ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΚΑΚΗΣ

Επιχειρηματίας

Έπρεπε να έρθει η πανδημία για να δικαιωθεί ο εκ πεποιθήσεως συντηρητικός στις εκτιμήσεις του Απόστολος Βακάκης…

Με αλεξανδρινή καταγωγή, ο 66χρονος σήμερα ιδρυτής, βασικός μέτοχος και διοικητικός ηγέτης της Jumbo ακολουθούσε πιστά όλα τα τελευταία χρόνια τη στρατηγική του… γεμάτου εταιρικού ταμείου. Αρκετές φορές μάλιστα, ο επιφανέστερος και συνάμα μεθοδικότερος συλλέκτης… μετρητών στην επιχειρηματική κοινότητα δέχθηκε τα «βέλη» της αμφισβήτησης για την επιλογή του αυτή. Ορισμένοι μέτοχοι, αμερικανικά funds κατά κύριο λόγο, του ζητούσαν επίμονα να αλλάξει γραμμή πλεύσης. Δηλαδή να «ξεκλειδώσει» το ταμείο του, να δώσει περισσότερα μερίσματα και να ανοιχτεί επιχειρηματικά με εξαγορές και διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων. Εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Απέναντι σε όλα αυτά τα ζητούμενα, ο Mr Jumbo απαντούσε με τον γνώριμο, ξεχωριστό του τρόπο, εμποτισμένο συχνά και με ισχυρές δόσεις βιτριολικού χιούμορ:

Μας αρέσει να νιώθουμε σαν τον Σκρουτζ Μακ Ντακ μπροστά στο γεμάτο θησαυροφυλάκιο. Ζούμε σε περίεργους καιρούς. Άρα πρέπει να κάνουμε κινήσει και επιλογές που θωρακίζουν την εταιρεία από μελλοντικούς κινδύνους.

Επιδιώκουμε πάντα να «τρέχουμε» την εταιρεία σαν να είμαστε φτωχοί. Χωρίς δηλαδή να υπολογίζουμε τα ταμειακά μας διαθέσιμα. Διότι αυτά είναι μια ασφάλεια για το μέλλον.

Η έλευση της πανδημίας και οι ανατρεπτικές καταστάσεις που δημιουργήθηκαν σε όλο το εύρος της οικονομίας βρήκαν τον Απόστολο Βακάκη σαν έτοιμο από καιρό. Με ρευστότητα ικανή να αντιμετωπίσει και τις πλέον ακραίες καταστάσεις. Μάλιστα, τον περασμένο Δεκέμβριο, προχώρησε σε έκτακτη χρηματική διανομή προς τους μετόχους, ύψους 51,7 εκατ. ευρώ.

Αν μη τι άλλο, ο ορθολογιστής επιχειρηματίας, που διαθέτει αυξημένη επιδραστικότητα στην αγορά, ήρθε να βάλει τα γυαλιά στους κοντόφθαλμους επικριτές του. Είναι χαρακτηριστικό της ευστροφίας του ότι ακόμη και για τα ενοικιαζόμενα καταστήματα της Jumbo είχε φροντίσει να πληρώνει ενοίκια ανάλογα με τον τζίρο τους. Με συνέπεια να μην έχει έξοδα όταν αυτά έμειναν κλειστά λόγω καραντίνας…

Εκεί όμως που σαφώς τα πράγματα δεν πήγαν καλά ήταν στη διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Το οποίο βγήκε επανειλημμένα νοκ-άουτ λόγω των αυξημένων παραγγελιών. Σκιάζοντας την εικόνα της εταιρείας.

«Είναι αδύνατον να εκτρέψεις έναν ποταμό και να τον περάσεις από την τρύπα μιας βελόνας», είπε για όλα αυτά ο Απόστολος Βακάκης. Ζητώντας παράλληλα να υπάρξει «plan B» για το λιανεμπόριο.

Το τέλος της περυσινής χρήσης βρήκε την Jumbo να μετράει απώλειες 18,2% στον τζίρο της, που μεταφράζεται σε 154 εκατ. ευρώ λιγότερες πωλήσεις. Με την τελική γραμμή του ισολογισμού, όμως, να εκτιμάται ότι θα δείξει καθαρά κέρδη της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ.

Στο εννεάμηνο του 2020, τα συνολικά χρηματικά διαθέσιμα της Jumbo ήταν 639,57 εκατ. ευρώ.

Αν ο Απόστολος Βακάκης είχε κάνει 500ευρα τα μετρητά της Jumbo και τα άπλωνε κατά μήκος, τότε αυτά θα κάλυπταν μια απόσταση 204,7 χιλιομέτρων…

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

        
Δείτε όλη την λίστα