Εκστρατεία προσέλκυσης νέων, στα υπό ελληνική σημαία πλοία, προετοιμάζει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μετά το νέο νομοθετικό πλαίσιο που πέρασε η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Εκστρατεία που θα ξεκινήσει μόλις γίνουν κάποιες συμπληρώσεις στο νέο νομοθετικό πλαίσιο.

Την αποκάλυψη αυτή έκανε, μιλώντας στην Lloyds List, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος εκτιμά ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία η πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου θα επιστρέψει στην σημαία ενώ θα αναγεννηθεί και η ελληνική ναυτοσύνη.

Η τροπολογία που πέρασε η ελληνική κυβέρνηση προβλέπει ότι το υπό ελληνική σημαία πλοίο μπορεί να απασχολεί ως κατώτερο πλήρωμα Έλληνες που θα αμείβονται με βάση τις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας.

Το νέο καθεστώς σημειώνει ο κ. Βενιάμης δίνει στους νέους Έλληνες την ευκαιρία να βρουν απασχόληση στο ελληνικό εμπορικό πλοίο, να κάνουν μια νέα καριέρα στη θάλασσα και να ξεφύγουν από την ανεργία που πλήττει τη χώρα μας εδώ και μια δεκαετία λόγω της δημοσιονομικής κρίσης..

Ο ίδιος αναφέρει ότι μέχρι του χρόνου, λαμβάνοντας υπόψιν τα νέα δεδομένα, η ελληνική σημαία μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες και δηλώνει σίγουρος ότι την επόμενη δεκαετία «θα δούμε την πλειονότητα των ελληνόκτητων πλοίων να επιστρέφουν στη σημαία. Εάν πετύχουμε την αναγέννηση της ναυτοσύνης, τότε η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο  επιτυχημένα χρόνια».

Ο  πρόεδρος τη ΕΕΕ θεωρεί την μεταρρύθμιση σχετικά με τις σχέσεις εργασίας του κατώτερου πληρώματος  στο υπό ελληνική σημαία πλοίο  ως βασική μεταρρυθμιστική κληρονομιά της  12ετους παραμονής του στην προεδρία της ΕΕΕ.

Όσον αφορά τα διεθνή θέματα ξεκαθάρισε για άλλη μια φορά ότι ο ελληνικός εφοπλισμός είναι υπέρ  των διεθνών κανονιστικών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία μέσω του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού και υπενθύμισε ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς που επηρεάζεται μόνο από την προσφορά και τη ζήτηση και όχι από μέτρα προστατευτισμού  από  εθνικές ή περιφερειακές ρυθμίσεις.

Στη βάση αυτών των αρχών εξαπέλυσε βολές κατά των Βρυξελλών και της πρόθεσης να εντάξουν  τη ναυτιλία στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων

«Ένα σύστημα εμπορίας ρύπων δεν μειώνει τους ρύπους αντιθέτως επιτρέπει να πληρώνεις και να μολύνεις», υποστηρίζει ο κ. Βενιάμης και συμπληρώνει  ότι «η ναυτιλία αντιμετωπίζεται διαφορετικά από άλλους τρόπους μεταφοράς – οι χερσαίες μεταφορές έχουν παραμείνει εκτός του EU ETS και από τις αεροπορικές μεταφορές περιλαμβάνονται μόνο πτήσεις εντός της ΕΕ».

Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στην Ε.Ε. και την κάλεσε να στρέψει την προσοχή της στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για να μην την χάσει όπως τη ναυπηγική βιομηχανία, και έφερε σαν  χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στάση της ΕΕ απέναντι στον κλάδο την περίοδο της πανδημίας.

Αφού αποκάλυψε ότι ευρωπαίοι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να συναντηθούν  με την EEE, η οποία εκπροσωπεί το 53% του ευρωπαϊκού στόλου, ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. είπε  ότι δυο θέματα  έθεσε στην ΕΕ Το ένα ήταν η βοήθεια από τις Βρυξέλλες ώστε να μπορεί να γίνει εύκολα αλλαγή πληρωμάτων στα πλοία και το άλλο να υποχρεωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες να αναβάλλουν τις αποπληρωμές δανείων για όλο τον ευρωπαϊκό κλάδο  για μία περίοδο δυο η τριών ετών προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Ο  κ. Βενιάμης αναφέρθηκε και στην μεγάλη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη διαμόρφωση του διεθνούς θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας.

Ενώνουμε την φωνή μας με άλλους φορείς με στόχο την υποστήριξη κοινών προτάσεων», λέει ο κ. Βενιάμης . Ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπογράμμισε  ότι η συλλογικότητα είναι μια αρχή που έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ναυτιλία και την  υπερασπίζεται  πολλά χρόνια τώρα και ο ίδιος, ο ποίος συμμετέχει 32 χρόνια στον κορυφαίο συλλογικό φορέα του ελληνικού εφοπλισμού. «Δεν είναι ποτέ «εγώ ». είναι πάντα «εμείς». Είναι μια συλλογική προσπάθεια. ” αναφέρει και εξηγεί ότι  αυτό συμβαδίζει  με τη φύση της ελληνικής ναυτιλίας η οποία περιλαμβάνει  μερικούς πλοιοκτήτες με πολύ μεγάλο στόλο αλλά και εκατοντάδες άλλους με μικρού και μεσαίου μεγέθους στόλο. Αντιθέτως σε άλλες εθνικές εφοπλιστικές ενώσεις κυριαρχούν μια η δυο πολύ μεγάλες εταιρείες.

Χαρακτηριστικό  παράδειγμα του πως λειτουργεί η ΕΕΕ σε συλλογικό επίπεδα είναι η  συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε προς την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την καθιέρωση υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων  των πλοίων με στόχο  τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.

Η πρόταση είχε υποστήριξη από την Ελλάδα, την Ιαπωνία και τη Νορβηγία, και από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο. «Ήταν μια συλλογική πρόταση από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες»,  σημειώνει ο κ. Βενιάμης που εκτιμά παράλληλα ότι με την απόφαση αυτή ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έκανε τεράστια βήματα  στην κατεύθυνση να υλοποιήσει   «εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές λύσεις» στην πρόκληση της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος,.

Τέλος ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ  αυτό το κορυφαίο επίτευγμα συλλογικής κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού για το οποίο θα είναι υπερήφανος όταν αποχωρήσει από την διοίκηση της ΕΕΕ.

Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ  έχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία στα χρόνια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, αλλά και τώρα με την πανδημία.  «Οι Έλληνες εφοπλιστές αγαπούν τη χώρα τους», λέει ο κ. Βενιάμης. «Το επίκεντρο της επιχείρησής μας είναι εντελώς έξω από την Ελλάδα, αλλά είμαστε οι πρώτοι που θα τρέξουμε για βοήθεια»