Αφιέρωμα Charge N Go
Ο πρόεδρος ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου μας μιλά για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
Πιθανόν να γνωρίζετε πως τα Τρίκαλα καινοτομούν σε πολλά θέματα τεχνολογίας. Αυτό κατά την προσωπική μου άποψη συμβαίνει και γιατί Δήμαρχος της πόλης είναι ένας άνθρωπος που κατανοεί την τεχνολογία και την υπηρετεί. Αυτό έως ένα βαθμό οφείλεται στις σπουδές του, ο Δημήτρης Παπαστεργίου είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Σήμερα πέρα από Δήμαρχος Τρικκαίων είναι και πρόεδρος της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος). Οι Δήμοι το επόμενο χρονικό διάστημα θα παίξουν κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας με το σχεδιασμό Σημείων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων στον τόπο τους. Τα ΣΦΗΟ είναι κομβικής σημασίας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Στη συζήτησή μας με τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου είχαμε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε αρκετά πράγματα…
Ως ηλεκτρολόγος μηχανικός είστε δεκτικός στην τεχνολογική πρόοδο. Δεν ισχύει το ίδιο όμως, για πολλούς Δημάρχους. Αυτό θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης;
Η αλήθεια είναι ότι ζω από, με και για την τεχνολογία. Όπως δεν θεωρώ πως στους Δήμους θα υπάρχει υστέρηση και στους μη μηχανικούς συναδέλφους Δημάρχους Ίσα ίσα. Ήδη υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την χρηματοδότηση των σχεδίων για την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις, των ΣΦΗΟ, αφού καλό θα είναι να ξεκινήσουμε από την αρχή με κοινό και σωστά σχεδιασμένο βηματισμό.
Πόσοι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα στο Δήμο Τρικκαίων;
Έχουμε ήδη εδώ και περίπου δυο χρόνια, δύο φορτιστές στα δύο πάρκινγκ μας. Παράλληλα θα τοποθετήσουμε άλλους δύο ταχυφορτιστές μέσα στο επόμενο δίμηνο, όμως θεωρώ πως η συνέχεια θα πρέπει να γίνει συντονισμένα και συντεταγμένα. Να τρέξουν οι σχετικές μελέτες έτσι ώστε να υπάρξουν κοινοί κανόνες και πρωτόκολλα στην ανάπτυξή τους.
Ποιος θα πληρώσει το κόστος της εγκατάστασης;
Προσωπική μου άποψη είναι πως αφού ολοκληρωθούν στα ΣΦΗΟ θα πρέπει να δημοπρατήσουμε το δικαίωμα τοποθέτησης στο Δήμο και να κληθεί η αγορά να επενδύσει, δίνοντας ένα ποσοστό της καταναλισκόμενης ενέργειας στο Δήμο.
Υπάρχει πιθανότητα να γίνει συνεργασία Δήμων με ιδιωτικές εταιρείες όπως π.χ. αυτή του Δήμου Τριφυλίας με την Blink;
Αυτό ακριβώς. Συνεργασία με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.
Θα υπάρχει ειδική πλατφόρμα όπου θα μπορείς να βρεις διαδικτυακά τον κοντινότερο φορτιστή; Θα υπάρχει σύστημα ώστε να κλείνεις ραντεβού για φόρτιση;
Για να εξασφαλιστούν αυτά σε Πανελλαδικό επίπεδο έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο χρήστης ηλεκτρικού οχήματος να έχει πολλές διαφορετικές εφαρμογές, θα πρέπει να οριστούν από τώρα οι κανόνες του παιχνιδιού. Το Υπ. Περιβάλλοντος τον τομέα αυτό, έχει κάνει ήδη σημαντική δουλειά.
Πως θα αποτραπεί η στάθμευση συμβατικών αυτοκινήτων στα ΣΦΗΟ;
Συζητάμε την ώρα αυτή με το Υπ. Περιβάλλοντος λύσεις για την αναγνώριση των ηλεκτρικών οχημάτων στις θέσεις όπου θα τοποθετηθούν οι φορτιστές. Η λύση πρέπει να είναι ηλεκτρονική (όχι χαρτιά και αυτοκόλλητα) και να προκύπτει αυτόματα μέσω του συστήματος καταχώρησης των οχημάτων.
Πως και κυρίως πόσο θα χρεώνεται η kwh;
Αυτό θα το καθορίσει η αγορά και ο ανταγωνισμός. Αυτό που πρέπει όμως να δούμε παράλληλα είναι η προέλευση του ρεύματος. Είναι σημαντικό να καταναλώνουμε ηλεκτρικά και πράσινα και όχι να παράγουμε το ρεύμα με τον συμβατικό τρόπο, μολύνοντας άλλες περιοχές. Συνεπώς και η πράσινη προέλευση του ρεύματος θα πρέπει να παίξει σημαντικό ρόλο στις επιλογές μας.
Υπάρχει περίπτωση το επόμενο χρονικό διάστημα κάποιοι δήμοι να προσφέρουν δωρεάν δημοτικό ρεύμα για την φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Δημοτικό ρεύμα δεν διαθέτουμε, θα μπορούσε να προκύψει όμως ως ενεργειακό πλεόνασμα από ενεργειακές κοινότητες στις οποίες συμμετέχουν οι Δήμοι. Οι Δήμοι μπορούν (και ήδη δεσμεύτηκαν να το κάνουν) να προφέρουν δωρεάν χώρους στάθμευσης στα Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, όπου αυτά λειτουργούν.
Υπάρχει μέριμνα για την ανακύκλωση μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων με συμμετοχή των Δήμων;
Η ανακύκλωση μπαταριών είναι ευθύνη των αδειοδοτημένων συστημάτων που λειτουργούν στη χώρα. Υποχρέωση και χαρά μας θα είναι να βοηθήσουμε, όπου και όπως μπορούμε.
Σχεδιάζεται να χρησιμοποιήσετε τις παλιές μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάπου αλλού, π.χ. στην αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ, ώστε να τροφοδοτούνται τα Δημοτικά κτίρια;
Δεν είναι κακή ιδέα, αν και έχω την αίσθηση πως μέχρι να παλιώσουν οι μπαταρίες των αυτοκινήτων που θα βγουν στην αγορά αυτά τα χρόνια, θα έχουν βγει άλλες μορφές συσσωρευτών, πολύ πιο αποδοτικών και οικολογικών. Η ραγδαία αναπτυσσόμενη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης πρέπει να βρει βιώσιμες λύσεις και για τις ανακύκλωση των μπαταριών αυτών.
Πόσο σύντομα θα μπορούσε ν’ απαγορευτεί στο κέντρο της πόλης σας η κυκλοφορία οχημάτων που εκπέμπουν πάνω από 50gr CO2/km;
Φοβάμαι όχι πολύ άμεσα αφού η έλλειψη καθορισμού χρήσεων γης στις ελληνικές πόλεις, έχει φέρει μεικτές χρήσεις στα κέντρα των πόλεών μας (ιατρεία, τράπεζες κλπ), τέτοιες που πρέπει να εξυπηρετούνται από όλα τα οχήματα. Πάντως θα μπορούσαν κάποια γενναία τέτοια βήματα να γίνουν σε περιοχές με ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά, προστατευμένες περιοχές, περιοχές και ιδιαίτερο πολιτιστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Θα είναι μία καλή αρχή.
Εσείς προσωπικά θα αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Αν ναι ποιο;
Εννοείται! Μάλιστα ήδη σήμερα η ΚΕΔΕ έχει προμηθευτεί με leasing ένα ηλεκτρικό VW Golf και δύο υβριδικά ΤΟΥΟΤΑ CHR, ένα εκ των οποίο χρησιμοποιώ και εγώ. Ειδικά η επιτάχυνση του πρώτου, είναι εντυπωσιακή. Τελευταία οδήγησα ένα Volvo XC-40 Plugin Hybrid και μου φάνηκε εξαιρετικό. Πρέπει να ψάξω παρόλα αυτά λίγο ακόμη την αγορά!
Διαβάστε ακόμα:
Αλεξάνδρα Σδούκου: Η επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης!
Οδηγούμε το Hyundai Kona Electric (video)!
Δοκιμή Mazda MX30: Παιδί της πόλης!
Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος