Από το 2022 και έπειτα τοποθετεί την επιστροφή της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών στα επίπεδα του 2019 ο επικεφαλής της Αμβυξ, Ισίδωρο Ρεβάχ, ο οποίος δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία που εκφράζεται για ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης από τη νέα χρονιά, ύστερα από τις απώλειες ύψους 40% που αναμένεται να καταγράψουν φέτος οι πωλήσεις του κλάδου λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.

«Το 2021 δεν θα είναι τόσο αισιόδοξο όσο πιστεύουν μερικοί…» ανέφερε ο κ. Ρεβάχ μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών.

Προέβλεψε μάλιστα πως η αύξηση των πωλήσεων τη νέα χρονιά θα κυμανθεί μεταξύ 10% και 15%, ποσοστό που δεν αρκεί για να καλυφθούν οι πωλήσεις που χάθηκε φέτος. Υπολογίζεται πως από τα περίπου 4 εκατομμύρια κιβώτια πέρυσι, η κατανάλωση θα υποχωρήσει στα επίπεδα των 2,8 εκατομμυρίων κιβωτίων. Για τον κ. Ρεβάχ καθίσταται πλέον επιτακτική η δραστική μείωση των φόρων που επιβαρύνουν τα αλκοολούχα ποτά, η οποία όπως είπε είναι δυσβάσταχτη. Υποστήριξε πως μια τέτοια κίνηση θα έχει πολλαπλάσιο όφελος για την οικονομία, αφού εκτός του ότι θα διασφαλισθούν θέσεις εργασίας θα ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα από φόρους και εισφορές.

Ο έμπειρος επιχειρηματίας σημείωσε πως οι εταιρείες του κλάδου παραγωγής και εμπορίας αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων παρ’ όλες τις αντιξοότητες αντέχουν και συνεχίζουν την προσπάθεια ανάπτυξης, βελτιώνοντας την ποιότητα των προϊόντων τους στην Ελλάδα και εξωτερικό.

Σε παρόμοιο μήκος και ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ), Νικόλαος Καλογιάννης, ο οποίος επεσήμανε πως οι Έλληνες παραγωγοί αποσταγμάτων αντέχουν χάρη στην έντονη εξαγωγική δραστηριότητα που επιδεικνύουν ακόμη και κάτω από τις σημερινές αντίξοες συνθήκες. Όπως είπε πάνω από το 70% της εγχώριας παραγωγής αποσταγμάτων εξάγεται σε επώνυμη μορφή στις διεθνείς αγορές, λέγοντας πως μέσα στην πανδημία οι διεθνείς πωλήσεις αυξήθηκαν.

Το πρόβλημα, σημείωσε, είναι στην εσωτερική, όπου κυριαρχεί η παράνομη διακίνηση χύμα τσίπουρου και η υπερβολικά υψηλή φορολογία. «Έξω πάμε καλά, αλλά εδώ έχουμε πρόβλημα», ανέφερε με έμφαση και ζήτησε από την Πολιτεία μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου και στήριξη για την προβολή των επώνυμων προϊόντων στο εξωτερικό αλλά και μέσω του τουρισμού. Ειδική μνεία έκανε στην παράνομη διακίνηση αλκοολούχων ποτών σε χύμα μορφή από τις όμορες χώρες, λέγοντας πως οι λαθρέμποροι έχουν μεγάλο κίνητρο αφού για κάθε παράνομο βυτίο που φέρνουν στην χώρα, κερδίζουν πάνω από 700 χιλ. ευρώ.

Ο κ. Καλογιάννης ζήτησε επίσης αυστηροποίηση των ελέγχων στη διακίνηση χύμα τσίπουρου και ίσους όρους ανταγωνισμού με τους διήμερους παραγωγούς αλλά και σημαντική αποκλιμάκωση των φόρων, οι οποίοι υπονομεύουν την ανάπτυξη των επιχειρήσεων του κλάδου και δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην αγορά. Υπολογίζεται πως η αξία της εγχώριας αγοράς αλκοολούχων ποτών προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Το 62% της κατανάλωσης αλκοόλ γίνεται σε χώρους εστίασης και διασκέδασης και το 38% εντός του σπιτιού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, από τη συνολική κατανάλωση αλκοόλ, ο τουρισμός καταλαμβάνει μόλις το 7,5%.

Διαβάστε επίσης: 

ΙΟΒΕ: Ισχυρό το πλήγμα της πανδημίας στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, με πτώση πωλήσεων κατά 40%

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση