Σε διαδικτυακή παρουσίαση του Enterprise Greece με συμμετοχή του Έλληνα πρωθυπουργού ανακοινώθηκε συνεργασία με την Νext.e.GO.
Πραγματικά δεν πιστεύω στα αυτιά μου. Στην Ελλάδα του συνδικαλισμού, του ΠΑΣΟΚ και του δημοσίου, θα δημιουργηθεί εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όπως αυτό που είχαμε στο Νεώριο της Σύρου. Εργοστάσια αυτοκινήτων υπήρχαν και άλλα στη χώρα μας, αυτό της Nissan στο Βόλο, αυτό της Βιαμάξ και άλλα. Επίσης υπήρχε εργοστάσιο παραγωγής της Pirelli στη Πάτρα και της Goodyear στη Θεσσαλονίκη . Όλα αυτά έκλεισαν με πολιτική βούληση μετά το 1981. Επίσης εκδιώχθηκαν τεράστιες επενδύσεις όπως αυτή της Toyota στην Πύλο πάντα με πολιτικό πρόσημο: «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη».
Η σημερινή μέρα λοιπόν είναι κάτι παραπάνω από ιστορική, ακούσαμε από τον Έλληνα πρωθυπουργό ν’ ανακοινώνει τη συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Next.e.Go. Στόχος της συνεργασίας είναι η κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Το γράφω και δεν το πιστεύω.
Στη σημερινή διαδικτυακή παρουσίαση πλην του Έλληνα πρωθυπουργού παρευρίσκονταν μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Next.e.GO Mobile SE, Ulrich Hermann, ο υπουργός Ανάπτυξη Άδωνης Γεωργιάδης και ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση: «Είμαι πολύ χαρούμενος για την υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς για αστικές μετακινήσεις. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Ελλάδα δεν είναι μέρος της παγκόσμιας κατασκευαστικής αλυσίδας όσον αφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι κρίμα που συμβαίνει αυτό και τώρα έχουμε την ευκαιρία να το αλλάξουμε αυτό. Τώρα που πάμε στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης που αναπόφευκτα είναι η ηλεκτροκίνηση, θέλουμε ξεκάθαρα να είμαστε μέρος του συστήματος, να είμαστε μέλος της κοινότητας ηλεκτροκίνησης. Έχουμε ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη υπηρεσιών e-mobility στην Ελλάδα όπως ξέρετε έχουμε ήδη υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τη VW για την Αστυπάλαια.
Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πόσο ταιριάζει η ηλεκτροκίνηση στα νησιά μας. Τώρα θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα, είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό θα φτιάξουμε ένα εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Αυτό δεικνύει πως δεν βλέπουμε την Ελλάδα μόνο ως ανταγωνιστικό τόπο παροχής υπηρεσιών θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στην παραγωγή. Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχει μπροστά μας πολύ δουλειά ώστε να βρούμε τον τόπο που θα γίνει το εργοστάσιο. Η Ελλάδα αλλάζει γρήγορα είναι ανοιχτή σε επενδύσεις, προσφέρουμε όχι μόνο το κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον αλλά και εξειδικευμένο προσωπικό. Το εργοστάσιο θα δώσει δουλειά απευθείας σε 1000 ανθρώπους και έμμεσα σε 5000 ανθρώπους λόγω της εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι σημαντική μέρα για την Ελλάδα συγχαρητήρια σε όσους εμπλέκονται σ’ αυτή».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Next.e.GO Mobile SE, Ulrich Hermann ξεκαθάρισε πως το εργοστάσιο θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες που δίνει το 5G ώστε με το IoT να γίνει πολύ πιο γρήγορα η κατασκευή των αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο στην Ελλάδα είναι το πρώτο εκτός Γερμανίας για τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Η Next.e.GO κατασκευάζει μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκλειστικά για χρήση στην πόλη, τα οποία είναι φθηνά προσιτά σε όλους, ευκολοδήγητα και με μικρό ενεργειακό αποτύπωμα. Αυτό οφείλεται στο χαμηλό βάρος τους και στη μικρής χωρητικότητας μπαταρία που χρησιμοποιούν. Μένει να μάθουμε ποιο μοντέλο θα παράγεται στην Ελλάδα. Τα επόμενα δυο χρόνια θα προχωρήσει η υλοποίηση του εργοστασίου. Μένει να δούμε αν στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης θα προτιμηθεί η Πτολεμαΐδα ή η Μεγαλόπολη ή κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας. Τα αυτοκίνητα της Next.e.GO ξεκινούν από τις 15.500 ευρώ στην Γερμανία. Η γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα θα βγάζει μέχρι και 30.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Αν συνδυάσει κανείς τις δυο επενδύσεις από γερμανικές εταιρείες VW και Next.e.GO αντιλαμβάνεται ότι πιθανόν να υπάρχει και πολιτική βούληση από τη γερμανική κυβέρνηση για την υλοποίηση αυτών των επενδύσεων στη χώρα μας.
Σε κάθε περίπτωση είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την Ελλάδα. Σα να κλείνει ένα κεφάλαιο που άνοιξε το 1981 αυτό της εκδίωξης κάθε γραμμής παραγωγής από τη χώρα μας στο όνομα του συνδικαλισμού. Πιστεύω πως οι ιστορικοί του μέλλοντος θα αναφέρονται σ’ αυτό το γεγονός ως αναφορά στην μεταμόρφωση της Ελλάδας σε σύγχρονη χώρα του Δυτικού Κόσμου.
Διαβάστε επίσης:
Αποκαλυπτήρια για το «Electric Cars e.GO Made in Greece» παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη
Eπένδυση ετοιμάζει η γερμανική Next e.Gο για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων