ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τροπή, που όπως φαίνεται δεν περίμενε η ελληνική κυβέρνηση, πήρε ο διαγωνισμός για την πώληση του στρατιωτικού τμήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Από τις έξι με οκτώ συμμετοχές (αριθμός που είχε μεταφερθεί στην κυβέρνηση) είχαμε τελικά μόνο μία, αυτή του ομίλου του Θεόφιλου Πριόβολου, αφού αυτή της Onex του Πάνου Ξενοκώστα μπορείς να την χαρακτηρίσεις ως μη γενόμενη (έγινε σύμφωνα την ίδια την εταιρεία για λόγους έννομου συμφέροντος).
Αλλά και τα ποσά, ήταν σίγουρα μη αναμενόμενα. Οι προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα, τόσο μέσα στην κυβέρνηση, αλλά και κάτω στους εργαζομένους στον Σκαραμαγκά, κυρίως σε αυτούς, έκαναν λόγο για προσφορές άνω των 100 εκατ. ευρώ, που μπορεί να έφταναν ακόμα και τα 150 εκατ. ευρώ. Άλλοι, όπως είναι για παράδειγμα η ομάδα της ειδικής διαχείρισης των ναυπηγείων, είχαν πιο χαμηλές προσδοκίες, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα αναφέρουν οι πληροφορίες. Ένα ποσό γύρο στα 50 εκατ. ευρώ, θα τους ικανοποιούσε.
Ωστόσο η προσφορά έφτασε, με το «ζόρι» λένε κάποιοι, στα 15,1 εκατ. ευρώ από την Pyletech Technologies του κ. Θ. Πριόβολου. Ποσό που σύμφωνα με πληροφορίες του mononews είναι κάτω από την ¨αξία βίαιης ρευστοποίησης των ναυπηγείων».
Της προσφοράς προηγήθηκε, 48 ώρες, ενημερωτικό σημείωμα από την πλευρά του έλληνα εφοπλιστή για τις άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες των ναυπηγείων που διαμορφώνονται στα 25 εκατ. ευρώ περίπου. Σύνολο 40 εκατ. ευρώ, μαζί με τα 15 εκατ. της προσφοράς. Είχε προηγηθεί, γύρω στον Σεπτέμβριο, και μια εκτενής αναφορά για τα δομικά προβλήματα του ναυπηγείου, (στρατιωτικού και εμπορικού τμήματος) με κυριότερο την έλλειψη άδειας λειτουργίας ναυπηγείου). Μια άδεια, που όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η πλευρά των διαχειριστών αναφέρει πως υπάρχει αλλά αν μπεις στα πως και τα γιατί ¨απάντηση δεν δίνουν’ επεσήμαναν στο mononews άνθρωποι που παρακολουθούν την διαδικασία.
Τυχαίο;
Μετά τα δημοσιεύματα για τις άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες των ναυπηγείων, κάποιοι, λένε οι φήμες, μέσα στην κυβέρνηση αντέδρασαν μιας και «ψιλιάστηκαν» την αποτυχία (τουλάχιστον με βάση τις προσδοκίες). Και βγήκε στον αέρα, 24 ώρες πριν κατατεθούν οι προσφορές, (εκτός αν ήταν τυχαίο), και ο διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είναι μικρότερο και χωρίς εγκαταστάσεις υποστήριξης ναυπηγείου, και με την πέμπτη δεξαμενή που περιλαμβάνει να θέλει 40 – 50 εκατ. ευρώ σε επισκευές. Πρώτη τιμή του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού τα 55 εκατ. ευρώ. Η αγορά, τουλάχιστον αυτή, κάνει λόγο για μήνυμα της ελληνικής πολιτείας προς τους υποψήφιους αγοραστές. Αν ήταν μήνυμα, δεν εισακούσθηκε.
Τι γίνεται τώρα
Από την πλευρά του υποψήφιου επενδυτή γίνεται λόγος για το πρώτο βήμα, που θα φέρει επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και και θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Η εταιρεία μάλιστα σε ανακοίνωσή της, δικαιολογεί την προσφορά της, χρησιμοποιώντας μια σειρά επιχειρημάτων αναφορικά με την κατάσταση των ναυπηγείων σήμερα αλλά και άλλων deals που έχουν γίνει σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία τελευταία.
Από την άλλη πλευρά όμως οι πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, που είναι το ελληνικό δημόσιο και πιστωτής των ναυπηγείων, κάνουν λόγο για απόρριψη της προσφοράς. Για απόρριψη της προσφοράς κάνουν λόγο και οι πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων που είναι και αυτοί πιστωτές των ναυπηγείων με ένα ποσό που κυμαίνεται από τα 80 εκατ. μέχρι τα 150 εκατ. ευρω. Την δεύτερη εκδοχή την υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, την πρώτη οι λογιστές.
Ωστόσο την «μπαγκέτα» αναλαμβάνει η ειδική διαχείριση, η οποία καλείται να υποβάλει την πρότασή της, προς τους πιστωτές εντολοδόχους της, και εφόσον υπάρξει συμφωνία να κατατεθεί στο δικαστήριο, για να αποφασίσει η έδρα. Αν η απόφαση είναι αρνητική, και δεν γίνει δεκτή η προσφορά, θα πάμε και σε δεύτερο διαγωνισμό, που χρονικά είναι πιθανό να συμπέσει με τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων αρχές Φεβρουαρίου. Και φυσικά διορθώνοντας στη πορεία, όσα και όποια λάθη έφεραν αρνητικό αποτέλεσμα (υπό την προϋπόθεση ότι η προσφορά κριθεί ανεπαρκής).
Και φυσικά αν γίνει δεκτή, η Pyletech Technologies, γίνεται ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, και θα έχει την δυνατότητα να εφαρμόσει το μεγαλεπήβολο σχέδιό της.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike