Σε μια μακροσκελή συνέντευξη, η γ.γ. του ΥΠΕΝ μάς αναλύει τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Είναι γεγονός πως η Αλεξάνδρα Σδούκου έχει πάρει επ’ ώμου την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Τα πρώτα βήματα ήταν σωστά και θετικά, απομένουν όμως να γίνουν πολλά ακόμη ώστε ν’ αρχίσει δειλά δειλά να αποκτά υπόσταση και θετικό αποτύπωμα η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Πράγμα που είναι μονόδρομος καθώς όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη στρέψει το ενδιαφέρον και την παραγωγή τους στα επαναφορτιζόμενα οχήματα. Ενδεικτική του τι έρχεται το επόμενο διάστημα είναι και η παρουσία της Blink στη χώρα μας, ενός παγκόσμιου κολοσσού στον τομέα της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κ. Σδούκου στη συνέντευξή της είναι αποκαλυπτική και βγάζει ειδήσεις…
Πώς είναι η ανταπόκριση του κόσμου στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά»; Είστε ευχαριστημένη; Αγοράζονται ηλεκτρικά οχήματα;
Το πρόγραμμα ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ είναι το πρώτο πρόγραμμα ενίσχυσης όχι μόνον ηλεκτρικών οχημάτων αλλά εν γένει οχημάτων στην χώρα μας. Έχοντας ολοκληρώσει ένα κύκλο τριών ακριβώς μηνών μπορούμε να πούμε ότι έχει ξεπεράσει την αρχική μας προσδοκία και μάλιστα σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες λόγω της πανδημίας.
Ήδη έχουν υποβληθεί 9.000 αιτήσεις μέσω των οποίων απορροφάται το 17,5% των διαθεσίμων πόρων και έχουμε ακόμα μπροστά μας 14 μήνες μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος. Το πρώτο σημαντικό δεδομένο που προκύπτει από την ανάλυση των αιτήσεων είναι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων ο οποίος έχει ήδη ξεπεράσει κατά 20% το σύνολο των ταξινομήσεων των τελευταίων 4 ετών.
Ήδη έχουν υποβληθεί 630 αιτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν τα τελευταία 4 χρόνια είχαμε 522 ταξινομήσεις συνολικά! Παρατηρούμε λοιπόν ότι το ποσοστό αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην χώρα μας ακολουθεί αυτό της υπόλοιπης Ευρώπης και μέσα σε λίγους μήνες η χώρα μας από ουραγός να βρίσκεται στις ψηλές θέσεις σε ότι αφορά αυτό τον ρυθμό αύξησης. Μέσα από το πρόγραμμα , και είναι και αυτό αξιοσημείωτο, έχουμε πετύχει και μάλιστα σε υψηλό βαθμό την διείσδυση του ηλεκτρικού ποδηλάτου στο μίγμα των μεταφορών ευνοώντας με τον τρόπο αυτό την μικροκινητικότητα. Το ποδήλατο πρέπει να καθιερωθεί ως κύριο μέσο μεταφοράς και αυτό προκύπτει και από τον εντυπωσιακό αριθμό των 6500 αιτήσεων. Παρόμοιες αναλογικά επιδόσεις έχουμε δει και σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα καθώς και αυτά σημειώνουν εντυπωσιακή ζήτηση έχοντα ήδη φτάσει τις 1.600 αιτήσεις.
Τέλος, σημαντικό στοιχείο που εξυπηρετεί τον κύριο στόχο του προγράμματος είναι ο αριθμός των αποσύρσεων. Έχουμε ξεπεράσει τις 1000 αποσύρσεις και αυτό που προκύπτει είναι ότι ένας στους δυο που δικαιούνται απόσυρσης την επιλέγει. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι τα παλαιά ρυπογόνα οχήματα κάνουν χώρο, στις πράσινες μετακινήσεις και αντικαθίστανται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή δίκυκλα και τρίκυκλα.
Ως γενικό συμπέρασμα λοιπόν, ναι είμαστε πολύ ικανοποιημένοι και νιώθουμε δικαιωμένοι για την πολιτική επιλογή μας να δώσουμε κίνητρα μέσω του ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ, να κάνουμε πιο προσιτό το ηλεκτρικό όχημα στον Έλληνα, να διαμορφώσουμε μια νέα κουλτούρα στις μετακινήσεις εισάγοντας μια πράσινη πρόταση για τις αστικές μεταφορές.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας;
Μετά τη θέση σε ισχύ από το καλοκαίρι, του Νόμου για την ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης προχωράμε στα επόμενα βήματα και ταυτόχρονα στον σχεδιασμό των επόμενων πρωτοβουλιών μας. Αυτές θα αναπτυχθούν σε τρεις άξονες :
Ο πρώτος είναι ο θεσμικός, καθώς άμεσα ολοκληρώνουμε τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν:
– την έκδοση του ειδικού σήματος το οποίο θα επιτρέπει από τις αρχές του επόμενου έτους και για δυο χρόνια στον κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να σταθμεύει δωρεάν σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
– την εφαρμογή των γενναίων φορολογικών κινήτρων που παρέχονται μέσω του Νόμου 4710 μέσω των οποίων μειώνεται σημαντικά το κόστος κτήσης και χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων,
– την εξειδίκευση των κινήτρων που αφορούν την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στις περιοχές της απολιγνιτοποίησης σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της παραγωγικής βάσης της ηλεκτροκίνησης αλλά και της δημιουργίας θέσεων εργασίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας.
Ο δεύτερος άξονας, ιδιαίτερα σημαντικός για την ηλεκτροκίνηση, αφορά την εγκατάσταση ενός ικανού δικτύου σημείων φόρτισης στο σύνολο της Επικράτειας. Στο πλαίσιο αυτό:
– Έχει ήδη ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης των Δήμων, μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων από το σύνολο των Δήμων της χώρας. Στόχος είναι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 οι μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι να έχουν ολοκληρώσει τα ΣΦΗΟ περνώντας αμέσως μετά στην φάση της υλοποίησης τους.
– Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την δημιουργία του Μητρώου Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, ένα εύχρηστο ηλεκτρονικό εργαλείο στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης και ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα να βρει άμεσα το πλέον κοντινό αλλά και πιο οικονομικό σημείο για να φορτίσει το αυτοκίνητο του.
– Μεσοπρόθεσμα σχεδιάζουμε μια δράση επιδότησης, ανάλογης με το Κινούμαι Ηλεκτρικά, για την εγκατάσταση των δημόσια προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης με στόχο την μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη στην Επικράτεια. Διεκδικούμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης με στόχο την ταχεία ανάπτυξη του Δικτύου Φορτιστών.
Τέλος, ο τρίτος άξονας αφορά την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και γενικότερα της καθαρής ενέργειας στα νησιά μας, με έμφαση σε μικρά απομονωμένα συστήματα. Ξεκινάμε ήδη το εμβληματικό πρόγραμμα “Smart and Sustainable Island” με το Project της Αστυπάλαιας , σε συνεργασία με τη VW, και δημιουργούμε τις συνθήκες για μια ολιστική προσέγγιση και για τα υπόλοιπα νησιά μας με ανάλογα χαρακτηριστικά. Τα νησιά αποτελούν ένα ιδανικό περιβάλλον εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης και αξίζει να προστεθεί στο brand αυτών η καθαρή μετακίνηση.
Πώς είναι η ανταπόκριση των Δήμων στην απαίτηση να σχεδιάσουν ΣΦΗΟ; Έκαναν αιτήσεις, καλύφθηκε το ποσό των 5.4 εκ. ευρώ που τους προσφέρατε για το σχεδιασμό;
Το πρώτο που θα ήθελα να πω είναι ότι αναπτύχθηκε μια σημαντική και συντονισμένη προσπάθεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας ,από το Πράσινο Ταμείο αλλά και από την ΚΕΔΕ και έτσι σε πολύ σύντομο χρόνο δημοσιεύτηκε η πρώτη πρόσκληση για την χρηματοδότηση των ΣΦΗΟ. Και αναφέρομαι σε πρώτη πρόσκληση καθώς θα ακολουθήσει μια επιπλέον στην αρχή του νέου έτους μέσω της οποίας θα αυξηθεί η δημόσια δαπάνη και μια ακόμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 που θα αφορά τους μικρούς Δήμους.
Στόχος της χρηματοδότησης είναι να υποστηριχθεί η εκπόνηση των ΣΦΗΟ και μέσω αυτής η χωροθέτηση των απαραίτητων υποδομών φόρτισης στα διοικητικά όρια των Δήμων. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα επιτρέψει στους Δήμους την εγκατάσταση των σημείων φόρτισης με τελικό αποτέλεσμα την εύκολη πρόσβαση του χρήστη ενός ηλεκτρικού οχήματος σε δημόσια προσβάσιμες υποδομές επιλύοντας έτσι ένα σημαντικό πρόβλημα και διευκολύνοντας την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Όσο για το ενδιαφέρον των Δήμων μπορώ να σας πω ότι καταγράφεται πολύ έντονο, καθώς έχουν ήδη κατατεθεί δεκάδες αιτήσεις, καθώς η διαδικασία της πρώτης πρόσκλησης ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή 4/12/2020. Αυτό είναι πολύ θετικό, καθώς δείχνει τη διάθεσή τους να αποτελέσουν κρίκο αυτής της αλυσίδας που οδηγεί στην ανάπτυξη αυτής της πολιτικής.
Πόσοι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα και σε ποια σημεία;
Το γεγονός ότι πολύ πρόσφατα η Ευρώπη έχει αναθεωρήσει τον αρχικό στόχο των 1,8 εκατομμυρίων δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε 3 εκατομμύρια έως το 2030, δείχνει μια σαφή τάση για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης.
Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει ταχύτατα την ιδιωτική πρωτοβουλία στην ανάπτυξη της δραστηριότητας για την εγκατάσταση και αξιοποίηση των δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης που θα προκύψουν από τα ΣΦΗΟ οφείλουν να τηρούν την αναλογία του ενός φορτιστή ανά 1.000 κατοίκους που προβλέπεται στον Ν.4710.
Παράλληλα, σας θυμίζω ότι στην Πράσινη Συμφωνία που υπογράφτηκε στις 5 Ιουνίου 2020, κατά την διάρκεια της παρουσίασης του θεσμικού πλαισίου της ηλεκτροκίνησης από τον Πρωθυπουργό, υπάρχει η δέσμευση των αντιπροσωπειών εισαγωγής αυτοκινήτων για την εγκατάσταση 1.000 σημείων φόρτισης αλλά και η ανάλογη των παραχωρησιούχων των εθνικών οδικών δικτύων για την εγκατάσταση υποδομών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Ταυτόχρονα καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για εμπορικά σημεία , όπως είναι τα σουπερμάρκετ, τα πολυκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα κλπ, καθώς και τα αεροδρόμια και τα λιμάνια μας.
Ποιος θα πληρώσει το κόστος της εγκατάστασης;
Η ηλεκτροκίνηση έχει μια σημαντική αναπτυξιακή διάσταση, είναι από μόνη της ένας επιχειρηματικός κλάδος, μια νέα οικονομία που λειτουργεί με όρους και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
Η εγκατάσταση και η λειτουργία ενός σημείου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια ανταποδοτική δραστηριότητα, απαιτεί δηλαδή επένδυση κεφαλαίου η οποία δημιουργεί την συνθήκη της ανταπόδοσης μέσω της εκμετάλλευσης του σημείου.
Σε διάφορες χώρες της Ευρώπης η αγορά της φόρτισης αναπτύχθηκε παράλληλα και ανάλογα με την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και είδαμε, σε κάποιες περιπτώσεις, που η ανάπτυξη αυτής της εμπορικής δραστηριότητας ήταν ακόμη στα σπάργανα, να υποστηρίζεται και με δράσεις επιδότησης ως κίνητρο για επενδύσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε κι εμείς τη δυνατότητα ενός εξειδικευμένου προγράμματος για την ενίσχυση της εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, με έμφαση ωστόσο στην κατανάλωση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, με στόχο την επιτάχυνση των επενδύσεων που αφορούν την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων και την μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη στην Επικράτεια, ωστόσο είναι πρώιμη η συζήτηση γι’ αυτό.
Θα υπάρχει ειδική πλατφόρμα όπου θα μπορείς να βρεις διαδικτυακά τον κοντινότερο φορτιστή;
Η συνδεσιμότητα και η επικοινωνία με τους φορτιστές είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη ενός ηλεκτρικού οχήματος. Για να σας δώσω μία μικρή εικόνα από το άμεσο μέλλον, σκεφτείτε ένα δίκτυο «έξυπνων» φορτιστών που παρέχει πληροφορίες ανά πάσα στιγμή στους χρήστες του βελτιώνοντας την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας. Αυτή η εικόνα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας της ηλεκτροκίνησης .
Σας υπενθυμίζω ότι, κατά τις προβλέψεις του νόμου της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει η υποχρέωση Δημιουργίας Μητρώου Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, ενός εύχρηστου ηλεκτρονικού εργαλείου στο οποίο θα καταγράφονται όλοι όσοι αναπτύσσουν δημόσια προσβάσιμες υποδομές φόρτισης και ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα να βρει άμεσα το πλέον κοντινό αλλά και πιο οικονομικό σημείο για να φορτίσει το αυτοκίνητο του.
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες διαχείρισης σημείων επαναφόρτισης είναι εξάλλου μία από τις ευκαιρίες που γεννά η αγορά ηλεκτροκίνησης, για την ανάληψη σχετικής επιχειρηματικής δράσης.
Θα υπάρχει σύστημα ώστε να κλείνεις ραντεβού για φόρτιση;
Αυτό είναι κάτι που θα μας το απαντήσει η αγορά των υπηρεσιών φόρτισης. Τι εννοώ με αυτό; Όσο ωριμάζει η αγορά, και κυκλοφορούν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους, θα αλλάζουν και οι ανάγκες των χρηστών τους, για πρόσβαση στη φόρτιση και σε δημοσίως προσβάσιμα δίκτυα φορτιστών.
Οι φορείς της αγοράς, όπως είναι οι ΦΕΥΦΗΟ αλλά και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Ηλεκτροκίνησης (ΠΥΗ), θα κληθούν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές των χρηστών, προσφέροντας αντίστοιχες υπηρεσίες και δυνατότητες στους πελάτες τους.
Έτσι, πολύ πιθανόν να δούμε στο μέλλον τέτοια συστήματα που θα επιτρέπουν στους χρήστες να κλείνουν εκ των προτέρων μια θέση για φόρτιση.
Αν θέλετε την προσωπική μου γνώμη, έχοντας και την εμπειρία χρήσης ηλεκτρικού οχήματος, ένα τέτοιο σύστημα θα ήταν πολύ χρήσιμο, ειδικά όταν θα κυκλοφορούν πλέον πολλά ηλεκτρικά οχήματα, και θα υπάρχει ο κίνδυνος να μη βρίσκουμε διαθέσιμο σημείο για φόρτιση όταν φτάνουμε σε ένα δημοσίως προσβάσιμο φορτιστή.
Πως θα αποτραπεί η στάθμευση συμβατικών αυτοκινήτων στις θέσεις στάθμευσης Η/Ο;
Δεν διαφέρει η προσέγγιση από αυτήν που ισχύει για τους χώρους στάθμευσης για τα άτομα με αναπηρία. Ο νόμος 4710 θεσπίζει πολύ συγκεκριμένους κανόνες για τις θέσεις στάθμευσης Η/Ο. Συγκεκριμένα, στις θέσεις αυτές χρησιμοποιείται η απαραίτητη σήμανση, με τις κατάλληλες πινακίδες να περιλαμβάνονται πλέον στον ΚΟΚ.
Οι πινακίδες αυτές ενημερώνουν πως η θέσεις είναι για αποκλειστική χρήση Η/Ο. Ως αποτέλεσμα αυτού, τυχόν χρήση των θέσεων αυτών για στάθμευση συμβατικών οχημάτων, θα τιμωρείται με τα αντίστοιχα πρόστιμα που ισχύουν για την παράνομη στάθμευση.
Πώς και κυρίως πόσο θα χρεώνεται η kwh;
Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας είναι απελευθερωμένη. Αυτό σημαίνει πως ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον προμηθευτή ενέργειας που επιθυμεί για την κάλυψη των αναγκών του σε ηλεκτρικό ρεύμα, στο σπίτι, την επιχείρησή του ή στο ηλεκτρικό αυτοκίνητό του.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι χρέωσης της φόρτισης, οι οποίοι χρησιμοποιούνται με διαφορετική συχνότητα σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Έτσι λοιπόν, η φόρτιση μπορεί να χρεώνεται είτε με βάση μια σταθερή (φλατ) χρέωση, είτε με βάση το χρόνο κατά τον οποίο φορτίζει (και σταθμεύει) ένα Η/Ο, είτε με βάση την καταναλισκόμενη ενέργεια, είτε με βάση κάποιον συνδυασμό αυτών.
Το ύψος της χρέωσης είναι κάτι που καθορίζεται από την ίδια την αγορά, στα πλαίσια του ανταγωνισμού μεταξύ των παιχτών που δραστηριοποιούνται σε αυτή, και αναλόγως με την παρεχόμενη υπηρεσία. Για παράδειγμα, θα είναι διαφορετική η χρέωση αν η φόρτιση γίνεται σε φορτιστές κανονικής ισχύος (ΑC) από το αν γίνεται σε φορτιστές υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστές DC).
Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, ως εποπτεύων φορέας της αγοράς ηλεκτροκίνησης, μαζί με όλους τους συναρμόδιους φορείς, παρακολουθούν τις εξελίξεις στη νέα αυτή αγορά, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία αυτής προς όφελος πάντα των πολιτών.
Υπάρχει περίπτωση το επόμενο χρονικό διάστημα κάποιοι δήμοι να προσφέρουν δωρεάν δημοτικό ρεύμα για την φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Αυτό είναι ερώτημα που δεν θα έπρεπε να απευθύνεται σε εμένα, αλλά στην ΚΕΔΕ. Κοιτάξτε, τόσο η ΚΕΔΕ όσο και οι Δήμοι έχουν συνεισφέρει έως τώρα πολύ σημαντικά στο πλάνο της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης έχοντας από την πρώτη στιγμή αγκαλιάσει το εγχείρημα. Σεβόμαστε όμως το αυτοδιοίκητο των Δήμων και δεν έχουμε πρόθεση να παρέμβουμε στο έργο τους.
Πόσο σύντομα μπορεί ν’ απαγορευτεί στο κέντρο της Αθήνας η κυκλοφορία οχημάτων που εκπέμπουν πάνω από 50grCO2/km;
Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» στα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση που προκαλείται κυρίως από οχήματα παλαιότερων τεχνολογιών.
Πριν χρησιμοποιήσουμε τον όρο απαγόρευση πρέπει να προσεγγίσουμε την λογική της, να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνει αυτό και τι όφελος θα προκύψει για τον πολίτη. Τα κέντρα των μεγάλων αστικών κέντρων υποφέρουν από την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία με την σειρά της αθροίζει υψηλές εκπομπές ρύπων επιβαρύνοντας σημαντικά το περιβάλλον αλλά και την δημόσια υγεία. Οι εκπομπές των ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές ευθύνονται περίπου για 400.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Όμως, η μετάβαση σε ένα τέτοιο μοντέλο απαιτεί χρόνο τόσο για την ωρίμανση ενός αποτελεσματικού πλάνου όσο και για την δημιουργία υποδομών.
Δεν έχει νόημα να απαγορευτούν πχ τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και να συνεχίσουν να κινούνται τα ιδιαίτερα ρυπογόνα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν έχει νόημα να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο χωρίς ποδηλατόδρομους κ.ο.κ.
Σταδιακά λοιπόν, και επιλύοντας ένα ένα τα ζητήματα αυτά, εκτιμώ ότι σε έναν ορίζοντα πενταετίας θα μπορέσουμε να αποσυμφορήσουμε το κέντρο της Αθήνας από ρυπογόνα οχήματα βελτιώνοντας τόσο τις συνθήκες της αστικής κινητικότητας όσο και τον αέρα που αναπνέουμε μειώνοντας τους ρύπους.
Εσείς προσωπικά θα αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Αν ναι ποιο;
Το έχω δοκιμάσει και μπορώ να πω πως με έχει γοητεύσει! Ναι, βεβαίως είναι στις άμεσες προθέσεις μου αλλά ο φόρτος εργασίας είναι τέτοιος που δεν μου έχει επιτρέψει να κάνω έρευνα αγοράς. Διαπιστώνω ωστόσο με χαρά πως όταν ξεκίνησε το Κινούμαι Ηλεκτρικά είχαμε καταγεγραμμένα περίπου 45 διαθέσιμα μοντέλα και τώρα είναι περίπου 80. Αυτό σημαίνει ότι η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία έχει βάλει την χώρα μας στον χάρτη και αν θέλετε είναι μια πρώτη επιτυχία του σχεδιασμού μας.
Προς το παρόν, και μέχρι να καταφέρω να πάρω το αυτοκίνητο μου, έχω αγοράσει ηλεκτρικό ποδήλατο και απολαμβάνω βραδινές διαδρομές με αυτό, συνδυάζοντας την αποφόρτιση και την άσκηση και το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους!
Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε το Hyundai Kona Electric (video)!
Παπαστεργίου: «Ζω από, με και για την τεχνολογία»
Δοκιμή Mazda MX30: Παιδί της πόλης!
Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα