Τις πολύ μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των ναυτικών, από την πολύμηνη παραμονή τους στα πλοία, εξαιτίας κυρίως των απαγορεύσεων στις μετακινήσεις, αναδεικνύει η απόπειρα αυτοκτονίας Ινδού ναυτικού, η ζωή του οποίου σώθηκε την τελευταία στιγμή από αξιωματικό του πλοίου που εργάζεται.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία μέσα στο 2020 έπεσε «θύμα» των απαγορεύσεων στις μετακινήσεις, αφού οι ναυτικοί εξαναγκάζονταν να παραμένουν στα πλοία τους ακόμα και για ενάμιση χρόνο, χωρίς να μπορούν να επιστρέψουν στις οικογένειές τους. Εκτός, όμως, από τις επιπτώσεις του κορονοϊού, σε εγκλεισμό των ναυτικών στα πλοία αποφέρουν και οι εμπορικοί πόλεμοι μεταξύ μεγάλων οικονομιών, όπως αυτός μεταξύ Ινδίας και Κίνας.

Από αυτόν το «πόλεμο» ξεκίνησε και η περιπέτεια του 46χρονου Ινδού ναυτικού, ο οποίος είναι πλήρωμα στο πλοίο “Anastasia”, το οποίο δεν έλαβε άδεια να εισέλθει στα κινεζικά ύδατα, αναγκάζοντας την εταιρεία να του επεκτείνει τη σύμβαση από τους πέντε στους 13 μήνες.

Και όταν τελικά ζήτησε άδεια να επιστρέψει στην οικογένειά του στην Ινδία, διαγνώστηκε με κορονοϊό, με αποτέλεσμα να του απαγορευτεί εκ νέου η έξοδος από το πλοίο, με τον ίδιο να επιχειρεί, ευτυχώς χωρίς επιτυχία, να αυτοκτονήσει.

Ήταν μια περίοδος παρατεταμένης αγωνίας για το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου Anastasia, που βρίσκεtαι στο αγκυροβόλιο στο λιμάνι Caofeidian για 151 ημέρες.

Στο πλοίο δεν επιτρέπεται να εκφορτώσει το φορτίο του, παρ’ όλο που επιτρέπεται σε πλοία που φέρουν άλλες σημαίες να εκφορτώσουν παρόμοιο φορτίο και να φύγουν.

«Οι κινεζικές αρχές αρνήθηκαν να δώσουν άδεια να εκφορτώσουν και δεν τους επιτρεπόταν καν να αντικαταστήσουν τους ναυτικούς τους», δήλωσε η Priyanka Chaturvedi, μέλος της Rajya Sabha, που ανήκει στον συνασπισμό που κυβερνά το κράτος Μαχαράστρα στη Δυτική Ινδία.

Η άφιξη του πλοίου σε λιμάνι της Κίνας συνέπεσε με την κλιμάκωση της διαμάχης μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, που οδήγησε σε «απαγόρευση» των εισαγωγών άνθρακα από την Αυστραλία, φαινομενικά να περιορίσει την εξάπλωση της μόλυνσης Covid. Ωστόσο, επιτρέπεται στα πλοία από τη Ρωσία, τον Καναδά και την Ευρώπη να εκφορτώνουν το φορτίο άνθρακα.

Και νέα μέτρα

Την ίδια στιγμή, πάντως, μια σειρά από χώρες σε όλο τον κόσμο ανακοινώνουν αυστηρότερους περιορισμούς για τα πλοία που εισέρχονται στα λιμάνια τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο εξάπλωσης της νέας μετάλαξης του κορονοϊού, η οποία θεωρείται περισσότερο μεταδοτική.

Σύμφωνα με το ναυτιλιακό πρακτορείο GAC, οι χώρες που καθιστούν αυστηρότερους τους περιορισμούς τους είναι οι Φιλιππίνες, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Γαλλία, Σιγκαπούρη, Ρωσία, Ινδονησία και Μαυρίκιος.

Οι αρχές των Φιλιππίνων ανέστειλε προσωρινά την είσοδο σε αλλοδαπούς ναυτικούς από 21 μεγάλες ναυτιλιακές χώρες έως τις 15 Ιανουαρίου.

Οι χώρες αυτές είναι Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανο, Ολλανδία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Σουηδία και Ελβετία.

Η αρχή πρόσθεσε ότι και άλλες χώρες μπορεί να συμπεριληφθούν στον κατάλογο, ενώ και η απαγόρευση θα μπορούσε επίσης να παραταθεί.

Παράλληλα, η καραντίνα απαιτείται ανεξάρτητα από το αρνητικό αποτέλεσμα της δοκιμής PCR.

Η Ινδονησία απαγόρευσε επίσης την είσοδο σε αλλοδαπούς και ανέστειλε την αποβίβαση ξένου πληρώματος στην περιοχή Batam έως τις 14 Ιανουαρίου. Στην Σουραμπάγια, απαιτείται καραντίνα πέντε ημερών για το πλήρωμα που αποβιβάστηκε ενώ περιμένει τα αποτελέσματα των δοκιμών του πριν πετάξει πίσω στις χώρες του.

Οι αλλοδαποί που κατέχουν διαβατήρια του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστραλίας, της Ιταλίας και της Δανίας δεν μπορούν επί του παρόντος να υποβάλουν αίτηση για θεώρηση για την Ινδονησία ενώ απαγορεύονται και οι πτήσεις από την Αγγλία για Ινδονησία.

Η Ιαπωνία έχει επίσης περιορίσει την είσοδο σε επισκέπτες οποιασδήποτε εθνικότητας από το εξωτερικό από τις 28 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Παρόλο που, αυτός ο κανονισμός δεν ισχύει για το πλήρωμα κατά την είσοδο και την υπογραφή, ο περιορισμός μπορεί να δυσχεράνει τις κινήσεις του πληρώματος λόγω ακυρώσεων πτήσεων.

Ωστόσο, δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στα πληρώματα που έχουν επισκεφθεί το Ηνωμένο Βασίλειο ή τη Νότια Αφρική τις προηγούμενες 14 ημέρες.

Η Νότια Κορέα έχει υποχρεώσει τις δοκιμές PCR για όλα τα πλοία που κάνουν αλλαγές στο πλήρωμα σε οποιαδήποτε χώρα μέχρι τις 15 Ιανουαρίου. Για έξι χώρες – Μπαγκλαντές, Φιλιππίνες, Ρωσία, Νεπάλ, Κιργιζιστάν και Ουζμπεκιστάν – η πιστοποίηση θα ισχύει μόνο εάν έχει εκδοθεί από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας εντός 72 ωρών πριν από την αναχώρηση, ανέφερε η GAC.

Το λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Ρωσία έχει σταματήσει όλες τις μετακινήσεις πληρωμάτων ή τις επισκέψεις εκτός από το ρωσικό πλήρωμα ή επιθεωρητές.

Διαβάστε ακόμη:

Κοινοπραξία Αγγελικούση – Κατάρ: Δεύτερο LNG Carrier στην Global Shipping

Βασίλης Κορκίδης: Η Ελλάδα μπορεί να κατασκευάσει πολεμικά πλοία

Νέο LNG carrier για την Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση