• Big Story

    Ελεύθερος ο εφοπλιστής για τον οποίο είχε εκδοθεί ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης

    • NewsRoom
    σύλληψη


    Ελεύθερος αφέθηκε πριν από λίγο ο εφοπλιστής Γ.Κ., καθώς το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών έκανε δεκτή την προσφυγή του.

    O εφοπλιστής εμφανίστηκε την Τρίτη το μεσημέρι ενώπιον του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών, όπου συζητήθηκε η προσφυγή του κατά του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Σύμφωνα με  πληροφορίες του mononews.gr, του επεβλήθη η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα με εγγυοδοσία ύψους 100.000 ευρώ.

    Ο εφοπλιστής ανέπτυξε τους ισχυρισμούς και τη θέση του, σύμφωνα με την οποία ουδεμία άδικη πράξη έχει τελέσει και ως εκ τούτου ουδείς νομικός λόγος υφίσταται για την κράτησή του. Επεσήμανε ιδίως δια των συνηγόρων του, Σπύρου Βλάσση και Ιωάννη Ματζουράνη, ότι ουδέποτε εκλήθη από τις ολλανδικές αρχές παρά το γεγονός ότι η διεύθυνσή του ήταν γνωστή. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών έκανε δεκτή την προσφυγή του εφοπλιστή, ο οποίος μετά ταύτα αφέθηκε ελεύθερος.

    Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική ναυτιλιακή Times Navigation είχε ανακοινώσει στις 19 Ιουλίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του mononews που είχε δημοσιευτεί εκείνη την ημέρα, τις προθέσεις της να εισέλθει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μέσα από ένα φιλόδοξο πλάνο παραγγελίας αρκετών μεσαίου μεγέθους νεότευκτων σε συνεργασία με τα κινεζικά ναυπηγεία China Shipping Industry (CIC Jiangsu).

    Η εταιρεία, της οποίας η έδρα βρίσκεται στην Αθήνα, μέσω επιστολής προθέσεων, ανακοίνωσε εκείνη την ημέρα  ότι επεξεργάζεται το ενδεχόμενο παραγγελίας μέχρι επτά νεότευκτων πλοίων στην CIC. Ο πρόεδρος της Times Navigation είχε δηλώσει στο TradeWinds ότι η πιθανή συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα πλοία με option για άλλα τρία. Τα τέσσερα  – που αποτελούν τη στάνταρ παραγγελία – αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή από τα τέλη του Ιουλίου του 2018 έως τα τέλη του Απριλίου του 2019.

    Η Times Navigation επιθυμεί τα πλοία αυτά να ναυπηγηθούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προστάζει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (IMO), γεγονός που θα αυξήσει κατά 3 εκ. δολάρια τον προϋπολογισμό του κόστους ναυπήγησης για κάθε πλοίο ξεχωριστά, όπως είπε ο κ. Καραγιώργης. Παράλληλα επέλεξε να μην αποκαλύψει το ακριβές κόστος της παραγγελίας.

    Με βάση την τότε κατάσταση της αγοράς, αναλυτές εκτιμούσαν πως το συνολικό κόστος της παραγγελίας (εάν αυτή τελικώς αφορά και τα επτά νεότευκτα) θα ξεπεράσει τα 250 εκ. δολάρια. Παρόλα αυτά, υπάρχει το ενδεχόμενο η ελληνική ναυτιλιακή να έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει ένα ποσοστό έκπτωσης από τη στιγμή που τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου δεν είναι τύπος πλοίου στον οποίο εξειδικεύεται η CIC.

     



    ΣΧΟΛΙΑ