ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η A.P. Moller-Maersk A/S ανακοίνωσε ότι τα οικονομικά της είναι αρκετά ισχυρά για να ξεκινήσει πρόγραμμα απόκτησης ιδίων μετοχών ύψους 1,6 δισ. δολαρίων, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο αντιμετωπίζει την κρίση Covid καλύτερα από το αναμενόμενο.
Η Maersk, με έδρα την Κοπεγχάγη, η οποία αργά την Τρίτη αύξησε το guidance για τα αποτελέσματά της για δεύτερη φορά από τον Οκτώβριο, ανακοίνωσε αύξηση 39% στα Ebitda, στα 2,3 δισ. δολάρια, για το τρίτο τρίμηνο. Τα κέρδη βάσει του συγκεκριμένου δείκτη, πριν από έξοδα αναδιάρθρωσης και ενοποίησης, θα φθάσουν τα 8-8,5 δισ. δολάρια φέτος, ανέφερε η εταιρεία, από 7,5-8 δισ. δολάρια που προέβλεπε προηγουμένως.
Όπως ανέφερε σήμερα η εταιρεία, το τρίτο τρίμηνο η παγκόσμια οικονομία «επηρεαζόταν ακόμη σοβαρά» από την πανδημία, «ωστόσο, η μείωση των όγκων είναι μικρότερη του αναμενομένου». Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι «τα κόστη διατηρήθηκαν υπό έλεγχο και οι ναύλοι αυξήθηκαν».
Η Maersk μεταφέρει περίπου το 20% του συνόλου των containers που κυκλοφορούν παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να έχει μοναδική εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στο διεθνές εμπόριο. Οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά περίπου 1% το προηγούμενο τρίμηνο, παρουσιάζοντας καλύτερη εικόνα απ’ ό,τι περίμενε η Maersk. Τα ναύλα αυξήθηκαν περίπου 4,4%, κατά μέσον όρο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε η εταιρεία.
«Η συνέχιση του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς οι περιορισμοί Covid-19 αίρονταν σταδιακά, σε συνδυασμό με τα μαζικά πακέτα μέτρων στήριξης της οικονομίας, έφεραν αύξηση της δραστηριότητας και του εμπορίου», δήλωσε η Maersk.
«Η ζήτηση κοντέινερ αναμένεται να υποστηριχθεί από τα ιστορικά χαμηλά αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ τα επόμενα δύο έως τρία τρίμηνα», ανέφερε ο David Kerstens, αναλυτής της Jefferies, σε σημείωμά του πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Maersk. «Οι επικείμενες ανανεώσεις συμβολαίων σταθερού τιμήματος θα είναι πιθανότατα σε σημαντικά υψηλότερες τιμές», πρόσθετε.
Η Maersk πρέπει τώρα να έχει «οπλοστάσιο» περίπου 12,5 δισ. δολάρια που μπορεί να χρησιμοποιήσει για εξαγορές και αγορές ιδίων μετοχών χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την επενδυτική διαβάθμισή της», ανέφερε ο αναλυτής, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα στοχεύσει κυρίως σε εξαγορές στην επίγεια βιομηχανία εφοδιαστικής εμπορευματοκιβωτίων.
Οι προοπτικές για το παγκόσμιο εμπόριο και την παγκόσμια οικονομία κρέμονται από μια κλωστή, καθώς η πανδημία έχει γραπώσει για τα καλά το βόρειο ημισφαίριο. Ταυτόχρονα, οι επιστήμονες πλησιάζουν περισσότερο από ποτέ στην ανάπτυξη ενός εμβολίου, βάζοντας δυνητικά τα θεμέλια για μια οικονομική ανάκαμψη το 2021.
Εν τω μεταξύ, η Maersk περιορίζει τον οργανισμό της για να προσαρμοστεί στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η εταιρεία ανέλαβε κόστος αναδιάρθρωσης οριακά άνω των 100 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο που σχετίζεται με περίπου 2.000 περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς αναδιοργανώνει τις δραστηριότητες της στον ωκεανό, τα logistics και τις υπηρεσίες.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς το καλύτερο τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη της, η Maersk προειδοποίησε ότι οι συνθήκες και οι προοπτικές στην αγορά συνεχίζουν να διέπονται από μεγαλύτερη αστάθεια, σε σύγκριση με τις κανονικές συνθήκες, λόγω των διαταραχών που προκαλούνται ή ενδεχομένως να προκαλεί η πανδημία Covid-19.
Η μετοχή της Maersk έχει ενισχυθεί περίπου 20% φέτος και έκλεισε περίπου 1,2% υψηλότερα την Τρίτη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στηρίζει την ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας – Η συνάντηση με τον Σέρβο ΥΠΕΞ
- FutuReady 2024: Η «Γενιά Ζ» επαναπροσδιορίζει το μέλλον με τη στήριξη της Παπαστράτος
- Πανελλαδικές: Λήγει την Παρασκευή η προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα