Στo Γιας Άιλαντ, ένα μικρό τεχνητό νησί κοντά στο Άμπου Ντάμπι, διεξάγεται την Κυριακή ο τελευταίος φετινός αγώνας.

Παραμένει ερωτηματικό αν θα αγωνιστεί ο Χάμιλτον στο Άμπου Ντάμπι. Ο Βρετανός έχει Cοvid -19 και έχασε τον προηγούμενο αγώνα στο Σακχίρ. Προχτές ανάρτησε μετά από μέρες σιωπής, βίντεο στο Instagram όπου τόνιζε πως νιώθει καλά, ξεκίνησε γυμναστική και θα κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για ν’ αγωνιστεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Αξίζει να τονιστεί πως μπορεί να ανακοινωθεί η συμμετοχή του και το Σάββατο το πρωί. Ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κερδίσει πέντε φορές στη Γιας Μαρίαν (2011, 2014, 2016, 2018, 2019). Το 2014 μάλιστα στέφθηκε και πρωταθλητής. Τα τελευταία έξι χρόνια κερδίζει μόνο η Mercedes εκεί.

Θα είναι η 12η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας στο Γιας Άιλαντ ένα μικρό τεχνητό νησί πολύ κοντά στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ, Άμπου Ντάμπι. Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων.

Μοιάζει απίστευτο ότι η F1 κατάφερε να διοργανώσει 17 GP σε 14 διαφορετικούς προορισμούς εν μέσω πανδημίας φέτος. Ο τελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος έχει μια σημαντική μάχη ανοικτή, αυτή της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών: Racing Point (194), ΜcLaren (184), Renault (172). Απομένουν 44 βαθμοί να μοιραστούν και η διαφορά κάθε θέσης μετριέται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια από τα τηλεοπτικά έσοδα τα οποία κατανέμονται με βάση τη βαθμολογία όπως προβλέπει η Συμφωνία Ομόνοιας.

Θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS (Drag Reduction System) ώστε να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα. Στους μισούς αγώνες έχει κερδίσει ο poleman και σε άλλους τέσσερις ο δεύτερος στην εκκίνηση. Μόνο ο Ράικονεν το 2012 έχει κερδίσει από την 4η θέση στην εκκίνηση. Η Haas συμπληρώσει 100GP, η Renault 400 και η Alfa Romeo 150. Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκινούν στις 15:00 και ο αγώνας στις 15:10 ώρα Ελλάδος.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Μετά από μια σεζόν με πολλές αλλαγές, γεμάτη από νέους προορισμούς και απρόσμενες προκλήσεις η χρονιά ολοκληρώνεται με οικείο τρόπο: Το Άμπου Ντάμπι Grand Prix. Η γόμα C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Είναι η ίδια επιλογή με τον περσινό νυχτερινό αγώνα που θα διεξαχθεί δυο βδομάδες αργότερα απ’ ότι το 2019.

• Η επιφάνεια της πίστας είναι πολύ λεία και η τραχύτητά της είναι στο μέσο όρο. Γι’ αυτό οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα P Zero ταιριάζουν με την υψηλού τεχνολογικού επιπέδου, πίστα της Γιας Μαρίνα.

• Όπως στο Μπαχρέιν Grand Prix, έτσι και στο Άμπου Ντάμπι οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ελαστικά του 2021 κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Σε αντίθεση όμως με το Μπαχρέιν θα είναι διαθέσιμο μόνο ένα σετ ελαστικών της γόμας C4 ανά μονοθέσιο (στο Μπαχρέιν υπήρχαν δυο σετ C3). Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τουλάχιστον 8 χρονομετρημένους γύρους στο FP2. Αυτό το σετ ελαστικών είναι επιπρόσθετο από τα σετ του Σαββατοκύριακου ( δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας).

• Μετά το Abu Dhabi Grand Prix θα υπάρξει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης την Τρίτη. Αφορά κυρίως οδηγούς που έχουν συμμετέχει σε λιγότερα από δυο Grand Prix εκτός από μερικές εξαιρέσεις. Σ’ αυτό το τεστ θα χρησιμοποιηθούν τα ελαστικά του 2020.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

• Η πίστα της Γιας Μαρίνα περιέχει μια ευρεία ποικιλία διαφορετικών στροφών που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο τεστ για μονοθέσια και ελαστικά. Διαθέτοντας πολλά δεδομένα για την πίστα, σε δοκιμές και αγώνα οι ομάδες έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τον τρόπο για το βέλτιστο σετάρισμα.

• Καθώς ο αγώνας ξεκινάει στις 17:10 τοπική ώρα και βρισκόμαστε στα μέση Δεκέμβρη, η θερμοκρασία της πίστας θα μειωθεί απότομα κατά τη διάρκεια του αγώνα όταν πέσει το σκοτάδι. Αυτό θα επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, αξίζει να σημειωθεί πως το FP1 και το FP3 γίνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

• Πέρυσι οι δυο πρώτοι στο Άμπου Ντάμπι (ο οδηγός της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και της Red Bull,Μαξ Φερστάπεν) ολοκλήρωσαν τον αγώνα με μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ έκανε μια δεύτερη αλλαγή για μαλακή γόμα και τερμάτισε τρίτος. Η πλειοψηφία των οδηγών έκανε μια αλλαγή, όμως έξι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές.

• Φέτος δε θα υπάρξουν αγώνες υποστήριξης στο Άμπου Ντάμπι – μόνο Formula 1 – αυτό θα επηρεάσει την ποσότητα της γόμας που θα στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και κατά συνέπεια το κράτημα της πίστας.

Μάριο Ίσολα επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli: «Οι ομάδες είναι εξοικειωμένες με την πίστα της Γιας Μαρίνα, αυτό θα τους επιτρέψει να πιάσουν αμέσως τη μέγιστη απόδοση στη μάχη που θα κρίνει τις τελικές θέσεις στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο ταχύτερος γύρος στην 10χρονη ιστορία της πίστας επιτεύχθηκε πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα σημειωθεί ταχύτερη επίδοση αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα δοθεί επίσης έμφαση στις δοκιμές: Τόσο με τα ελαστικά του 2021 στο FP2 τα οποία οι ομάδες τα δοκίμασαν και στο Μπαχρέιν πρόσφατα, όσο και με τις δοκιμές εξέλιξης που θα γίνουν την Τρίτη μετά το Άμπου Ντάμπι Grand Prix. Το τεστ ελαστικών του 2021 θα μας παρέχει πολύ χρήσιμα στοιχεία και οι δοκιμές εξέλιξης μετέπειτα θα δώσουν την ευκαιρία σε κάποιους οδηγούς να εξοικειωθούν με το μονοθέσιο, ελπίζοντας σ’ ένα πιο φυσιολογικό 2021».