ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τότε, όπως λέει ο Απόστολος Γεωργαντζής, «η αγορά θα επανέλθει στα προβλέψιμα μεγέθη χωρίς τα εξαιρετικά υψηλά peaks που παρατηρήθηκαν στα τέλη Νοεμβρίου» και προσθέτει πως στο πρώτο lockdown η εξομάλυνση επήλθε πολύ σύντομα μόλις άνοιξαν τα φυσικά καταστήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργατζή, η ACS αντέδρασε πολύ καλύτερα από τις υπόλοιπες εταιρείες στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης, επισημαίνοντας πως ήταν η μόνη που δεν σταμάτησε να παραλαμβάνει αποστολές ούτε μια μέρα και πλέον όπως λέει παραδίδει κατά μέσο όρο σε λιγότερο από τρεις μέρες. Συνολικά, κατά τα τελευταίο δίμηνο του 2020 διακίνησε και παρέδωσε περισσότερες από 7.500.000 αποστολές. Όσον αφορά στην πιθανότητα νέας έκρηξης της ζήτησης για αποστολές στις επερχόμενες χειμερινές εκπτώσεις, εκτιμά πως δεν θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα και τονίζει πως η ACS είναι πολύ καλύτερα προετοιμασμένη για να ανταποκριθεί σε αυξημένους όγκους.
-Πώς εξελίσσονται οι αποστολές και σε τι βαθμό έχουν περιορισθεί οι καθυστερήσεις στο χρόνο παράδοσης των προϊόντων;
-Κατά την περίοδο του τρέχοντος lockdown που ξεκίνησε τον Νοέμβριο, o όγκος των αποστολών των εταιρειών ταχυμεταφορών, λόγω της αύξησης των αγορών από το ecommerce, έφτασε απότομα να έχει αυξηθεί σε έως και +90% πάνω από την προηγούμενη χρονιά και έως και +65% από το προηγούμενο lockdown, με αποτέλεσμα να μην είναι διαχειρίσιμος από τις εταιρείες του κλάδου των ταχυμεταφορών.
H εταιρεία μας από τις αρχές Δεκεμβρίου παραδίδει μεγαλύτερο πλήθος αποστολών από το πλήθος που παραλαμβάνει, με αποτέλεσμα σταδιακά να υπάρχει αποκλιμάκωση του συσσωρευμένου πλήθους αποστολών. Ως αποτέλεσμα, ο μέσος χρόνος παράδοσης, που στις αρχές Δεκεμβρίου είχε ξεπεράσει τις 6 ημέρες, πλέον κυμαίνεται σε κάτω από 3 ημέρες και παρά το δεύτερο lockdown βρίσκεται αρκετά κοντά στα φυσιολογικά επίπεδα παραδόσεων.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι – παρά τις όποιες δυσκολίες υπήρχαν – η ACS είναι η μόνη εταιρεία ταχυμεταφορών με πανελλαδική διανομή που δεν έκανε ούτε μία ημέρα πλήρη αναστολή παραλαβών – άρα δεν σταμάτησε να παραλαμβάνει αποστολές ούτε μια μέρα. Μάλιστα, εξυπηρέτησε τον μεγαλύτερο όγκο αποστολών ταχυμεταφορών από όλες τις εταιρείες, καθώς διακίνησε και παρέδωσε κατά τα τελευταίο δίμηνο του 2020 περισσότερες από 7.500.000 αποστολές.
-Έχουν ολοκληρωθεί οι αποστολές που ήταν προγραμματισμένες για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων;
-Πλέον, όπως προκύπτει και από τους χρόνους παράδοσης, οι παραδόσεις των αποστολών των εορτών έχουν ολοκληρωθεί, οπότε εκτιμούμε ότι και όλα τα δώρα της εορταστικής περιόδου έχουν παραδοθεί. Σε αυτό το σημείο, επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω δημόσια τη μεγάλη πλειοψηφία των πελατών μας, για την καλή διάθεση που έδειξαν και την υπομονή τους στις όποιες καθυστερήσεις υπήρξαν αυτή την περίοδο, αλλά και τους ανθρώπους της ACS, για την υπερπροσπάθεια που κατέβαλλαν με στόχο την ομαλοποίηση της κατάστασης και την παράδοση όλων των δώρων που γέμισαν χαμόγελα τους συμπολίτες μας σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο.
-Πότε εκτιμάτε πως θα ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση στην αγορά των ταχυμεταφορών;
-Η κατάσταση στην αγορά ταχυμεταφορών θα ομαλοποιηθεί πλήρως όταν αρθεί το lockdown των φυσικών καταστημάτων, καθώς τότε η αγορά θα επανέλθει στα προβλέψιμα μεγέθη, τα οποία είναι απολύτως διαχειρίσιμα, χωρίς τα εξαιρετικά υψηλά peaks που παρατηρήθηκαν στα τέλη Νοεμβρίου. Να θυμίσω ότι και στο πρώτο lockdown η εξομάλυνση επήλθε πολύ σύντομα μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.
Αυτό αναμένουμε να γίνει και αυτήν τη φορά. Όπως επίσης αναμένουμε, λόγω της ευρύτερης χρήσης του e-commerce, η αγορά να ισορροπήσει σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα και να έχει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον, καθώς σημαντική μερίδα των καταναλωτών έχει πλέον εξοικειωθεί πολύ με τις ηλεκτρονικές αγορές, στις οποίες δείχνει μια σταθερή προτίμηση.
-Όλα δείχνουν πως η πλήρης επαναλειτουργία των καταστημάτων θα αργήσει. Υπάρχει κάποιο έκτακτο σχέδιο ή κάποια ειδική προετοιμασία ενόψει και των χειμερινών εκπτώσεων του Ιανουαρίου, οπότε αναμένεται αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και κατ’ επέκταση των αποστολών μέσω courier;
-Συνήθως οι χειμερινές εκπτώσεις πραγματοποιούνται γύρω στα μέσα Ιανουαρίου, δηλαδή σε μια περίοδο χαμηλής κατανάλωσης. Συνεπώς, κρίνοντας από τα στοιχεία παλαιότερων ετών, δεν αναμένουμε τεράστια αύξηση αποστολών, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, όπως για παράδειγμα κατά τη Black Friday.
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία μας είναι πλέον πολύ καλύτερα προετοιμασμένη, ώστε να ανταποκριθεί σε αυξημένους όγκους, αλλά έχει και τα εργαλεία να ελέγξει και να διαχειριστεί καλύτερα τον εισερχόμενο όγκο αποστολών, έχοντας ορίσει τους όγκους που μπορεί να διακινήσει εντός αποδεκτών χρόνων με πιο αυστηρά κριτήρια.
Εν κατακλείδι, πιστεύουμε ότι τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τη νέα αύξηση θα είναι περιορισμένα. Παράλληλα, η εταιρεία μας προχωράει και στην υλοποίηση των δρομολογημένων σημαντικών επενδύσεών της, ύψους άνω των € 40 εκατομμυρίων, που κυρίως αφορούν στο νέο υπερσύγχρονο κέντρο διαλογής δεμάτων στο Αιγάλεω Αττικής, το οποίο θα της προσδώσει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερους όγκους αποστολών από το 2022, εντός πολύ μικρότερων χρόνων από σήμερα.