ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα τραγούδια της σπάνε τα charts, οι εμφανίσεις της κόβουν την ανάσα, απασχολεί τα Μέσα με κάθε κίνησή της. Ο λόγος για την Beyoncé που μπαίνει σε μια νέα φάση στην καριέρα της και πλέον αφήνει τα αποκαλυπτικά κουστούμια της τραγουδίστριας και βάζει αυτό της CEO!
Η “Βασίλισσα της Ποπ” είναι εδώ και χρόνια στο επίκεντρο της δημοσιότητας, πλέον όμως φαίνεται ότι επικεντρώνεται στο να επενδύει σε νέες εταιρείες, να καθοδηγεί νέους καλλιτέχνες, να χρηματοδοτεί νέα project και να βρίσκεται πίσω από τις κάμερες.
Πρόσφατα έκλεισε τα 35 της χρόνια αποφασίζοντας να δοκιμαστεί και στον ρόλο του επενδυτή: έχει μερίδιο σε start-ups που αφορούν τη γυναικεία υγεία, από εταιρείες για vegan διατροφή μέχρι ενεργειακά αναψυκτικά που πίνει και η ίδια όταν προετοιμάζεται για τα εντυπωσιακά και απαιτητικά σόου της.
Τα τελευταία χρόνια η Beyoncé έχει αποφασίσει να δημιουργήσει τη δική της αυτοκρατορία ψυχαγωγίας. Έχει προσλάβει μια ομάδα ειδικών σε θέματα οικονομικών, τεχνολογίας και θεάματος, με επικεφαλής το πρώην στέλεχος της J. B. Morgan στο αθλητικό και ψυχαγωγικό κομμάτι, Steve Pamon, και έχει δημιουργήσει την εταιρεία Parkwood Entertainment. Για πολλά χρόνια η ίδια κρατούσε το τιμόνι της εταιρείας ενώ πρόσφατα ανανέωσε το δυναμικό της με αρκετά νέα στελέχη.
Ποντάρει στη νέα γενιά, υπογράφει με νέους καλλιτέχνες, δημιουργεί τη δική της δισκογραφική εταιρεία , αλλά και τμήμα προώθησης καλλιτεχνών σε συνεργασία με την ομάδα ειδικών στη μουσική βιομηχανία που έχει φτιάξει.
“Σκέφτομαι τη Madonna και πώς κατάφερε να πετύχει όλα αυτά τα ωραία πράγματα, ξεκίνησε την εταιρεία και ανέδειξε νέους καλλιτέχνες” είχε δηλώσει σε ανύποπτη στιγμή η Beyoncé σε συνέντευξή της το 2013, αναγνωρίζοντας πως “δεν υπάρχουν αρκετές τέτοιες γυναίκες”.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, παρουσίασε τη σειρά ρούχων Ivy Park, επένδυσε στην Tidal, την υπηρεσία για music-streaming του Jay Z και την άνοιξη ανακοίνωσε τη συνεργασία της με γνωστή μάρκα χυμών, στην οποία πέρα από την προώθησή της, η ίδια έχει επενδύσει χρήματα.
Η δημοφιλής τραγουδίστρια φέρνει την R&B στον 21ο αιώνα συνδυάζοντας ρυθμούς ποπ, χιπ-χοπ και ηλεκτρονικής μουσικής. Εκατομμύρια φανατικοί θαυμαστές της, γνωστοί ως “BeyHive” παραληρούν σε κάθε κίνησή της και υπερασπίζονται σαν πιστοί στρατιώτες τη “Βασίλισσα της ποπ”.
“Διευρύνει τους ορίζοντές της” λέει ο Mathew Knowles, πατέρας και manager της στα πρώτα της βήματα. “Δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ιδιοκτησία, ως επιχειρηματίας.” “Όταν νιώθεις ότι έχεις εξελιχθεί, είναι ωραίο να βοηθάς άλλους ανθρώπους” σημειώνει ο Danielle Korn, στέλεχος διαφημιστικής, που έχει δουλέψει μαζί της από την εφηβεία της.
Το πιο ισχυρό κομμάτι της εταιρείας φυσικά παραμένει η Beyoncé, ως CEO. Η αντίληψη της για τα επιχειρηματικά ξεκινούν από τα ’90s, όταν ο μπαμπάς της την μάθαινε για τη μουσική βιομηχανία. Από μικρή είχε έρθει σε επαφή με λογαριασμούς κερδών και ζημιών και με πλάνα marketing. “Πολλοί καλλιτέχνες ξεκινούν δικές τους εταιρείες, αλλά δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στις επιχειρήσεις. Υποκρίνονται”, υποστηρίζει ο πατέρας της. “Η ίδια δεν προσποιείται. Παίρνει η ίδια όλες αυτές τις αποφάσεις, σκέφτεται όλες αυτές τις ιδέες.”
Η Beyoncé αποφάσισε να φύγει από την εποπτεία του πατέρα της το 2010 και η σχέση τους πέρασε μια έντονη φάση, τώρα όμως έχουν αποκατασταθεί οι ισορροπίες. Πλέον ο κ. Knowles δεν εμπλέκεται άμεσα με τις επιχειρήσεις της κόρης του, αλλά παραμένει κομμάτι του περιβάλλοντός της.
Αυτονομήθηκε ως καλλιτέχνης και επιχειρηματίας γύρω στο 2013. Έγινε πιο επιλεκτική με τις διαφημίσεις, π.χ. άφησε τη δουλειά της με τη L’ Oreal, σταμάτησε να μιλά στον Τύπο και ανέλαβε ενεργό ρόλο σε όλες τις δραστηριότητές της, επιθεωρούσε ακόμα και τις διαφημιστικές φωτογραφίες της.
Όταν ολοκληρώθηκε το “Beyoncé“, στα τέλη του 2013, η τραγουδίστρια επέμενε να μην βγουν σινγκλάκια- όπως ήταν η συνηθισμένη στρατηγική- και να φτιάξουν βίντεο για κάθε τραγούδι. Αυτό ήταν πολύ χρονοβόρο και το έτος τελείωνε. Η Parkwood και η Columbia συμβιβάστηκαν τελικά με αυτήν τη στρατηγική-έκπληξη και ο δίσκος κυκλοφόρησε στο Itunes συνοδευόμενο από 17 βίντεο.
Το “Lemonade“, που βγήκε τον προηγούμενο Απρίλιο και θεωρήθηκε ότι αφορούσε την απιστία του Jay Z, ανέδειξε την Beyoncé από pop star σε ίνδαλμα της ποπ κουλτούρας. Το “Formation World Tour”, η πρώτη παγκόσμια solo περιοδεία της, συναγωνίζεται αυτή του Bruce Springsteen για τον τίτλο της πιο κερδοφόρας παγκόσμιας περιοδείας για το 2016, με αναμενόμενες πωλήσεις εισιτηρίων περίπου 260 εκατ. δολάρια. Το Forbes εκτίμησε τον Ιούλιο ότι η Beyoncé έβγαλε 54 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος.
Δεν είναι βέβαια τυχαίο ότι το περιοδικό TIME αφιέρωσε στην τραγουδίστρια το εξώφυλλο του τεύχους για τους 100 πιο ισχυρούς ανθρώπους στον κόσμο του 2014, η οποία πόζαρε με τα εσώρουχά της.
Δεδομένης της τεράστιας επιρροής της στη βιομηχανία ψυχαγωγίας, ένα ερώτημα γεννάται: Θα κόψει η Beyoncé τους δεσμούς της με τα “κεφάλια” της μουσικής και θα ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως;
Τα άλμπουμ της είναι κομμάτι της συνεργασίας της με την Columbia, αλλά το “Lemonade” είναι ο τελευταίος δίσκος της επιχείρησης, σύμφωνα με μουσικούς συμβούλους. Η Columbia και η Sony είναι χρήσιμες για πρακτικούς λόγους, όπως η διανομή σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά η Beyoncé θα μπορούσε πολύ εύκολα να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από αλλού, λένε οι ίδιοι.
Δεν είναι εύκολο να τα βγάλεις πέρα με τόσους ρόλους: καλλιτέχνης, CEO, πρόεδρος δισκογραφικής, σκηνοθέτης ταινιών, επιχειρηματίας, πολιτική ακτιβίστρια.
Μερικοί βλέπουν τη Beyoncé να επικεντρώνεται στον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης, παραγωγός, ηθοποιός.
Τα άλμπουμ “Lemonade” και “Beyoncé”, που αποτελούν δική της καινοτομία, ονομάστηκαν “visual albums” και οι δισκογραφικές τα ταίριαξαν με φιλόδοξα video project. Αυτή η στρατηγική αποδεικνύει ότι όλο και περισσότερο οι νεαροί λάτρεις της μουσικής δεν ακούν απλά, θέλουν και να βλέπουν, λένε στελέχη της μουσικής βιομηχανίας.
Το ευφυές “Lemonade” έκανε πρεμιέρα σε μια ωριαία εκπομπή στο καλωδιακό HBO ενώ το ότι δεν κατάφερε να κερδίσει κανένα βραβείο στην πρόσφατη απονομή των Emmy, προκάλεσε την οργή των “BeyHive”. Όμως το οπτικοποιημένο άλμπουμ, στου οποίου τη σκηνοθεσία συμμετείχε η ίδια, ανέδειξε τις δυνατότητες της Parkwood.
Τα εκτενή video project της Beyoncé ίσως είναι μόνο η αρχή. Ο κόσμος εν καιρώ θα καταλάβει ότι η Beyoncé “μας έμαθε να βλέπουμε μουσική” λέει ο κ. Knowles.
Διαβάστε ακόμη:
http://www.mononews.gr/bulgari-fendi-ke-diesel-xanachtizoun-tin-italia/76873
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Ανοίγει ο δρόμος για την τοποθέτηση καμερών της Αστυνομίας στην Αττική – Τι συστήνει
- Σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό αποκτούν η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας και η Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Μακεδονίας
- Πούτιν: Είμαστε έτοιμοι για συνομιλίες και συμβιβασμούς στην Ουκρανία – Το Ισραήλ, «κύριος ωφελούμενος» από την κατάσταση στην Συρία
- Apple: Με επένδυση ύψους $1 δισ. λήγει τη «διαμάχη» με την Ινδονησία – «Μήλον» της Έριδος το iPhone 16