ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s ξεκίνησε την παγκόσμια “Luxury Week” με βελτιωμένες προσφορές για να καλύψει τη φετινή ζήτηση ρεκόρ. (Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μία εβδομάδα φέτος, δεδομένου ότι ορισμένες από τις πωλήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και αρκετές διαρκούν έως τα μέσα Δεκεμβρίου.)
«Φέτος, είδαμε αύξηση 200% στον αριθμό των [online] πωλήσεων», για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, λέει η Caroline Ervin, επικεφαλής του ηλεκτρονικού εμπορίου για το τμήμα κοσμημάτων του Christie’s.
Πέρυσι, ο γνωστός οίκος φιλοξένησε μόνο τέσσερις διαδικτυακές πωλήσεις αντικειμένων πολυτελείας κατά την ίδια περίοδο, Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου, με τα τις εκτιμήσεις για συνολική αξία περίπου 9,5 εκατ. δολάρια. Φέτος θα πραγματοποιηθούν 12, με τις συνολικές εκτιμήσεις για τις πωλήσεις να πλησιάζουν τα 40 εκατ. δολάρια, αύξηση κατά 322% σε σχέση με πέρυσι.
Ο οίκος Sotheby’s, που φιλοξενεί τις δικές του live διαδικτυακές πωλήσεις τον Δεκέμβριο με τίτλο “The Festival of Wonder,” έχει ήδη τετραπλασιάσει τον όγκο των διαδικτυακών πωλήσεων σε ετήσια βάση, αλλά και τις συνολικές της πωλήσεις, που ανέρχονται σήμερα σε 150,5 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τον ίδιο. Από αυτό το ποσό, 79,7 εκατομμύρια δολάρια αφορούν σε πωλήσεις κοσμημάτων στο διαδίκτυο – εννέα φορές μεγαλύτερες από πέρυσι – και 41,95 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ρολογιών, πέντε φορές αυξημένες σε σχέση με το 2019.
Πριν από το 2020, μια διαδικτυακή πώληση για ένα μόνο αντικείμενο στον οίκο Christie’s ξεπερνούσε τα 80.000 δολάρια. Φέτος, 25 αντικείμενα πωλήθηκαν για περισσότερα από 100.000 δολάρια. Μεταξύ τους και ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι 28,86 καρατίων που πουλήθηκε έναντι 2,1 εκατ. δολαρίων.
Στην 1stDibs, η πώληση αντικειμένων ακαθάριστης εμπορικής αξίας άνω των 100.000 δολαρίων αυξήθηκε κατά 60% σε ετήσια βάση, λέει ο Rosenblatt. “Η ζήτηση έχει αυξηθεί για οτιδήποτε πουλάμε”.
Αλλαγές εν μία νυκτί
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αντικειμένων πολυτελείας αυξήθηκαν εδώ και αρκετό καιρό, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται πλέον πιο άνετοι με τις αγορές μεταχειρισμένων αντικειμένων στο διαδίκτυο και οι οίκοι δημοπρασιών και άλλοι μεταπωλητές εξερεύνησαν άλλες στρατηγικές, εκτός από το παραδοσιακό μοντέλο live πωλήσεων.
Μόλις ξεκίνησε το πρώτο lockdown, οι μεταπωλητές αντικειμένων πολυτελείας διαπίστωσαν με μεγάλη έκπληξη ότι οι άνθρωποι ήταν πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα από ποτέ. «Η συμπεριφορά των αγοραστών έχει αλλάξει δραματικά, εν μία νυκτί», υποστηρίζει ο Rosenblatt.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι αυτές οι εταιρείες κατανοούν πλέον με καλύτερο τρόπο ποια αντικείμενα μπορούν να πουλήσουν, χωρίς ο αγοραστής να τα δει από κοντά.
“Επιλέγουμε τι θα βάλουμε στο διαδίκτυο – όχι αντικείμενα τεράστιας υψηλής αξίας που χρειάζονται πολλή έρευνα. Συνήθως προσφέρουμε κομμάτια με υπογραφή, οπότε ο αγοραστής γνωρίζει το εμπορικό σήμα και ίσως να γνωρίζει και το συγκεκριμένο μοντέλο”, εξηγεί η Ervin.
Στον οίκο Christie’s, οι πλούσιοι αγοραστές μπορούν να υποβάλουν προσφορές online για μια τσάντα Birkin από κροκόδειλο της Hermès, τη γνωστή “Himalaya”, φτιαγμένη με λευκό χρυσό και διαμάντια, που εκτιμάται μεταξύ 200.000 και 250.000 δολαρίων, ή ένα ρολόι χρονογράφο Patek Philippe 18 καρατίων που κατασκευάστηκε το 1950, και η αξία του εκτιμάται σε 400.000 έως 600.000 δολάρια.
Στον Sotheby’s, κάποιος που μπορεί να διαθέσει για τις αγορές των εορτών περίπου 250.000 δολάρια μπορεί να υποβάλει προσφορά στην πώληση κοσμημάτων στο διαδίκτυο, για ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι 5 καρατίων με επένδυση από διαμάντια 8 καρατίων, σε σχήμα καρδιάς, με εκτιμώμενη τιμή από 150.000 έως 200.000 δολάρια.
Εναλλακτικά, εάν κάποιος έχει χάσει την “Himalaya” Birkin στον Christie’s, μπορεί να αναζητήσει την ελαφρώς μικρότερη έκδοση της τσάντας – του 2010 – η οποία προσφέρεται στο Sotheby’s στην τιμή των 260.000 έως 300. 000 δολαρίων.
Φως, περισσότερο φως για τα γλυπτά του Ζαππείου από την Ελευθερία Ντεκώ
Η σύγχρονη τέχνη παίζει σκάκι. Και κερδίζει!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση