«Πρωταθλητές» για άλλη μια χρονιά αναδείχτηκαν οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά second hand πλοίων.

Παρά το γεγονός ότι οι «μεγάλοι αντίπαλοι» των τελευταίων ετών, οι Κινέζοι, προπορεύονταν στη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, ένα «ντεμαράζ» επενδύσεων τους τελευταίους μήνες του 2020, έφτασε προκειμένου να αλλάξουν τα δεδομένα και οι Έλληνες πλοιοκτήτες να βρεθούν ξανά στη πρώτη θέση του βάθρου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το report της Allied Shipbroking η χρονιά για τους Έλληνες κλείνει με αγορές 233 πλοίων, αξίας 3,59 δισ. δολαρίων, ενώ οι Κινέζοι έμειναν αρκετά πίσω στο τέλος με 179 αγορές πλοίων, αξίας 2,7 δισ. δολαρίων.

Συνολικά στη διάρκεια του 2020 άλλαξαν χέρια 1.214 πλοία χωρητικότητας 93,1 εκατ. τόνων , συνολικής αξίας 17,06 δισ. δολαρίων και με μέσο όρο ηλικίας τα 13 έτη. Αριθμός πάντως μειωμένος σε σχέση με το 2019, όταν και είχαν πουληθεί 1.408 χωρητικότητας 86,371 εκατ. τόνων μεταφορικής δυνατότητας για ένα ποσό 18,728 δισ. δολαρίων και με μέσο όρο ηλικίας τα 12 έτη.

Ο μέσος όρος χωρητικότητας των πλοίων που πουλήθηκαν φέτος είναι οι 76.000 τόνοι μεταφορικής δυνατότητας, έναντι ανταλλάγματος, κατά μέσο όρο τα 14 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα το 2019 η μέση χωρητικότητα των πλοίων που άλλαξαν χέρια έφτασαν τους 61.000 τόνους με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 13,3 εκατ. δολάρια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοιού, δεν επηρέασε ιδιαίτερα την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, αφού το τέλος του 2020 βρίσκει την αγορά στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2019.

Πώς κινήθηκαν στην αγορά

Η απουσία νέων παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η οποία όπως έχει τονίσει και ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς δημιουργεί ευκαιρίες στον κλάδο, έχει στρέψει το ενδιαφέρον (κυρίως Ελλήνων και Κινέζων) ιδιαίτερα στα bulk carriers.

Πιο συγκεκριμένα στη διάρκεια της χρονιάς 557 bulkers έναντι 5,85 δισ. δολαρίων. Από αυτά τα 147 αγοράστηκαν από Έλληνες για 1,9 δισ. δολάρια και ακόμα 109 από Κινέζους έναντι 888 εκατ. δολαρίων.

Δεύτερα σε προτιμήσεις τα δεξαμενόπλοια, με τον αριθμό των συναλλαγών να φτάνει τα 377 πλοία και την αξία των συναλλαγών να διαμορφώνεται στα 6 δισ. δολάρια, (η διαφορά τιμής με τα bulk carrier, οφείλεται στο γεγονός ότι τα δεξαμενόπλοια έχουν σημαντικά μεγαλύτερο κόστος κατασκευής). Σε ελληνικά χέρια κατέληξαν 61 τάνκερ (για 1,44 δισ. δολάρια) και σε κινέζικα συνολικά 42 έναντι 650 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε επίσης:

Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας 3,45 δισ. δολαρίων το 2020 – Οι πρωταγωνιστές

Έλληνες εφοπλιστές: Οι τελευταίες κινήσεις στη second hand αγορά, λίγο πριν εκπνεύσει το 2020

Πώς η ναυτιλία κέρδισε το στοίχημα των νέων κανονισμών για καθαρότερα καύσιμα και ο ρόλος της Covid-19