Πραγματικά έχω ενθουσιαστεί με τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν είναι καλύτερα από τα συμβατικά, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι καλύτερα από τα συμβατικά.
Καλύτερα γιατί συνεχίζεις να γυμνάζεσαι, χωρίς να κουράζεσαι. Απευθύνονται δε σε πολύ περισσότερο κόσμο καθότι δεν απαιτούν ιδιαίτερη καλή φυσική κατάσταση.
Άνθρωποι που έχουν χρόνια να γυμναστούν ή άνθρωποι που γυμνάζονται αλλά η αντοχή δεν είναι το δυνατό τους σημείο, μπορούν να βρουν μια πολύ καλή λύση στο ηλεκτρικό ποδήλατο.
Το concept είναι απλό: Στο συμβατικό ποδήλατο έχουν προστεθεί με ευφυή μηχανολογικά τρόπο ένας ηλεκτροκινητήρας (σ.σ: συνήθως στον άξονα των πεντάλ, σπάνια στον πίσω άξονα) και μια μπαταρία (σ.σ: συνήθως στο διαγώνιο στέλεχος του σκελετού).
Επιπλέον υπάρχει μια οθόνη της Bosch μέσω της οποίας βλέπεις τις βασικές πληροφορίες της κίνησης αλλά και το επίπεδο υποβοήθησης που έχεις επιλέξει.
Τέλος ένας διακόπτης για την ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, τον οποίο μπορείς αν θες να μην χρησιμοποιείς. Τα γρανάζια του κιβωτίου είναι λιγότερα, δε χρειάζονται πλέον πολλά, χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Το Charger 3 GT της Riese&Muller που δοκιμάζουμε δεν είχε καν γρανάζια ή αλλαγές ταχυτήτων αλλά ένα σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης τύπου CVT που συνοδεύεται από εγγύηση 30.000km. Μάλλον θ’ αντέξει περισσότερο από μένα.
Στρίβεις το δεξιό λεβιέ και μεταβάλλεις την σκληρότητα του πεντάλ. Μάλιστα υπάρχει και ένα εύληπτο τρισδιάστατο γραφικό όπου βλέπεις την καμπυλότητα της γραμμής. Τελείως ευθεία για την ευθεία μεγάλη καμπύλη για την ανηφόρα.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίζονται σε δυο κατηγορίες: Αυτά στα οποία ο ηλεκτροκινητήρας σπρώχνει έως τα 25km/h και αυτά στα οποία συνεχίζει να σπρώχνει μέχρι τα 45km/h.
Τα πρώτα επιδοτούνται ως ποδήλατα μέχρι 800 ευρώ από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τα δεύτερα ως ηλεκτρικά σκούτερ πάλι μέχρι το ίδιο ποσό.
Το Charger 3 GT της δοκιμής μας διαθέτει ηλεκτροκινητήρα Bosch 600W που σπρώχνει μέχρι τα 45km/h και μπαταρία 650Wh η οποία εξασφαλίζει πάνω από 100km ηλεκτρικής υποβοήθησης αν την δουλεύεις στο eco.
Υπάρχουν βέβαια και άλλα επίπεδα υποβοήθησης με κορυφαίο το “boost” με τη βοήθεια του οποίου κινείσαι γρηγορότερα από τα μηχανάκια μέχρι τα 30km/h.
Εντός πόλης το Charger 3 GT είναι ότι πιο ευέλικτο, γρήγορο, άνετο έχω δοκιμάσει. Η διαδρομή της εμπρός ανάρτησης εξαφανίζει τα πάντα. Η ανατομική σέλα έχει ένα σύστημα απόσβεσης που επίσης συντελεί στην άνεση.
Το χαμηλό βάρος του ποδηλάτου σε συνδυασμό με το άμεσο τιμόνι εξασφαλίζουν μια πρωτόγνωρη ευελιξία. Κυριολεκτικά ελίσσεσαι παντού, δε σταματάς πουθενά και δεν νιώθεις άβολα να κινηθείς ακόμη και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας καθώς μπορείς άνετα να διατηρείς μ.ω.τ. πάνω από 40km/h όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο.
Αντίστοιχα εμπιστοσύνη εμπνέουν και τα υδραυλικά δισκόφρενα που σε κάθε περίπτωση έχουν να αντιμετωπίσουν σχετικά χαμηλό βάρος (27kg το ποδήλατο) αν τα συγκρίνεις με μηχανή.
To ποδήλατο της δοκιμής μας τιμάται 5900 και επιδοτείται με 800 ευρώ. Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερα ενώ εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Charger 3 GT είναι πρωτίστως ποδήλατο. Δε πηγαίνει μόνο του, πρέπει να κάνεις πεντάλ για να κινηθεί. Το ποδήλατο δοκιμής μας είχε και δυο παγούρια για νερό προδιαθέτοντάς σε μεγάλες μετακινήσεις.
Πράγματι συμπλήρωσα πάνω από 50km σε δυο ώρες κάνοντας δουλειές εντός πόλης. Κινήθηκα δε τόσο άνετα που ξεκάθαρα όταν έχω επιλογή για το πως θα μετακινηθώ το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι η πρώτη μου επιλογή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο