ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος
Ο Έλληνας εφοπλιστής που επενδύει σε όλους του τύπους των πλοίων, μέσω των εταιρειών του ομίλου Capital, είδε σήμερα το πρώτο από τη σειρά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που ναυπηγούνται για λογαριασμό του, να παραδίδεται από τα Νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Το πλοίο είναι το νεότευκτο LNG Carrier «Aristos Ι», με μεταφορική ικανότητα 174.000 κ.μ.. Το «Aristos» είναι ιδιαίτερα αποδοτικό και εξοπλισμένο με μηχανές τύπου XDF καθώς και πλήθος συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας όπως το βελτιωμένο σύστημα λίπανσης της γάστρας του πλοίου με φυσαλίδες αέρα. Πρόκειται για το πρώτο από τα επτά αδελφά πλοία που θα παραδοθούν στην εταιρεία μεταξύ 2020-2023.
Το πλοίο έχει ήδη εξασφαλισμένη χρονοναύλωση αφού η Capital έχει συνάψει συμφωνία ναύλωσης με τη BP Shipping για μια περίοδο έως και 12 ετών.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης παρά το γεγονός ότι η περίοδος χαρακτηρίζεται από ανισορροπία σε όλα τα επίπεδα, επενδύει το τελευταίο διάστημα τόσο στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων όσο και σε νεότευκτα. Σύμφωνα με πληροφορίες συζητά με γιάρδες της Ασίας για την κατασκευή έξι containerships μεταφορικής δυνατότητας 12.500 κουτιών. Ο όμιλος «κτύπησε» πρόσφατα και στην αγορά μεταχιερισμένων, πάλι στα containerships, αφού σύμφωνα με την VesselsValue, στο στόλο της εταιρείας προστέθηκαν τα χωρητικότητας 5.085 «κουτιών» πλοία Chicago, Las Vegas και Memphis, τα οποία έπεσαν στο νερό το 2008.
Άγνωστα νερά
Για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, κυρίως λόγω της ασάφειας που επικρατεί σε κανονιστικό επίπεδο, αναφορικά με τα περιβαλλοντικά θέματα, ο κ. Μαρινάλης μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο της Capital Link υπογράμμισε ότι οι εφοπλιστές ταξιδεύουν σήμερα σε άγνωστα νερά.
«Θέλω να ναυπηγήσω πλοία τόσο containers όσο και δεξαμενόπλοια και έρχονται οι συνεργάτες μου και δεν μπορούν να μου πουν με βεβαιότητα για το τι να κάνω. Δεν μου λένε πόσα θα πληρώσω και πως θα μειώσω τις εκπομπές αερίων γιατί δεν υπάρχουν σταθερές. Και στο τέλος δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Γίνανε και γίνονται πολλές συζητήσεις για μηχανές που καίνε διπλό καύσιμο αλλά και για τα scrubbers. Και τώρα αυτό που βλέπω είναι ότι γυρίζουμε στην κατάσταση που ήμασταν όσο αφορά τις ναυπηγήσεις πριν από δύο με τρία χρόνια κάνοντας μόνο μια ελάχιστη βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου από τις μηχανές. Και είμαστε εμείς οι πλοιοκτήτες που πληρώσαμε στο τέλος το τίμημα»
«Στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό κάποιοι που δεν διαθέτουν γνώση αποφασίζουν για εμάς που ρισκάρουμε καθημερινά εκατομμύρια και δισεκατομμύρια¨ σημείωσε χαρακτηριστικά και τάχθηκε υπέρ slow steaming στα πλοία, ως του καλύτερου μέσου για να επιτευχθούν, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα οι στόχοι για την μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Με κέρδη
Με εντυπωσιακά κέρδη έκλεισε το ΄γ τρίμηνο του έτους η Capital Product Partners. Η εταιρεία του ‘Ελληνα εφοπλιστή είδε τα έσοδά της να αυξάνονται στα 35,5 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, έναντι 26,4 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του 2019. Η ενίσχυση των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεγέθους του στόλου της εταιρείας. Με την απόκτηση τριών containerships χωρητικότητας 10.000 TEU τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, αντισταθμίστηκε εν μέρει η μείωση του μέσου ημερήσιου ναύλου που κερδίζουν τα πλοία του στόλου της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα:
Άνοιγμα στην ενδοχώρα των Βαλκανίων κάνει ο ΟΛΘ
Γιώργος Οικονόμου: Η αποχώρηση του εφοπλιστή από την Heidmar και η επόμενη ημέρα της εταιρείας
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση