Τριγμούς στις σχέσεις των δύο Ενώσεων που ασχολούνται στην χώρα μας με την επιβατηγό ναυτιλία, φέρνει η πρόθεση του υπουργείου Τουρισμού να δημιουργήσει μια νέα Επιτροπή για την κρουαζιέρα, πέραν αυτής που λειτουργεί ήδη ως διυπουργική (εκπρόσωποι οκτώ υπουργείων) στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Με το που έγινε γνωστή η πρόθεση του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με ανακοίνωσή της ζήτησε να μην προχωρήσει η κυβέρνηση σε σύσταση και δεύτερου φορέα, με το ίδιο αντικείμενο.

Ωστόσο διαφορετική ήταν η αντιμετώπιση του θέματος από την πλευρά του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο οποίος από την πλευρά του, αποδέχεται την σύσταση και δεύτερης Επιτροπής, υπό την προϋπόθεση ότι οι δύο Επιτροπές θα έχουν διαφορετικό αντικείμενο ενασχόλησης.

Η θέση που έλαβε ο ΣΕΕΝ, που αν και ασχολείται κυρίως με την ακτοπλοία, διαθέτει τμήμα κρουαζιέρας, και αντιπρόεδρο τον Ανδρέα Ποταμιάνο, ενώ συμμετέχει και στον Σύνδεσμο Ελληνικών Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΣΕΤΕ), προκάλεσε την αντίδραση της ΕΕΚΦΝ, η οποία θεωρεί ότι ο ΣΕΕΝ «μπήκε» στα χωράφια της.

Η εξέλιξη αυτή μάλιστα έρχεται έναν μήνα, μετά την αποκάλυψη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου του προέδρου του ΣΕΕΝ Μιχάλη Σακέλλη ότι έχει προτείνει την επανένωση των δύο φορέων, αφού οι λόγοι που είχαν φέρει την διάσπαση είχαν εκλείψει.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΕΕΝ πιστεύει ότι μπορεί να συνυπάρξουν οι δύο Επιτροπές, ενώ σημειώνει ότι ελληνική κρουαζιέρα σήμερα, παρά το ένδοξο παρελθόν, και με την μορφή της πλοιοκτησίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Προσθέτουν δε με νόημα, ότι οι μεγάλες πολυεθνικές της κρουαζιέρας, εκπροσωπούνται από την CLIA (Διεθνή Ένωση Κρουαζιέας) η οποία έχει εκπρόσωπο στην Ελλάδα.

Τι λέει η ΕΕΚΦΝ

Από την πλευρά της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με αφορμή τη θέση που έλαβε ο ΣΕΕΝ, αναφέρει:

«1. Κατά εντελώς απαράδεκτο τρόπο γίνεται παρέμβαση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στο θέμα, με την αποστολή, όπως πληροφορούμεθα από έγκυρη πηγή, εγγράφου προς τον κ. Υπουργό Τουρισμού, με το οποίο φαίνεται να στηρίζει την πρωτοβουλία του για συγκρότηση του ως άνω Οργάνου, τη στιγμή που ήδη υφίσταται η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ), η οποία λειτουργεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κατά τρόπο οργανωτικό και αντιπροσωπευτικό από πλευράς πλήρους αρμοδιότητας θεμάτων που αφορούν την ναυτιλία και εν προκειμένου τον κλάδο αυτόν της ναυτιλίας και του θαλασσίου τουρισμού – την κρουαζιέρα. Τονίζεται δε ότι, στην Επιτροπή αυτή συμμετέχει με εκπρόσωπό του το Υπουργείο Τουρισμού.

2. Το πιο λυπηρό είναι ότι, η ενέργεια αυτή γίνεται από έναν Φορέα, που το αντικείμενο και τα Μέλη που εκπροσωπεί ανήκουν σε άλλον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, αποκλειστικά και μόνο της ακτοπλοΐας.

3. Παραγνωρίζονται πολλά από τον ΣΕΕΝ, στην προκειμένη περίπτωση, όπως:

i. Το θέμα της μακράς ιστορίας του κλάδου της κρουαζιέρας ως μέλος της ΕΕΕΠ, του ΣΕΕΝ για ολίγα χρόνια και σήμερα της ΕΕΚΦΝ ενεργώντας ως εκπρόσωπος και συνεχιστής αυτού του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού που λειτουργεί, όπως και στο παρελθόν, με αντικείμενο την κρουαζιέρα, έχοντας Μέλη από τον χώρο του εφοπλισμού, με κρουαζιερόπλοια που είναι σε ενέργεια και με εκπροσώπους στην Ελλάδα από τις μεγάλες εταιρείες της κρουαζιέρας όπως: · Την Carnival, · Την Royal Caribbean, · Την Norwegian Cruise Line, · Την Holland America, · Την Princes Cruises, · Την Wind Star Cruises, · Την Disney Cruise Line, · Την Celebrity, · Την Azamara, · Την TUI, · Την Oceania Cruises, · Την AIDA Cruises, · Την P&O Cruises, · Την Cunard Cruise Line, · Την Costa Cruises, · Την Silver Sea, · Την Celestyal Cruises, · Την Majestic International Cruises, · Την Variety Cruises κλπ.

4. Έχει ακόμα στους κόλπους της Μέλη και από άλλους χώρους και φορείς, όπως κατωτέρω, που προσφέρουν έργο στην κρουαζιέρα και στηρίζουν τον μηχανισμοί του πολυδιάστατου αυτού κλάδου, προκειμένου να εκτελείται το έργο με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο.

· Τις πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιριών επαγγελματικών τουριστικών πλοίων,

· Τους νηογνώμονες,

· Τις Ενώσεις ρυμουλκών,

· Τις Ενώσεις Λεμβούχων,

· Εταιρείες προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος,

· Brokers’ κλπ.

5. Τα Μέλη της, έχουν εμπειρία δεκαετιών στο αντικείμενο και έτσι μπορούν να συνδράμουν σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας στους 40 και πλέον προορισμούς στην Επικράτεια, τους οποίους επισκέπτονται κλιμάκια της Ενώσεως σε τακτική βάση και εξετάζουν όλα τα θέματα υποδομών και ευκολιών που αφορούν τα κρουαζιερόπλοια και τα εκατομμύρια επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται με αυτά την Χώρα. 6. Διερωτώμεθα ειλικρινά, σε όλα τα προαναφερόμενα, τι επιδιώκουν οι ιθύνοντες του ΣΕΕΝ να επιτύχουν;

7. Ακόμα, μας δημιουργείται εύλογα το ερώτημα, σε σχετική πρόταση του Προέδρου κ. Σακέλλη για συνεργασία των δύο φορέων, με αναφορά κατ’ επανάληψη στο σκεπτικό ότι, κάθε Φορέας είναι ορθό και σκόπιμο να ασχολείται αποκλειστικά με τον κλάδο που εκπροσωπεί ήτοι, η ΕΕΚΦΝ με την κρουαζιέρα και ο ΣΕΕΝ με την ακτοπλοΐα.

8. Τα Μέλη μας, ύστερα από σύντομη συνύπαρξη με τον ΣΕΕΝ, αποχώρησαν πριν 10 χρόνια και ίδρυσαν τον σημερινό Φορέα διότι, όπως απεδείχθη, η διαφορετικότητα του αντικειμένου του κάθε ενός δεν βοηθούσε στους στόχους και σκοπούς επίλυσης των πολλών προβλημάτων που είχε η ακτοπλοΐα, με αποτέλεσμα, ο χρόνος που αφιερώνετο για τον κλάδο της κρουαζιέρας ήτο ανεπαρκής για να εξεταστούν τα ενδιαφέροντα θέματα του κλάδου.

9. Όμως, παραγνωρίζουν οι υπεύθυνοι του ΣΕΕΝ την ιστορική πραγματικότητα πολλών δεκαετιών, όπου η ακτοπλοΐα είχε αποκλειστικά δικό της φορέα, αρχικά την Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και στη συνέχεια τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων ήτο μακροβιότερος Φορέας με κορμό την κρουαζιέρα.

10.Εμείς, ουδέποτε αναμιχθήκαμε στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ούτε κατ’ ελάχιστον. Πως λοιπόν έρχεται το ΣΕΕΝ τώρα και εμπλέκεται με τον κλάδο της κρουαζιέρας, ο οποίος αποτελεί ένα εντελώς ξεχωριστό αντικείμενο.

11.Τελειώνοντας, ευελπιστούμε ότι οι ιθύνοντες του ΣΕΕΝ θα αντιληφθούν τη σημερινή πραγματικότητα και το γεγονός ότι ο ΣΕΕΝ είναι εντεταγμένος να ασχολείται καθαρά με τα θέματα ακτοπλοΐας (όπως όλοι γνωρίζουμε είναι κρίσιμα και επείγοντα για επίλυση) και η ΕΕΚΦΝ να ασχολείται και να δραστηριοποιείται καθαρά με θέματα του τομέα της κρουαζιέρας, κάτι το οποίο είναι αποδεκτό από όλους τους Φορείς και θα συνεχίσει να πράττει με τον ίδιο ζήλο, για τη σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων των κρουαζιεροπλοίων και την ανάπτυξη του κλάδου στον Εθνικό χώρο».

Διαβάστε επίσης:

Onex: Συμβολικού χαρακτήρα η προσφορά μας για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Γ. Λογοθέτης-Β. Πιζάντε: Πόλεμος δίχως τέλος

ΟΛΠ: Κάτω του 5% το ποσοστό της Lansdowne Partners International Limited