Οι πρώτες… «αρρυθμίες» στην εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών αγορών άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους.

Πριν καν συμπληρωθούν δυο 24ώρα από την επιβολή του γενικευμένου lockdown ξεκίνησε να παρατηρείται ελαφρά… επιμήκυνση στις ημέρες παράδοσης των παραγγελιών που γίνονται μέσω διαδικτύου ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίστηκαν και ελλείψεις προϊόντων. Παράγοντες του λιανεμπορίου θεωρούν απόλυτα φυσιολογική την παραπάνω εξέλιξη, επισημαίνοντας πως είχαν προειδοποιήσει για κίνδυνο δυσλειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας σε περίπτωση που θα αποφασίζονταν καθολικό κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων.

Μάλιστα κορυφαίο στέλεχος μεγάλης αλυσίδας ηλεκτρονικών εκτιμά πως όπως και την περασμένη Άνοιξη τα συστήματα των εταιρειών αλλά και των ταχυμεταφορών, δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ενδεχόμενο «έκρηξης της ζήτησης» παρ’ όλη την προετοιμασία που έκαναν στο μεσοδιάστημα για να βελτιώσουν τις υποδομές τους. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, θα κορυφωθεί την περίοδο του Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια πραγματοποιείται μεγάλο μέρος της ετήσιας κατανάλωσης (υπολογίζεται σε περίπου 25%).

«Εάν υπάρξει ζήτηση αντίστοιχη με την περυσινή η εφοδιαστική αλυσίδα θα καταρρεύσει. Δεν είναι εφικτό να εξυπηρετηθούν τόσες χιλιάδες παραγγελίες με κλειστά καταστήματα», σημειώνει χαρακτηριστικά. Προκειμένου μάλιστα να αποσυμφορηθεί η πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα, έχει προτείνει να επιτραπεί η λειτουργία κάποιων καταστημάτων αποκλειστικά για την παράδοση εμπορευμάτων. Μια πρόταση που στη παρούσα φάση απορρίπτει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης καθώς στην παρούσα φάση προέχει ο περιορισμός των μετακινήσεων.

Oι μεγάλοι παίκτες πάντως όπως τα Public/MediaMarkt, η Κωτσόβολος, ο όμιλος Φάις και άλλοι προσπαθούν να προετοιμασθούν όσο καλύτερα μπορούν για να ανταπεξέλθουν στη νέα πρόκληση. Στο πλαίσιο αυτό, συνάπτουν συνεργασίες με περισσότερες εταιρείες διανομών, ενισχύσουν τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών ενώ κάποιοι επιστρατεύουν επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους.

«Πόλεμος προσφορών»… σαν να μην υπάρχει αύριο

Η φετινή Black Friday θα είναι διαφορετική καθώς θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά. Θα μοιάζει περισσότερο με την Cyber Monday, η οποία ακολουθεί της Black Friday και αφορά προσφορές για ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα. Θεωρείται σίγουρο πάντως πως οι προσφορές φέτος θα είναι καλύτερες από ποτέ, αφού υπάρχει μεγάλο άγχος στην αγορά για τη διάθεση των εμπορευμάτων τους με δεδομένη την αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με την άρση του lockdown.

Στο μεταξύ, εκπρόσωποι του λιανεμπορίου ηλεκτρονικών ειδών εκφράζουν φόβους για ελλείψεις σε είδη όπως laptop, εκτυπωτές και τηλεοράσεις και στην ελληνική αγορά. Ήδη, όπως λένε, «υπάρχει θέμα» στη διαθεσιμότητα αυτών των προϊόντων σε ώριμες αγορές όπως της Αγγλίας και της Γερμανίας καθώς τα εργοστάσια παραγωγής κυρίως της Κίνας υπολειτουργούν και αδυνατούν να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω και της τηλεργασίας, στην οποία υποχρεώνονται πολλοί εργαζόμενοι.

Διαβάστε ακόμα:

Μασούτης: Πώς εξελίσσεται η συνεργασία με την ΒΟΧ της Cosmote – Τα νέα σχέδια για την ανάπτυξη του e-shop

Amazon: Τα σχέδια για είσοδο στα ελληνικά πανεπιστήμια και οι σκέψεις για μεγαλύτερη παρουσία στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση