ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτοί που αποφασίζουν, δηλαδή, για την πεντάδα των υποψηφίων για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Τα «Μήλα» είναι η ελληνική πρόταση, που διεκδικεί υποψηφιότητα για τα Όσκαρ, ενώ στην ίδια πλατφόρμα θα προβάλλεται και η ταινία «Index» του Νικόλα Κολοβού, που προσδοκά κι αυτή την είσοδό της στην πεντάδα υποψηφίων για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους.
Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι η online προβολή των δύο ελληνικών ταινιών αποτελεί δράση του Los Angeles Greek Film Festival και του UCLA Stavros Niarchos Foundation Center for the Study of Hellenic Culture.
Η ταινία του Χρήστου Νίκου έχει ήδη εξαιρετικά προγνωστικά, αφού, σύμφωνα με την πρόσφατη πρόβλεψη του περιοδικού «Variety», τα «Μήλα» ανεβαίνουν στη 16η θέση ανάμεσα σε ταινίες από 70 χώρες. Το περιοδικό «The Hollywood Reporter», εξάλλου, περιλαμβάνει τα «Μήλα» ανάμεσα στις τρεις καλύτερες ξενόγλωσσες ταινίες του 2020.
Όπως γράφει το περιοδικό, «Τα «Μήλα» είναι μία λεπτή σάτιρα για την τεχνολογία, για τα apple στις τσέπες μας, που μας κλέβουν τη μνήμη και την προσωπική μας ταυτότητα. Ο ήρωας της ταινίας, όμως, ξυπνάει με αμνησία σε έναν αναλογικό κόσμο χωρίς ίντερνετ και κινητά, για να καταγράψει σε μία παλιά Polaroid τις καινούργιες εμπειρίες του, που θα τον βοηθήσουν να συνθέσει μία νέα μνήμη».
Ως σήμερα, εξάλλου, η ταινία έχει κάνει μια ιδιαίτερη πορεία σε διεθνή φεστιβάλ, με βραβεία και καλές κριτικές. Όπως είναι γνωστό, είχε επιλεγεί για την έναρξη του τμήματος «Ορίζοντες» στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, εκεί όπου την είδε και τη λάτρεψε η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία και ανέλαβε executive producer και, μέσω της εταιρείας της, Dirty Films, την προώθηση της ταινίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παράλληλα η ταινία έδωσε την ευκαιρία στον Νίκου να υπογράψει με ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, την CAA και να εκπροσωπείται από τον μάνατζερ Jerome Duboz, ο οποίος έχει αναλάβει επίσης, μεταξύ άλλων, τον σκηνοθέτη των «Παράσιτων», Μπονγκ Τζουν-χο.
«Πάντα μου άρεσαν οι ταινίες που εισάγουν το θεατή σε σκοτεινούς, δυστοπικούς κόσμους, οι οποίοι τελικά είναι μια αλληγορία για τον δικό μας», όπως έχει πει ο Χρήστος Νίκου, αναφέροντας ότι επιρροές του ήταν το έργο του Ζοζέ Σαραμάγκου, «Περί τυφλότητας» και το «1984» του Τζορτζ Όργουελ.
«Κυρίως, όμως, η έμπνευσή μου πατά σε ένα προσωπικό βίωμα», προσθέτει. « Ξεκίνησα να γράφω το σενάριο πριν από οκτώ χρόνια. Είχα χάσει τον πατέρα μου και προσπαθούσα να ανταπεξέλθω στον πόνο της απώλειας. Δεν μπορούσα. Προσπαθούσα να καταλάβω πώς άλλοι άνθρωποι ξεχνούν τόσο εύκολα κι εγώ όχι. Υπάρχει μία σύνδεση μνήμης και πόνου; Αν σβήσουμε κάτι επώδυνο, σβήνουμε και ποιοι είμαστε; Επομένως, μήπως εντέλει είμαστε το σύνολο όσων δεν μπορούμε να ξεχάσουμε; Αυτά σκεφτόμουν όταν ξεκίνησα το σενάριο».
Τα «Μήλα» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του 37χρονου Νίκου, που δεν σπούδασε κινηματογράφο, αλλά ξεκίνησε να δουλεύει ως βοηθός σκηνοθέτη, αρχικά στον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου και εν συνεχεία σε άλλες επτά ταινίες, μεταξύ των οποίων και το «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Richard Linklater. Σ’ αυτό το διάστημα έκανε μόνον μια μικρή μήκους ταινία, την «KM», βραβευμένη και διεθνώς, αφού συμμετείχε σε περισσότερα από 40 διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων στο Ρότερνταμ, το Παλμ Σπριγνκς και το Σίδνεϊ.
Τα «Μήλα» εκτυλίσσονται σε έναν ιδιόμορφο, σουρεαλιστικό κόσμο, στον οποίο οι άνθρωποι ξαφνικά αρχίζουν να ξεχνούν. Αιτία είναι μία επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, οι οποίοι χρειάζεται να υποβληθούν σε ειδική θεραπεία για να αντιμετωπίσουν τη ζωή.
Ανάμεσά τους και ο ήρωας της ταινίας, ο Άρης, που υποδύεται ο Άρης Σερβετάλης, ο οποίος παρακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης ειδικά σχεδιασμένο για τους αμνησιακούς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές «αποστολές», που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του και μετά από την ολοκλήρωση κάθε μιας ο ήρωας βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο.
Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις, θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Το ερώτημα, όμως, είναι, όπως λέει ο σκηνοθέτης «Πόσο επιλεκτική είναι η μνήμη μας. Θυμόμαστε αυτά που ζούμε ή αυτά που επιλέγουμε να θυμόμαστε; Μπορούμε να ξεχάσουμε αυτά που μας πληγώνουν; Μήπως κατά βάθος δεν θέλουμε να τα ξεχάσουμε, γιατί χωρίς αυτά χάνουμε την ύπαρξή μας;».
Η ταινία είναι μια παραγωγή της Boo Productions («Κυνόδοντας», «Attenberg») σε συμπαραγωγή με την πολωνική εταιρία Lava Films, την Musou Music Group, την σλοβένικη εταιρία Perfo Production και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Πολωνικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου, της ΕΡΤ, του ΕΚΟΜΕ και του Creative Europe Media Program.
Τις διεθνείς πωλήσεις έχει αναλάβει η γαλλική εταιρία Alpha Violet και η αμερικανική CAA. Θυμίζουμε ότι η απονομή των Όσκαρ θα γίνει τον Απρίλιο.
Διαβάστε ακόμη:
Το σπίτι – γκαλερί της Κέιτ Μπλάνσετ και οι νυχτερίδες
Ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) με αντίγραφα αρχαίων έργων διεθνώς αποκτά οργανισμός του ΥΠΠΟ
Πενήντα ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους επιδοτούνται από το υπουργείο Πολιτισμού
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
- Μέρκελ: Πρέπει να προκαλεί «τεράστια ανησυχία» η επιρροή του Έλον Μασκ πάνω στον Τραμπ
- Βρετανία: Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της πρεσβείας των ΗΠΑ στο Λονδίνο μετά την εξουδετέρωση ύποπτου πακέτου
- Προϋπολογισμός 2025: 15+1 ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Οικονομικών – Τι αλλάζει στην Ελλάδα