• Business

    Τ. Κουτσολιούτσος : Φέρνει κέρδη από το εξωτερικό

    • NewsRoom
    Τζώρτζης Κουτσολιούτσος Folli Follie

    Τζώρτζης Κουτσολιούτσος. Folli Follie


    Εξαιρετική φαίνεται να είναι η πορεία του ομίλου της Folli Follie καθώς η εταιρία διεθνοποιήθηκε εδώ και πολλά χρόνια με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από την ελληνική κρίση. Ο επικεφαλής του ομίλου Τζώρτζης Κουτσολιούτσος κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών της εταιρίας. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το εννεάμηνο του 2015 ο όμιλος παρουσίασε:

    – Νέα αύξηση κύκλου εργασιών σε ποσοστό 20,9%. Δεδομένου, ωστόσο, πως ο όμιλος έως και το εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης είχε σημαντικό όφελος από συναλλαγματικές διαφορές, η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων θα πρέπει να είναι μάλλον χαμηλότερη. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε έως το εξάμηνο του 2015, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του είχε παρουσιάσει αύξηση κατά 24,1%, αν και η οργανική ανάπτυξη του –χωρίς τη συναλλαγματική επίδραση- θα ήταν στο επίπεδο του 8%. Σημειώνεται ότι το 65% περίπου των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιούνται στην Ασία και την Ιαπωνία.

    – Τα περιθώρια κέρδους εμφανίζονται σημαντικά πιεσμένα στους βασικούς τομείς δραστηριότητας -πλην πολυκαταστημάτων. Συγκεκριμένα για τον κλάδο κοσμημάτων και ρολογιών στο εννεάμηνο του 2015, το μικτό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 48,2% από 51,4% κατά το περυσινό αντίστοιχο διάστημα, ενώ το περιθώριο EBITDA στο 24,9% από 27,6%. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους επίσης πιέστηκε στο 22,8% από 25,9% πέρυσι. Σύμφωνα με τον όμιλο τα κέρδη επηρεάστηκαν από αυξημένα λειτουργικά έξοδα.

    – Όσον αφορά τον τομέα χονδρικής-λιανικής, το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,6% από 48,6% πέρυσι, το περιθώριο EBITDA στο 7,2% από 11,5%. Τα λειτουργικά κέρδη του τομέα μειώθηκαν κατά 43,5% έναντι του εννεαμήνου του 2014 στα 4,7 εκατ. ευρώ.

    Ο όμιλος τονίζει ότι αυτά επηρεάστηκαν σημαντικά από one off έξοδα στο Q2 της χρήσης. Ο όμιλος επίσης αναφέρει στην επισκόπηση αποτελεσμάτων εννεαμήνου, πως οι πωλήσεις χονδρικής-λιανικής ένδυσης στα Βαλκάνια κατά την περίοδο των 9 μηνών παρουσίασαν αύξηση κατά 29,3%, ενώ στην Ελλάδα την αντίστοιχη περίοδο κατά 9,8%. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τη διοίκηση του ομίλου το περιβάλλον στην Ελλάδα είναι hard discounted, γεγονός που ίσως ερμηνεύει την πίεση που δέχονται τα περιθώρια κέρδους του ομίλου.

    – Στο γ’ τρίμηνο ο όμιλος προσέθεσε 10 νέα σημεία πώλησης (του τομέα κοσμημάτων και ρολογιών). Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση του ομίλου τον περασμένο Αύγουστο, στην Κίνα όπου «τρέχει» κυρίως το πλάνο επέκτασης μέσω franchise, υπήρξε σχετική επιβράδυνση στον ρυθμό σύναψης νέων συμβάσεων.



    ΣΧΟΛΙΑ