ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Και πλέον το σύνολο σχεδόν των τραπεζικών συναλλαγών μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά και ο πελάτης είτε είναι ιδιώτης, είτε επιχείρηση μπορεί να εξυπηρετηθεί όλο το 24ωρο, 7 μέρες τη βδομάδα με γρήγορο και ασφαλή τρόπο.
Τα συστήματα των τραπεζών είναι «θωρακισμένα» απέναντι στην ηλεκτρονική απάτη.
Όμως οι απατεώνες «κτυπάνε» την πελατεία των τραπεζών, αναζητώντας ανάμεσα τους τα υποψήφια «θύματα» τους που θα τους αποκαλύψουν τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών.
Από τον περασμένο Μάρτιο, με το πρώτο lockdown, οι τράπεζες καθοδήγησαν τους πελάτες τους στην χρήση των εναλλακτικών δικτύων, τους εκπαίδευσαν στα νέα μέσα συναλλαγών, τους μύησαν στο internet banking.
Η αύξηση των συναλλαγών μέσω διαδικτύου ήταν κατακόρυφη και στις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Και φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητη από τους «απατεώνες» που εκμεταλλεύονται τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας για να «ψαρέψουν» τα θύματα τους.
Και επειδή οι απατεώνες είναι ένα βήμα μπροστά, η μόνη άμυνα είναι σωστά ενημερωμένοι καταναλωτές.
«Οι απατεώνες είναι πιο ευρηματικοί» λέει ο κ. Ιωάννης Τζάνος, Επικεφαλής Εταιρικής Ασφάλειας & Υπεύθυνος Ασφάλειας Πληροφοριών Ομίλου Eurobank (είναι επίσης μέλος στην Ειδική Επιτροπή της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Απάτης στα Μέσα και Συστήματα Πληρωμών).
Οι ηλεκτρονικές απάτες παρουσιάζουν αύξηση παγκοσμίως, λέει ο κ. Τζάνος. Ένας από τους συνηθέστερους τρόπους είναι το phishing. Οι απατεώνες στέλνουν μαζικά e-mail, sms, τα οποία παραπέμπουν σε πλαστές ιστοσελίδες, που προσομοιάζουν με τις σελίδες των τραπεζών και ζητούν από όσους «τσιμπησουν» να τους δώσουν τους κωδικούς τους δήθεν για λόγους ασφαλείας…
Ένας άλλος τρόπος είναι τα απατηλά e-shops τα οποία προσφέρουν προϊόντα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Αλλά και μηνύματα για δωρεές και ενημερώσεις με σκοπό την καταπολέμηση του Covid-19.
«Οι τράπεζες ποτέ και για κανέναν λόγο δεν θα ζητήσουν τους κωδικούς των λογαριασμών. Οι πελάτες λοιπόν θα πρέπει να είναι υποψιασμένοι, να μην συνδέονται σε ιστοσελίδες που τους παραπέμπουν τα e-mail. Να είναι προσεκτικοί και να επικοινωνούν αμέσως με την τράπεζα τους. Να ελέγχουν τις κινήσεις των λογαριασμών τους και να ενημερώνουν την τράπεζα αν διαπιστώσουν κίνηση που δεν έχουν κάνει οι ίδιοι».
Όπως λέει ο κ. Τζάνος οι απατεώνες χρησιμοποιούν διάφορα τεχνάσματα για να εξαπατήσουν, δημιουργούν πολύπλοκες και ταυτόχρονα πειστικές ιστορίες και εκμεταλλεύονται τα συναισθήματα των θυμάτων τους, τον φόβο, το άγχος κλπ.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν πως δεν υπάρχει εύκολο και γρήγορο χρήμα στο internet.
Τα συστήματα των τραπεζών είναι ασφαλή και για αυτό ακριβώς «κτυπάνε» τους πελάτες των τραπεζών… και είναι σαν να τους κλέβουν το πορτοφόλι…
Οι τράπεζες έχουν εντείνει το τελευταίο διάστημα την ενημέρωση της πελατείας τους για τις ψηφιακές απάτες και πως θα προστατευθούν. Το βασικό και κυρίαρχο είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να δώσουν τους κωδικούς τους. Να ελέγχουν ακόμα και για συνατακτικά ή ορθογραφικά λάθη τα e-mail ή τα sms και να μην συνδέονται σε link στα οποία τους παραπέμπουν τα μηνύματα των απατεώνων.
Διαβάστε ακόμα:
AΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Δύο επιχειρηματίες που είναι κοντά στους Βαρδινογιάννηδες αγόρασαν το 9,75% της Optima Bank
Τράπεζες: Τα νέα μέτρα διευκόλυνσης που ετοιμάζονται για τα δάνεια που έχουν «παγώσει»
Στάση αναμονής από τράπεζες και επόπτες για τυχόν επέκταση των μορατόριουμ στις αποπληρωμές δανείων
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ