ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ποσό του 1 τρισ. δολαρίων θα χρειαστεί να επενδύσει η ναυτιλιακή βιομηχανία τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να περάσει στην εποχή των μηδενικών ρύπων.
Το τελευταίο report του μεγαλύτερου ναυτιλομεσιτικού οίκου στο κόσμο, των Clarksons δείχνει ότι η ναυτιλία έχει ήδη περάσει στη πράξη, για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αφού το 27% των πλοίων που βρίσκονται υπό κατασκευή προβλέπουν τη χρήση εναλλακτικών του πετρελαίου καυσίμων, δοκιμάζοντας όμως πολλές διαφορετικές λύσεις.
Εκτός από το LNG, το οποίο σήμερα όμως δεν ικανοποιεί τους μακροπρόθεσμους στόχους, γίνεται χρήση LPG, αιθανόλης, υδρογόνου, βιοκαυσίμων, ενώ αναπτύσσεται και η τεχνολογία των μπαταριών για ναυτιλιακή χρήση.
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, που δεν υπάρχουν σταθερές, και σαφείς οδηγίες για τα νέα πλοία, και με το ύψος των κεφαλαίων που χρειάζονται για να προσαρμοστεί η ναυτιλία στα νέα δεδομένα, η επιλογή του επόμενου πλοίου αποτελεί γρίφο για δυνατούς λύτες.
«Υπάρχει ελάχιστη υποστήριξη από ναυλωτές, εταιρείες πετρελαίου ή ακόμη και εταιρείες τακτικών γραμμών σχετικά με το τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες ή τι πραγματικά θέλουν όσον αφορά τη ρύπανση και πώς να μειωθούν οι εκπομπές. Ούτε τα ναυπηγεία, ούτε οι νηογνώμονες έχουν πραγματικές απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με τα νέα πλοία. Δεν γνωρίζουμε ποια είναι τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνουμε. Υπάρχει πολλή συζήτηση, αλλά λίγη πρόοδος όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και τελικά οι πλοιοκτήτες καλούνται να λάβουν αποφάσεις και να πληρώσουν το τίμημα χωρίς να λάβουν αποζημίωση από κανέναν στον κλάδο», δηλώνει ο πρόεδρος του ομίλου Capital Βαγγέλης Μαρινάκης.
Ο ιδρυτής του Ομίλου Dynacom, Γιώργος Προκοπίου, σημειώνει: «Αν θέλει κάποιος εφοπλιστής να παραγγείλει ένα πλοίο, δεν είναι σίγουρος τι ακριβώς πρέπει να πει στο ναυπηγείο για τον τύπο ή το μέγεθός του, καθώς δεν υπάρχουν διαφανείς κανονισμοί. «Ο IMO πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι οι πλοιοκτήτες ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και να διαλέξει τον σωστό εχθρό, που είναι η ρύπανση»
Η Αγγελική Φράγκου επικεφαλής του ομίλου Navios από τη πλευρά της υπογραμμίζει: «Αντιμετωπίζουμε μια τεχνολογική επανάσταση όσον αφορά τα πλοία. Αυτή αφορά τα πάντα, από την πρόωση έως την παραγωγή ενέργειας. Μέχρι να επιλυθούν οι αβεβαιότητες, είναι απίθανο να προστεθεί ένας σημαντικός αριθμός νέων πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών».
Αλλά και ο Νίκος Τσάκος της Tsakos Energy Navigatin τάσσεται κατά των παραγγελιών νέων πλοίων αυτή τη περίοδο, αφού λόγω των συνεχών εξελίξεων σε τεχνολογικό επίπεδο κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η σωστή επιλογή.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Clarksons το 3.5% του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί σήμερα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ στο 27% του βιβλίου παραγγελιών με όρους χωρητικότητας έχει κάνει πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικών καυσίμων, πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Στα δεξαμενόπλοια υπάρχουν σήμερα 34, που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σαν καύσιμο, και 72 στο βιβλίο παραγγελιών. Σημειώνεται πάντως ότι το LNG θεωρείται το ενδιάμεσο καύσιμο, μέχρι να φτάσουμε σε τεχνολογίες μηδενικών ρύπων. Οι εταιρείες επιλέγουν όμως και το LPG με 37 υπό παραγγελία, όπως και βιοκαύσιμα (23 είναι εν ενεργεία σήμερα), όπως και αιθανόλη αλλά και μεθανόλη.
Τέλος 141 πλοία χρησιμοποιούν σήμερα υβριδικά συστήματα μπαταριών και 109 έρχονται από τα ναυπηγεία.
– Γιάννης Αγγελικούσης: Νέα κίνηση της Maran Gas στην αγορά LNG
– M/Maritime: Ισχυροποιεί τον στόλο της με δύο μοντέρνα bulkers
– Αριστείδης Πίττας: Οι τρεις συμφωνίες ναύλωσης που θα εκτινάξουν τα έσοδα της Euroseas
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος