεγάλη αγωνία για τον τρόπο που θα αντιδράσουν οι καταναλωτές και εάν θα παρατηρηθεί αναθέρμανση της ζήτησης, ώστε να καλυφθεί μέρος από τον τζίρο που χάθηκε την εορταστική περίοδο αλλά και όσο τα καταστήματα είχαν κατεβάσει ρολά με κυβερνητική εντολή.
Το λιανεμπόριο «ποντάρει» και στα χρήματα που μπόρεσαν και αποταμίευσαν οι Έλληνες στη διάρκεια της καραντίνας. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας στο διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2020, οι καταθέσεις αυξήθηκαν κατά 15,57 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6,3 δισ. ευρώ αφορούν στα νοικοκυριά και τα 9,27 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις.
Το «μεγάλο στοίχημα»
«Το μεγάλο στοίχημα είναι μεγάλος μέρος από τα χρήματα που συσσωρεύθηκαν λόγω της οικονομικής ανασφάλειας και των κλειστών καταστημάτων να πέσει στην αγορά», επισημαίνουν παράγοντες του λιανεμπορίου, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα, αφού οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί.
Ο εμπορικός κόσμος ξεκίνησε ήδη ενημερωτική καμπάνια, με την ΕΣΕΕ να καλεί τους καταναλωτές να στηρίξουν κατά προτεραιότητα τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς που έχουν υποφέρει υπέρμετρα από τις επιπτώσεις του Covid-19. «Στηρίζουμε τη Γειτονιά μας και τα μικρά εμπορικά καταστήματα που δίνουν ζωή σε αυτή. Σήμερα έχουμε έναν ακόμη περισσότερο λόγο. Εκεί είμαστε πραγματικά ασφαλείς», αναφέρεται σε τηλεοπτικό μήνυμα που δημιούργησε.
Η πλειονότητα των λιανεμπορικών επιχειρήσεων βρίσκεται σε οριακό σημείο, μετά και την απώλεια του εορταστικού τζίρου των Χριστουγέννων σε ποσοστό περίπου 80% (περίπου 2,5 δισ. ευρώ) λόγω του lockdown. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης μίλησε για τον κίνδυνο να κλείσει μια στις δυο επιχειρήσεις εάν η αγορά έχανε και τον τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων, ο οποίος εκτιμάται σε περίπου 5 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο ¼ του ετήσιου τζίρου.
Κρίσιμη θεωρείται και η πιστή τήρηση των υγειονομικών κανόνων, προκειμένου αποφευχθεί το ενδεχόμενο ενός τρίτου lockdown που θα είχε ολέθρια αποτελέσματα. «Το κλικ που ακούστηκε από τον Υπουργό Ανάπτυξης είναι αυτό που ξεκλειδώνει τα καταστήματα μας και φέρνει στο εμπόριο το πολυπόθητο click to open. Όμως, πρέπει να προσέχουμε για να έχουμε… και να διατηρήσουμε στη διάρκεια του χειμώνα ανοικτή την αγορά», σημείωσε στο πρόσφατο μήνυμά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.
Διαβάστε επίσης:
Κατηγορητήριο Folli Follie: Πώς «ξέπλυναν» 880 εκατ. και ο ρόλος των Κουτσολιούτσων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ