Ο αντίκτυπος του COVID-19 επιβράδυνε προσωρινά την πορεία των πωλήσεων της SEAT S.A. Αφού αυτές αυξήθηκαν σταθερά από το 2013, οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν πτώση κατά 25,6% το 2020 με 427.000 αυτοκίνητα (2019: 574.078), μετά τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων που επετεύχθη στην ιστορία της εταιρείας το 2018 και 2019.
Ανά χώρα, η Γερμανία εδραίωσε τη θέση της ως η κορυφαία αγορά για τη SEAT S.A., με 109.500 πωλήσεις, 17,4% λιγότερο από το 2019 (132.500), με μερίδιο αγοράς 4% και 25,6% των συνολικών πωλήσεων. Ακολούθησε η Ισπανία με 73.300 πωλήσεις, 32,1% λιγότερο από το προηγούμενο έτος (108.000), όπου η SEAT ήταν ο ηγέτης της αγοράς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, και το Ηνωμένο Βασίλειο, με 45.600, 33,8% λιγότερο από το 2019 (68.800). Η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν οι δύο κύριες ευρωπαϊκές αγορές όπου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση του κορονοϊού.
Παρά την πανδημία, οι πωλήσεις της SEAT S.A. αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Τουρκία και το Ισραήλ. Στην Τουρκία, η SEAT διπλασίασε σχεδόν τις πωλήσεις της με συνολικά 11.600 αυτοκίνητα, καταγράφοντας αύξηση 95,3% (5.900), ενώ στο Ισραήλ η εταιρεία έσπασε ρεκόρ πωλήσεών για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, φτάνοντας συνολικά τις 10.400 πωληθέντα αυτοκίνητα, αύξηση 13% από το 2019 (9.200).
Ο Πρόεδρος της SEAT και της CUPRA Wayne Griffiths εξήγησε ότι «τα αποτελέσματα της SEAT S.A. συμβαδίζουν με τα συνολικά αποτελέσματα του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά λόγω της παράλυσης που προκλήθηκε στην αγορά από τον ιό COVID-19 την περασμένη άνοιξη και των επιπτώσεων του δεύτερου κύματος της πανδημίας στο τελευταίο μέρος του έτους. Πριν από τη COVID-19, οι πωλήσεις της SEAT S.A. αυξήθηκαν κατά 6% ενώ επίσης αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ τον Σεπτέμβριο, όταν είχε μειωθεί ο αριθμός των ατόμων που νοσούσε από τον ιό».
Ενοποιημένο αποτέλεσμα SEAT και CUPRA
Όσον αφορά το 2021, ο Griffiths δήλωσε ότι «το πρώτο τρίμηνο περιμένουμε να είναι περίπλοκο λόγω των περιορισμών στην προμήθεια ανταλλακτικών ως επίπτωση της πανδημίας. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι καθώς υπάρχει μια υγιής ζήτηση για τα μοντέλα μας και αναμένουμε να επιτύχουμε μια σταθερή αύξηση το 2021. Οι πωλήσεις θα ανακάμψουν μόλις βελτιωθεί η υγειονομική κρίση και αρθούν οι περιορισμοί κινητικότητας. Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα και η ώθηση που θα δώσει το Formentor στις πωλήσεις CUPRA θα είναι το κλειδί για την ανάπτυξή μας».
Η CUPRA αναπτύσσεται το 2020 και σπάει το μηνιαίο ρεκόρ της
Η νέα μάρκα CUPRA έσπασε το ρεκόρ πωλήσεών της το 2020, φτάνοντας συνολικά τα 27.400 πωληθέντα οχήματα, 11% περισσότερα από το 2019 (24.700), ενισχυμένες από χώρες όπως Γερμανία, Ιταλία και Μεξικό και από τη θετική αποδοχή του CUPRA Leon e-HYBRID. Τον Δεκέμβριο, η CUPRA πέτυχε επίσης τον καλύτερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της μέσα σε ένα μήνα, με 3.600 πωληθέντα αυτοκίνητα, 93,1% περισσότερα από τον αντίστοιχο Δεκέμβριο του 2019 (1.900). Από τη δημιουργία της CUPRA το 2018, έχουν πωληθεί περισσότερα από 65.000
αυτοκίνητα.
Το μοντέλο της CUPRA με τις καλύτερες πωλήσεις το 2020 ήταν το Leon, με 13.300 οχήματα. Η απόδοση του CUPRA Ateca ήταν επίσης σημαντική, με 10.500 πωλήσεις καθώς και του νέο Formentor, του οποίου 3.600 οχήματα κυκλοφορούν ήδη από τα τέλη του έτους.
Οι πωλήσεις SEAT μειώθηκαν κατά 27,3% το 2020 σε συνολικά 399.600 πωληθέντα οχήματα (2019: 549.400), αφού η μάρκα ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μαζική μάρκα στην Ευρώπη τα προηγούμενα τρία χρόνια. Η μείωση των πωλήσεων σε αγορές όπως η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες επηρεάστηκαν σοβαρά από τους πανδημικούς περιορισμούς εξηγεί αυτή τη μείωση. Το SEAT Leon ήταν για άλλη μια φορά το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις της μάρκας (111.900), μπροστά από το Arona (91.600), το Ibiza (81.600) και το Ateca (68.700).
Ο Wayne Griffiths τόνισε ότι «η επιτυχία της CUPRA σε ένα τόσο περίπλοκο περιβάλλον μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για την ανάπτυξη της μάρκας. Το 2021 θα είναι χρονιά μετασχηματισμού. Τώρα έχουμε μια ευρύτερη γκάμα χάρη στο νέο CUPRA Formentor και τη νέα οικογένεια Leon, και τα δύο με plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ
φέτος θα παρουσιάσουμε το CUPRA el-Born, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας.
Επιπλέον, το δίκτυο πωλήσεων αναπτύσσεται συνεχώς». Ο Griffiths επεσήμανε επίσης ότι το 2021 θα σημειωθεί ανάκαμψη στις πωλήσεις της SEAT: «Η βελτίωση στο περιβάλλον υγείας και οικονομίας, μαζί με την ανανέωση των Arona και Ibiza, τα οποία θα παρουσιάσουμε σε λίγους μήνες, τη νέα οικογένεια Leon και το ανανεωμένο Ateca, θα επιτρέψουν στη SEAT να επιστρέψει σε πορεία ανάπτυξης».
2021, ένα έτος γεμάτο ηλεκτρικές καινοτομίες
Η SEAT S.A. σχεδιάζει να λανσάρει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα το 2021, τα οποία θα ενταχθούν στη γκάμα ηλεκτρικών, μετά το SEAT Mii Electric, το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας και τις εκδόσεις e-HYBRID των SEAT Leon και CUPRA Leon.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, η CUPRA θα λανσάρει δύο plug-in hybrid εκδόσεις του Formentor, οι οποίες θα είναι καθοριστικές για την ανάπτυξη του νέου μοντέλου ενώ σχεδιάζει να λανσάρει το CUPRA el-Born, το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Το νέο SEAT Tarraco e-HYBRID θα λανσαριστεί επίσης στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας