ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Λευκή πετσέτα» πετούν και τα ΕΛΤΑ Courier, τα οποία αδυνατούν σε μεγάλο βαθμό να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση για αποστολές δεμάτων την περίοδο των εορτών.
Μετά την Γενική Ταχυδρομική και την ASC που ανακοίνωσαν ότι περιορίζουν τις υπηρεσίες τους, προκείμενου να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τον μεγάλο φόρτο παραγγελιών, ήρθε η σειρά των ΕΛΤΑ Courier, μία από τις μεγαλύτερες ταχυμεταφορές στην Ελλάδα, να σηκώσει τα χέρια ψηλά.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως σταματά τις παραλαβές για την περίοδο των εορτών, καθώς έχει «φρακάρει» από τον τεράστιο όγκο των δεμάτων. Όπως αναφέρει, πραγματοποιεί παύση των παραλαβών από τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021, με σκοπό να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουν στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών.
Η αγωνία των καταναλωτών μεγαλώνει
Τα τεράστια προβλήματα ξεκίνησαν ήδη από τις αρχές Νοεμβρίου, πριν καν τις ημέρες προσφορών για την Black Friday. Όσο περνούσε ο καιρός η κατάσταση γινόταν χειρότερη. Από τις αρχές Δεκεμβρίου ο χρόνος παράδοσης διευρύνθηκε περαιτέρω, υπερβαίνοντας σε πολλές περιπτώσεις και τις 20 ημέρες.
Πολλές είναι οι καταγγελίες από καταναλωτές που αναφέρουν πως ακόμη περιμένουν τα δώρα που παρήγγειλαν για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα δέματα δεν έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται στοιβαγμένα στις αποθήκες.
Αναφορικά με τις καθυστερημένες παραδόσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών, ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σημείωνε χαρακτηριστικά:
«Πριν ξεκινήσουμε την πρώτη καραντίνα η αγορά κούριερ διακινούσε 80.000 πακέτα ημερησίως και ξαφνικά εκτοξεύτηκαν στα 150.000. Οι εταιρείες και αποθήκες νοίκιασαν και προσωπικό προσέλαβαν.
Ωστόσο στη δεύτερη καραντίνα, όλο τον μήνα Νοέμβριο, καθότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί πάρα πολύ, είχαμε μέσο όρο ηλεκτρονικών παραγγελιών 250.000 πακέτα την ημέρα, άρα και 100.000 περισσότερα σε σχέση με την υψηλότερη μέρα της πρώτης καραντίνας».
Πρόσθεσε δε ότι μπαίνοντας στον Δεκέμβριο και προχωρώντας προς τις γιορτές, οι παραγγελίες αυξήθηκαν με γεωμετρική πρόοδο, φτάνοντας μια μέρα ακόμα και τις 800.000 και με έναν μέσο όρο και 500.000 πακέτα την ημέρα, το σύστημα κατέρρευσε.
Διαβάστε την ανακοίνωση:
«Αγαπητοί πελάτες,
Όπως ήδη γνωρίζετε, η υπέρμετρη ζήτηση υπηρεσιών ταχυμεταφορών αυτό το διάστημα, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση με δυσκολίες και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων, για το σύνολο της αγοράς. Παρά την έγκαιρη προετοιμασία της ΕΛΤΑ Courier (αύξηση των τετραγωνικών μέτρων στα Κέντρα Διαλογής, εκτεταμένες προσλήψεις προσωπικού, αύξηση του στόλου, επέκταση του Δικτύου με νέα σημεία εξυπηρέτησης, τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία για εξοικονόμηση χρόνου, νέες προμήθειες, συνεργασίες με άλλες εταιρείες κλπ.), οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί επιβαρύνουν ασύμμετρα το δίκτυο.
Σε αυτή τη συγκυρία και έπειτα από περαιτέρω αύξηση του όγκου διακινηθέντων αντικειμένων λόγω δυσμενών συνθηκών σε όλη την αγορά των ταχυμεταφορών, καλούμαστε να αναζητήσουμε άμεσες λύσεις για την εξομάλυνση των αποστολών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει. Για το λόγο αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουμε στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών, προχωρούμε σε διακοπή παραλαβών από τη Δευτέρα 28.12.20 έως και την Παρασκευή 08.01.21. Ζητούμε την κατανόησή σας σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι επιβεβλημένη εκ των συνθηκών και αναγκαία για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησής σας.»
Δείτε επίσης:
Riders: Η νέα γενιά εργαζομένων-ταχυμεταφορέων – Μποξέρ μεταφέρουν δέματα με εργόσημο καθαρίστριας!
Λιανεμπόριο: Μόλις το 30% των νέων παραγγελιών με «click away» – Αγωνία για το στοκ που συσσωρεύεται