Ο Fernando Alonso βρέθηκε ξανά πίσω από το τιμόνι του μονοθέσιου R25, με το οποίο κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 το 2005, λίγο πριν την επιστροφή του στις πίστες, το 2021. Πρόκειται για το πιο τρανό σύμβολο της κοινής κληρονομιάς των δύο, ομάδας και οδηγού, αλλά και για ένα δείγμα της λαχτάρας όλης της ομάδας για περαιτέρω επιτυχίες.
Η R25 παραμένει, ακόμα και σήμερα, ένα από το εμβληματικά μονοθέσια στην ιστορία της F1. Με τον κινητήρα V10 της Renault να της χαρίζει απλόχερα τη δύναμή του, αποτελώντας, παράλληλα, ένα από τα κορυφαία κινητήρια σύνολα καθόλη τη δεκαετία του 1990, αλλά και των αρχών της επόμενης, η αιχμηρή σχεδίαση του αμαξώματος της R25, αλλά και το χαρακτηριστικό μπλε-κίτρινο χρώμα της, την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη.
Κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2005, που περιλάμβανε 19 αγώνες, ο Fernando Alonso και ο συναγωνιστής του, Giancarlo Fisichella, πέτυχαν 8 νίκες, μεταξύ των οποίων και μία φαρμακερή νίκη στο «σπίτι» της ομάδας στη Γαλλία, 7 pole positions, ενώ κατάφεραν να ανέβουν στο πόντιουμ συνολικά 18 φορές, με αποτέλεσμα να χαρίσουν στη Renault το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, την ώρα που ο Alonso κέρδισε και το πρώτο του Πρωτάθλημα Οδηγών.
Τώρα, 15 χρόνια μετά, η R25 έτρεξε στην πίστα για μία ακόμα φορά, κατόπιν της αξιοθαύμαστης αποκατάστασής της από τις ομάδες της Renault Sport Racing, τόσο στο Enstone της Αγγλίας, όσο και στο Viry-Châtillon στη Γαλλία, αλλά και από τους ειδικευμένους τεχνικούς της εταιρείας Rennwerk, που έχει έδρα στη Γερμανία.
Η τελευταία φορά που είχε χρησιμοποιηθεί η R25 ήταν το 2006 σε ένα δοκιμαστικό γύρο, ενώ έκτοτε αποτελούσε μέρος της συλλογής Renault Classic, μέχρι το 2018, οπότε και μπήκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα για την αποκατάσταση του «κτήνους» στην αρχική του κατάσταση, προκειμένου να αναδείξει, εκ νέου, όλη τη λάμψη που το ακολουθεί.
Το πρόγραμμα για την αποκατάσταση του αμαξώματος ξεκίνησε το 2019 με την εταιρεία Rennwerk, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός ήταν το αυτοκίνητο να τρέξει στο γαλλικό GP. Δυστυχώς, η πανδημία ανέβαλε τον αρχικό σχεδιασμό. Η επανεκκίνηση των εργασιών ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο, στο εργοστάσιο στο Viry-Châtillon, όπου και απαιτήθηκαν περισσότερες από 50 ανθρωποώρες για την αποκατάσταση του κινητήρα. Μόλις δύο εβδομάδες αργότερα, ο κινητήρας V10 επανήλθε στην ζωή, βγάζοντας το χαρακτηριστικό του «μούγκρισμα», στο εργαστήριο της Rennwerk, ενώ, μέχρι τα μέσα του προηγούμενου Νοέμβρη, η R25 είχε ήδη ολοκληρώσει τον πρώτο της δοκιμαστικό γύρο στο circuit του La Ferté Gaucher, λίγο έξω από το Παρίσι.
Τώρα, ο Fernando Alonso ενώθηκε ξανά με την R25 στο circuit Yas Marina, για τρεις πανηγυρικούς γύρους.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Cyril Abiteboul, ο Αρχηγός της Ομάδας Renault DP World F1, «είναι, πράγματι, πολύ συγκινητικό να βλέπεις την R25 να τρέχει σε όλο της το μεγαλείο και την αγριάδα, ακόμα μία φορά, ενώ ο Fernando πίσω από το τιμόνι της είναι το κερασάκι στην τούρτα! Αυτή η συνεργασία αποτέλεσε μία από τις πιο εμβληματικές περιόδους στην ιστορία της F1, ενώ παραμένει ένα από τα πιο σπουδαία επιτεύγματα της Renault στους αγώνες αυτοκινήτου. Παρόλο που το αυτοκίνητο, αυτό καθ΄ αυτό, αποτελεί ένα σύμβολο των επιτευγμάτων του παρελθόντος, ο Alonso αντικατοπτρίζει την αδιαμφησβήτητη επιθυμία μας να συνεχίσουμε να πιέζουμε για ακόμα περισσότερες επιτυχίες, προκειμένου να ζήσουμε ξανά τις ίδιες εκπληκτικές στιγμές και συναισθήματα. Φυσικά, τα νέα αποτελέσματα της προσπάθειά μας θα βρίσκονται, πλέον, κάτω από την ομπρέλα του ονόματος Alpine, αλλά οι όποιες μελλοντικές επιτυχίες μας δε θα πάψουν ποτέ να αποτείνουν φόρο τιμής σε αυτή την εκπληκτική περίοδο της ιστορίας της Renault F1».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ