Η Alfa Romeo αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Η δημιουργία του πρώτου SUV στην ιστορίας της αποτέλεσε ιδιαίτερη πρόκληση, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία είναι συνυφασμένη με ογκώδη οχήματα που δεν ξεχωρίζουν για το σπορ χαρακτήρα τους, πόσο μάλλον δε για την κομψότητα τους.
Όπως και σε επίπεδο μηχανολογίας, η Stelvio θα έπρεπε να ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο και στο σχεδιασμό για να καταφέρει να διατηρήσει την καλαισθησία και το δυναμισμό που παραδοσιακά διακρίνει τις δημιουργίες της Alfa Romeo, παρά τις διαφορετικές αναλογίες που απαιτεί η κατηγορία των SUV.
Με βάση την πλατφόρμα Giorgio οι σχεδιαστές του Centro Stile Alfa Romeo εκμεταλλεύτηκαν κάθε δυνατότητα που τους παρείχε το προηγμένο πλαίσιο για να πετύχουν το στόχο τους. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης Alfa LinkΤΜ, δεν προσφέρει μόνο εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, αλλά έδωσε και την ευκαιρία στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν τους τροχούς ακριβώς στο σημείο που ήθελαν, διατηρώντας παράλληλα την ιδανική απόσταση του τροχού από τον θόλο, ανεξάρτητα από τη διάμετρο της ζάντας που θα επιλεχθεί.
Αντίστοιχα, τόσο εμπρός, όσο και πίσω το ύψος της μεταλλικής επιφάνειας που βρίσκεται πάνω από τους τροχούς διατηρήθηκε στο ελάχιστο δυνατό, θυμίζοντας καθαρόαιμη σπορ κατασκευή. Παράλληλα η ανάρτηση σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ο κινητήρας να τοποθετηθεί σχετικά χαμηλά, επέτρεψε η γραμμή του καπό να διατηρήσει το αθλητικό προφίλ που συναντά κανείς και στη Giulia, χωρίς να θυσιαστεί η πολυπόθητη για ένα SUV απόσταση από το έδαφος. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το αθλητικό της παράστημα, η Stelvio διαθέτει περισσότερα από 20εκ. απόσταση από το έδαφος για να κινείται με άνεση σε σχετικά δύσβατες διαδρομές.
Η τοποθέτηση του κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα, σε συνεργασία με το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4 επέτρεψε στους σχεδιαστές να διατηρήσουν στο ελάχιστο δυνατό τους εμπρός και πίσω προβόλους, στοιχείο που εκτός από την πρακτικότητα ενίσχυσε περαιτέρω το δυναμισμό του προφίλ του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν οι γυάλινες επιφάνειες (DLR) που χωρίς να μειώνουν την ορατότητα ακολουθούν την αισθητική ενός κουπέ, δίνοντας παράλληλα την αίσθηση στον οδηγό ότι κάθετε χαμηλότερα από το πραγματικό ύψος.
Οι παραπάνω αναλογίες, έδωσαν στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να προσφέρουν τη Stelvio και σε εκδόσεις με ακόμα πιο δυναμικό χαρακτήρα, όπως η κορυφαία Quadrifoglio, αλλά και η νέα Veloce Ti, χωρίς να επηρεαστεί στο ελάχιστο η κομψότητα που αποπνέει το μοντέλο.
Το ακρωνύμιο “Ti” (Turismo Internazionale) παραδοσιακά χαρακτήριζε τα πλέον πολυτελή μοντέλα της Alfa Romeo, ενώ η λέξη “Veloce” (γρήγορη), τις πιο δυνατές εκδόσεις. Η Stelvio Veloce Ti, με ακόμα πιο εντυπωσιακούς τροχούς διαμέτρου 21 ιντσών, στοιχεία dark chrome όπως η διπλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και τμήματα από ανθρακονήματα, όπως οι εξωτερικοί καθρέπτες ενισχύει ακόμα περισσότερο την αθλητική περιβολή του μοντέλου.
Στο εμπρός τμήμα το «φιλέτο» σχήματος “V” που επίσης είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα τονίζει το “scudetto”, τη θρυλική τριγωνική μάσκα της Alfa Romeo. Σε συνδυασμό με τις δύο εκατέρωθεν εισαγωγές αέρα ολοκληρώνουν τη επιτυχημένη μετάβαση του “trilobo” –του συνόλου της μάσκας και των εισαγωγών αέρα- για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας σε ένα όχημα SUV.